ראשי מבזקים סוני A77 עם עינית OLED ברזולוציה של 3 מגה פיקסל?

סוני A77 עם עינית OLED ברזולוציה של 3 מגה פיקסל?

0
0

הידיעה הבאה עשויה להישמע כמו פרט טכני משעממם ממפרט של מצלמה שטרם הוכרזה, אך אם יש מאחוריו גרעין של אמת (ואנו נוטים להאמין שהתשובה לכך חיובית), הוא עשוי לסמן את תחילתה של מהפכה נוספת בתחום הצילום. עד כה היו המצלמות חסרות המראה נישה אשר הצליחה במידה כזו או אחרת ברווח שבין המצלמות הקומפקטיות למצלמות הכניסה הרפלקסיות. אחת הבעיות העיקריות אשר מנעו את התקדמותן של המצלמות הללו אל תחום המצלמות החצי מקצועיות והמקצועיות היה העדרה של עינית איכותית (במצלמות רפלקס קיימת עינית מבוססת מראה ובדגמים הגבוהים יותר מבוססת מנסרה).

במצלמות חסרות מראה לעומת זאת העינית היא דיגיטלית (למעשה מסך LCD זעיר) אשר איכותו במגוון רחב של פרמטרים נפלה מזו של העינית האופטית באופן משמעותי למדי. שתי חברות הובילו את תחום העיניות הדיגיטליות עד כה – פנסוניק עם ליין העיניות המתקדמות למצלמות ה-GH1/2 (גם לאולימפוס עינית חיצונית דומה לחלק ממצלמות ה-PEN שלה) וסוני אשר דגמי ה-A33/A55 שלה כללו עיניות דיגיטליות איכותיות למדי.

מן ההתנסות שלנו גם עם דגמי פנסוניק וגם עם אלו של סוני בתערוכת פוטוקינה 2010 על אף ההתקדמות בתחום (אין ספק כלל שהאיכות עולה בהרבה על זאת אותה תוכלו למצוא במצלמות אולטרה זום בעלות עינית דיגיטלית), העיניות של הדור הנוכחי עודן נופלות מעיניות אופטיות במספר פרמטרים: דיוק הצבע אינו גבוה, מהירות התגובה בעיקר בתנועה או בעת צילום עצמים הנעים במהירות אינו מושלם והרזולוציה עדיין מדגישה את העובדה שאנחנו משתמשים במסך ולא בעינית שהיא חלון למציאות.

אבטיפוס של הסוני A77 בתערוכת +CP ביפן (צילום: נתנאל אדרעי)

Sony prototype A77

מוקדם יותר היום פרסם האתר sonyalpharumors ידיעה נוספת בסדרת השמועות הארוכה העוסקת ב-A77 של סוני הצפויה להיות מוכרזת ככל הנראה ב-7 ליולי ובין שאר הפרטים עליהם כבר דיווחנו עולה כי למצלמה עינית בטכנולוגיית OLED ברזולוציה חסרת תקדים של 3 מגה פיקסל (עד כה היו העיניות האיכותיות ביותר בשוק בנות 1.4 מגה פיקסל). השילוב של טכנולוגיית ה-OLED לה איכות צבע גבוהה וקצב רענון מהיר במיוחד עם רזולוציה כה גבוהה עשוי (על הנייר לפחות) לאפשר למצלמות חסרות המראה (או במקרה של ה-A77 למצלמות בעלות טכנולוגיית המראה החצי שקופה) “לקפוץ כיתה” ולאפשר לסוני לפתח גם מצלמות לצלמים חצי מקצועיים (ובהמשך אפילו תחליף לדגמים המקצועיים ממש דוגמת ה-A900).

אגב, על פי אותה ידיעה התמחור של סוני ל-A77 צפוי להיות אגרסיבי במיוחד – 1099 דולר כולל עדשת הקיט – נמוך אפילו מה-D7000 של ניקון (ה-A-77 ממוצבת מבחינת סוני בקטגוריה הקרובה יותר ל-7D של קנון וה-D300S של ניקון). אנו נמתין בסבלנות לבדוק את המצלמה והעינית בעצמנו – בתקווה בעתיד הקרוב מאד.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *