ראשי מבזקים האייפון 5 יקפיץ את הצילום הסלולארי

האייפון 5 יקפיץ את הצילום הסלולארי

2
0

אנו עוסקים לא מעט באתר בכל הקשור לצילום סלולארי אשר הפך בשנים האחרונות לחלק מרכזי מעולם הצילום (גם אם רבים מאיתנו מתקשים להודות בכך). בתקופה האחרונה מתרבות השמועות על הדור הבא של מכשיר האייפון אשר צפוי לשאת את השם (הלא מפתיע) אייפון 5. לאחרונה פרסמו גופי תקשורת רבים, כולל כמה מכובדים למדי דוגמת רוייטרס, ידיעות בדבר המועד הצפוי להכרזתו – ספטמבר 2011. אלא שאותנו מעסיקה דווקא המצלמה של המכשיר החדש – אשר צפויה, אולי, להביא למיני מהפיכה בצילום הסלולארי.

לייין מכשירי האייפון מעולם לא הצטיין בכל הקשור למצלמות. גם מעריצים מושבעים של כת התפוח יודו כי למתחרים מבית סמסונג, סוני אריקסון ואחרים היה יותר מה להציע בתחום הצילום הסלולארי. דווקא בדור המכשירים האחרון הצליחה אפל להטמיע יכולת צילום וידאו ברזולוציה גבוהה באיכות סבירה בהחלט (אנו אפילו עשינו בה שימוש מוצלח למדי בביקורת שתתפרסם באתר בקרוב), אך בתחום הסטילס התוצאות עד כה היו רחוקות מלהשביע רצון.

באייפון 4 עושה אפל שימוש בחיישן בן 5 מגה פיקסל של חברת OmniVision. החברה עבדה במהלך שנת 2010 על פיתוח דור חדש של חיישנים (תחת השם OV8820) עבור מכשיר האייפון 5 אשר להם רזולוציה של 8 מגה פיקסל, יכולת שמירת קבצי RAW, פוקוס אוטומטי, ומעבד תמונה מובנה. בנוסף גם יכולות הוידאו של החיישן החדש שופרו והוא צפוי לאפשר צילום ב-1080p ב-30 פריימים לשנייה ו-720p ב-60 פריימים לשנייה. אלא שבראשית 2011 פורסמה ידיעה על פיה החיישן החדש עשוי שלא להיות בזמן בזמן להשקה בקיץ 2011 ולפיכך פנתה ככל הנראה אפל לחברת סוני (אחת ממתחרותיה בשוק הסלולארי) ויצרנית החיישנים הגדולה בעולם. הדבר נעשה כמובן בחשאי (כמנהגה של אפל אשר איננה נוהגת לחשוף מידע אודות מוצריה העתידיים) אלא שבניגוד למנכ”ל אפל אשר נוהג לשמור על שתיקה – דווקא מנכ”ל חברת סוני פלט לאחרונה הערה בראיון הקשור לפגיעת הצונאמי במפעלי החברה ביפן ולפיה אחד המפעלים שנפגע מייצר את החיישנים המתקדמים ביותר של החברה (למצלמות סלולאריות) עבור…אפל.

ממש לפני שהתכוונו לפרסם את הידיעה הנוכחית התברר כי אפשר ולחברת OmniVision שפן נוסף בכובע – ה-OV12825. חיישן זה הינו בן 12 מגה פיקסל בעל הארה אחורית (BSI) וביצועים משופרים ביחס ל-OV8820 (בין השאר מהירות צילום של 15 פריימים לשנייה ברזולוציה המקסימאלית) . האם הוא יהיה מוכן בזמן ובכמויות להשקת האייפון 5 והאם אפל תבחר בו ולא בסוני – לא ברור בשלב זה.

האם אכן אנו צפויים לקפיצת מדרגה משמעותית? ימים יגידו, ולאלו המצקצקים בלשונם בכל הנוגע לחשיבות הנושא נזכיר רק שבקרוב מאד צפוי ה-iPhone 4 לסלק את ה-D90 של ניקון מן המקום הראשון באתר השיתוף פליקר – לא עניין של מה בכך.

מי יהיה החיישן הבא של האייפון?

OmniVision OV12825 sensor

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

2 תגובות

  1. Avatar

    YardenTab

    20/04/2011 ב 12:56 PM

    יופי של כתבה, אצלי האייפון 4 כבר מזמן הביס את החמשדי בכמות הפריימים שהוא מייצר בעבורי 🙂

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    20/04/2011 ב 2:50 PM

    ברוך השב 🙂
    אתה כנראה לא היחיד – אם מסתבכלים על המספרים בפליקר הציבור מצביע עם הרגליים. לא שאני חושב שהאייפון באמת יחליף את הDSLR בשנים הקרובות אבל לא לכל מקום אנשים לוקחים איתם את המצלמה – פלפון לעומת זאת קשה מאד לראות מישהו שאין לו כמעט בכל רגע נתון.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *