ראשי מבזקים הפתעה: האם אולימפוס מתכננת PEN PRO עם חיישן משלה?

הפתעה: האם אולימפוס מתכננת PEN PRO עם חיישן משלה?

0
0

האתר 43rumors פרסם מוקדם יותר היום ידיעה מפתיעה שאם תתברר כנכונה עשויה להעיד על שינוי כיוון מעניין מאד של חברת אולימפוס. כידוע MegaPixel היה האתר הראשון בעולם אשר חשף באופן רשמי את ה-PEN PRO של אולימפוס – הליין המקצועי העתידי של החברה אשר צפוי להיות שונה מהותית מהליין המקצועי הנוכחי של החברה (אשר בראשו עומדת כיום ה-E5 אשר הוכרזה בסמוך לתערוכת פוטוקינה 2010). כעת מדווח האתר 43rumors כי הליין החדש עשוי להגיע עם חיישן אשר יפותח כולו על ידי חברת אולימפוס עצמה.

עד כה היה זה “סוד גלוי” בתעשיה כי אולימפוס עושה שימוש בחיישנים של חברת פנסוניק (שותפתה לפיתוח פורמט המיקרו 4/3). אף שמעולם לא הודתה בכך בגלוי (אנו ניסינו לברר זאת במסגרת מספר ראיונות שקיימנו עם נציגים בכירים של החברה אך הם בחרו שלא לאשר או להכחיש), עניין השימוש בחיישני פנסוניק העיק על אולימפוס והסיבה לכך היא ככל הנראה שעד היום לא התאפשר לחברה להשתמש בחיישנים המתקדמים יותר של פנסוניק (דוגמת אלו בהם משתמשות ה-GH1/GH2), אלא רק בחיישנים ישנים יותר.

הדבר בא לידי ביטוי בביצועים הנמוכים משהו של ליין ה-PEN הנוכחי (בעיקר בתחום ה-ISO כאשר משווים אותם אל מול אלו של פנסוניק). עבור ליין ה-PEN PRO נראה לכאורה שאולימפוס איננה מעוניינת עוד לסמוך על טוב ליבה של פנסוניק והיא עובדת על פיתוח חיישן משלה. למרות זאת לאולימפוס, חברה קטנה יחסית במושגים בינלאומיים, אין את יכולות הייצור של פנסוניק ולפיכך החיישן עצמו ייוצר בכל זאת במפעלי פנסוניק.

תמונה בלעדית החושפת לראשונה את קיומה של ה-PEN PRO מתוך המצגת של נציג חברת אולימפוס בישראל (צילום: עידו גנוט)

Olympus presantation 11

מדוע חשוב מי מתכנן את החיישן? הסיבה היא שלראשונה תוכל אולימפוס להתחרות באופן בלתי תלוי בשוק המצלמות חסרות המראה (בעיקר בנישה הגבוהה יותר שלו אשר צפויה להתחיל לצמוח כנראה בחודשים הקרובים עם הכרזתן של מצלמות פרי פיתוחן של ניקון, סוני ואולי מספר יצרניות נוספות).

מה עוד ניתן לומר על דגם ה-PEN PRO בשלב זה? לא הרבה פרט לעובדה שהמצלמה הראשונה בסדרה צפויה עוד השנה, היא תכלול עינית דיגיטלית מובנית (ליין ה-PEN כולל כידוע עינית חיצונית נפרדת) והחיישן עצמו צפוי להיות מוכוון סטילס (בניגוד לחיישני ה-GH1/GH2 אשר ביחס אליהם נטען לא אחת כי הם מוכוונים לא פחות לצילום וידאו).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *