ראשי מבזקים סמסונג מפתחת מצלמת פורמט בינוני? (וגם NX20 ו-NX200 בקרוב)

סמסונג מפתחת מצלמת פורמט בינוני? (וגם NX20 ו-NX200 בקרוב)

1
0

האם חברת סמסונג עובדת על פיתוח מצלמת פורמט בינוני? הרעיון נשמע על פניו הזוי למדי (בעיקר בהתחשב בכך שסמסונג היא שחקנית חדשה יחסית בתחום הצילום וטרם שיחררה מצלמת פורמט מלא או אפילו מצלמה חצי מקצועית לשוק מאז נפרדה משיתוף הפעולה עם פנטקס). אלא שככל שחקרנו את הנושא גילינו כי הרעיון אינו מופרך כפי שהוא עשוי אולי להראות במבט ראשון.

  • מוקדם יותר החודש פרסמה חברת סמסונג באופן רשמי באתר האינטרנט שלה סרטון וידאו המשולב בראיון כתוב העוסק במוצרי הצילום של החברה. אף שמדובר בסרטון שיווקי שלא חידש באופן מיוחד לגבי תוכניותיה העתידיות של חברת סמסונג, דווקא בטקסט המצורף שולבה תמונה מסקרנת המציגה מה שנראה כמו מספר אבות טיפוס של מצלמות סמסונג בעלות עיצוב רטרו.
  • בנוסף, לפני מספר חודשים פורסמה שמועה לה לא הקדשנו בזמנו תשומת לב רבה, על פיה חברת סמסונג בשיתוף יצרנית עדשות העילית שניידר וחברת ALPA השוויצרית (איתה כזכור ערכנו ראיון בתערוכת פוטוקינה בשנה שעברה), חברו יחד בכדי להקים גוף משותף אשר מטרתו פיתוח מצלמת פורמט בינוני דיגיטלית מלאה ראשונה.

החברות העוסקות כיום בפיתוח מצלמות (וגבי) פורמט בינוני קשורות ברובן בעבותות לעברן (ובעיקר לליין העדשות הוותיק שלהן) והדגמים החדשים הם בעיקר אבולוציה שמקורה בדגמים האנלוגיים הישנים (יוצאת מן הכלל היא הלייקה S2 וככל הנראה גם הפנטקס 645D). אם תרצה בכך, לסמסונג היכולות הטכנולוגיות (והגב הכלכלי) לפתח מן היסוד דור חדש של מצלמות מקצועיות בעלות חיישנים גדולים (שיתוף פעולה עם חברה דוגמת ALPA ויצרנית עדשות וותיקה כמו שניידר עשוי לסייע לה להתגבר מהר יותר על חוסר נסיונה בתחום).

הראיון עם חברת סמסונג:

אחת הנקודות המעניינות ביותר בסיפור הוא החיישן עצמו. עד היום הייתה שחקנית מרכזית (יחידה?) בשוק חיישני הפורמט הבינוני – קודק. ייצור החיישנים העצומים הוא יקר, מורכב והשוק קטן מאד. מסיבה זאת לא ראינו עד כה יצרניות נוספות נכנסות אליו. טכנולוגיית החיישנים בכל מצלמות הפורמט הבינוני הדיגיטליות (ובגבים הדיגיטליים) עד כה הייתה מבוססת CCD. בראיון שקיימנו בשנה שעברה עם חברת ליף הישראלית העוסקת בפיתוח גבים דיגיטליים ניסינו לברר מדוע אנו לא רואים גבים מבוססי חיישני CMOS. אף שלא קיבלנו תשובה חד משמעית, ברור כי היצרניות עצמן אינן פוסלות את המעבר לטכנולוגיית ה-CMOS אם חיישנים שכאלו יגיעו לשוק. בין היתרונות של חיישני CMOS ניתן למנות בראש ובראשונה את מהירות הצילום הגבוהה יותר (ככל הנראה אחת הסיבות המרכזיות לכך שכל מצלמות הרפלקס הנוכחיות עושות שימוש בחיישנים CMOS) וכפועל יוצא גם את היכולת לצלם וידאו (כיום אף מצלמת פורמט בינוני איננה מסוגלת לצלם וידאו ובחלקן לא קיימת גם יכולת LiveView).

תמונה רשמית של חברת סמסונג – שימו לב לצורת המצלמות ולעיצוב

Smasung medium format

אף שצילום וידאו איננו חשוב לרוב המוחלט של צלמי הפורמט הבינוני, אפשר לשער שאם תחליט סמסונג להיכנס לתחום היא עשויה להציע מוצרים לקהל שונה (ואפשר שרחב הרבה יותר) אשר עבורו, יכולות דוגמת צילום וידאו דווקא יכולות לשמש תמריץ.

כך או כך, בשלב זה הדיון כולו הוא בגדר ספקולציה ובהחלט אפשר שהדגמים הנראים בתמונה אינם אלא אבות טיפוס שנבנו לצורך ניסויים במעבדה וכי דבר לא יתפתח מן היוזמה המשותפת עם חברת ALPA וחברת שניידר (כפי שקורה לא אחת משיתופי פעולה שכאלו).

לא נסיים בלי לומר מילה על שתי מצלמות אשר כן צפויות בקרוב מאד מחברות סמסונג – ה-NX20 וה-NX200 הן שתי מצלמות נוספות מסדרת ה-NX  הנוכחית של החברה. פרטים רבים לא ידועים עליהן בשלב זה פרט לחיישן החדש ברזולוציה של 18 מגה פיקסל.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

תגובה אחת

  1. Avatar

    יואב

    23/05/2011 ב 5:46 PM

    סמסונג? פורמט בינוני? WTF?

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *