ראשי מבזקים אולימפוס מחפשת את דרכה – מדווחת על ירידה ברווחיות

אולימפוס מחפשת את דרכה – מדווחת על ירידה ברווחיות

3
0

אנו לא נוטים לעסוק באופן נרחב בהיבטים הכלכליים של עולם הצילום במסגרת האתר אבל כשהנתונים הכלכליים עשויים להשפיע באופן ישיר על עתידה של חברה ראוי להקדיש להם תשומת לב.

ממסמך רשמי אותו פרסמה לאחרונה חברת אולימפוס ומתייחס לשנת העבודה שהסתיימה ב-31 למרץ (מועד סיום שנת העסקים ביפן), עולה כי למרות שבתחום הרפואי הצליחה החברה לצמוח באופן יפה יחסית בין השנים 2010 ו-2011, בתחום הצילום חלה ירידה משמעותית ביותר ברווחיות – 5.5 אחוזים ביפן אך כמעט 29% (!) ירידה בשאר מדינות העולם.

אל מול המספרים הקשים נשאלת השאלה האם תוכניותה הצפויות של אולימפוס ובכללן הוספת ליין מצלמות PEN מקצועי (כפי שאנו דיווחנו לראשונה בחודש מרץ השנה) יצליח להוציא את אולימפוס מן הבוץ אליו נקלעה. בניגוד לענקיות כמו פנסוניק או סוני (ואפילו קנון) להן גב כלכלי נרחב עליו הן מסוגלות להישען בעיתות משבר, אולימפוס נחשבת חברה קטנה יחסית. אם לא יעלה בידה לשנות את המגמה בחודשים הקרובים אפשר והחברה תאלץ לנקוט אמצעים קיצוניים (במקרה כזה גם התמזגות אל תוך חברה גדולה אחרת איננה מחוץ לתחום האפשר).

אנו נמשיך לעקוב ולדווח.

אולימפוס – עתיד לא ברור (צילום: נתנאל אדרעי)

Olympus japan logo

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

3 תגובות

  1. Avatar

    EladAckerman

    18/05/2011 ב 9:55 PM

    מחזיק להם אצבעות. מגיע להם להצליח.

    השב

  2. Avatar

    לי

    18/05/2011 ב 10:00 PM

    אלעד אקרמן צודק בהחלט. איכותיים אמינים ומעולים. אני מאמינה בהם ואמשיך לקנות מוצרים שלהם

    השב

  3. Avatar

    עידו גנוט

    18/05/2011 ב 10:28 PM

    התחרות בשוק בהחלט חשובה הבעיה היא שייצור מצלמות דיגיטליות מתקדמות הוא עסק יקר ומורכב מאד ורק חברות עם גב כלכלי משמעותי מסוגלות להתמיד בו (הוותיקים בנינו וודאי זוכרים כמו חברות צילום היו טרם העידן הדיגיטלי וכמה מהן נשארו).

    לא אופתע כלל אם חברה בעלת גב חזק תחליט שאולימפוס יכולה להועיל לה ותנסה לרכוש אותה (הניחוש שלי הוא סמסונג שפספסה את פנטקס עימה עבדה בזמנו אבל מי יודע אולי שחקניות חדשות לגמרי בשוק כמו LG או טושיבה יחליטו שהן רוצות להיכנס למשחק – ותמיד ישנה כמובן פנסוניק עצמה – השותפה לפורמט המיקרו 4/3).

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *