ראשי מבזקים עדכונים: עדשות חדשות ומצלמות וותיקות

עדכונים: עדשות חדשות ומצלמות וותיקות

3
0

הבטחנו שורה של עדכונים באתר במהלך חודש מאי ואנו מקיימים. במהלך היום הוספנו למאגר נתוני העדשות 13 עדשות של חברת ממיה. העדשות מיועדות למצלמות פורמט בינוני (של ממיה ופייז-וואן/ליף). השגת המפרטים, התמונות ובעיקר שנות הייצור הייתה משימה מורכבת מאד ואנו עדיין ממתינים למספר עדשות נוספות של החברה אשר אנו מקווים להוסיף בזמן הקרוב.

ממיה – נוספה למערכת העדשות (404 עדשות במאגר עד כה)

Mamiya Zoom Af ULD 105 210mm F4

בנוסף הוספנו היום מצלמה וותיקה יחסית של חברת סוני ה-A350 משנת 2008 אותה נתבקשנו להוסיף לאתר על ידי מספר גולשים. אם גם לכם יש מצלמה או עדשה שאינכם מוצאים במאגר הנתונים שלנו כיתבו לנו ואנו נבדוק את האפשרות להוסיפם למאגר.

בהמשך החודש אנו מתכננים מספר עדכונים נוספים של מאגר נתוני המצלמות והעדשות ובתקווה גם כמה תיקונים חיוניים במערכת החיפוש של האתר.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

3 תגובות

  1. Avatar

    עדי

    03/05/2011 ב 10:53 PM

    תודה.

    שתי הערות ברשותכם:

    בפורמט בינוני עדשת 80 היא נוראמל, המערכת שלכם מכניסה אותה כטלפוטו, וזה קורה לכל אורכי המוקד הנתונים.

    יש עוד הרבה עדשות לממיה, אלו הנתונות כאן עדשות יקרות שכמעט אף אחד לא מסוגל לקנותן, הם החדשות ביותר, כל דגמי הD. הדגמים הקודמים שהם לא D, עובדים מצויין, וניתנים להשגה במחירים נוחים.

    למשל עדשת 80 AF מול עדשת 80 AF D –
    250$ לעומת 800$, כשהאיכות האופטית זהה.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    03/05/2011 ב 11:07 PM

    שלום עדי,
    ראשית תודה על ההערות.
    1. ידוע שבפורמט בינוני הנורמל הוא ארוך יותר (אגב זה לא בהכרח 80 מ”מ זה תלוי בגודל החיישן ויש חיישנים שונים בגודלם לפורמט בינוני – ראה למשל את ה-S2 של לייקה שלה חיישן “קטן” יחסית. הקביעה לגבי סוג העדשה היא אוטומטית במערכת ונעשית לפי 35 מ”מ (אולי בעתיד נשנה את זה אבל זה דורש עבודה מורכבת מעט ויש לנו תיקוני באגים חשובים יותר. אני יכול להמליץ לקרוא את כתבת ההסבר שלנו בנושא אורכי מוקד ומערכת המפרטים שלנו:
    https://www.megapixel.co.il/blog/archive/3110

    השב

  3. Avatar

    עידו גנוט

    03/05/2011 ב 11:08 PM

    2. אין ספק שלממיה (וזה נכון גם לכל שאר החברות) יש עוד הרבה עדשות. מה שפרסמנו הוא (כמעט) כל הליין הנוכחי של החברה – צריך להבין שאנחנו מקבלים נתונים ישירות מן היצרנים ולכן לרוב לא מפרסמים עדשות ישנות או עדשות שאינן בייצור (יש מקרים שכן מכל מיני סיבות וגם אז רק אם יש לנו את כל הנתונים כולל שנת ההכרזה ותמונות ברזולוציה גבוהה). בכלל, עברנו את ה-400 עדשות בבסיס הנתונים וזה מספר מאד מכובד. אנחנו תמיד שואפים לעוד אבל יש הרבה מורכבויות בעניין כי אנחנו עובדים מול הגורמים הרשמיים והם זזים לאט (את התהליך של הוספת ממיה התחלנו לפני חצי שנה!).

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *