ראשי מבזקים מהפכת הסוני A77 – העינית הדיגיטלית הטובה בעולם ורגישות חסרת תקדים

מהפכת הסוני A77 – העינית הדיגיטלית הטובה בעולם ורגישות חסרת תקדים

0
0

מחליפתה של ה-A700 של חברת סוני הופכת אט אט לאחת המצלמות העתידיות המעניינות ביותר הצפויות בשנה הקרובה. אבטיפוס של המצלמה הוצג כזכור כבר בתערוכת פוטוקינה 2010 ומוקדם יותר השנה הוצגה גם גרסה שקופה בתערוכת +CP שהתקיימה ביפן.

היום מדווח האתר הבריטי amateurphotographer כי על פי מידע שנמסר לו מחברת סוני המצלמה, הצפויה להגיע מאוחר יותר השנה, תכלול עינית דיגיטלית מתקדמת משמעותית מזו הקיימת כיום (העינית ב-A55 של סוני נחשבת כבר עתה לטובה מסוגה אך מהתנסותנו בתערוכת פוטוקינה עדיין נפלה משמעותית מעיניות אופטיות מקבילות) ולא פחות חשוב רגישותו של החיישן אשר ישולב במצלמה (הצפוי להיות מדור חדש) יעמוד על פי החברה על “מאות אלפי ISO”. נתון מדוייק לא נמסר, אך הרגישות הגבוהה ביותר של חיישנים במצלמות רפלקס מסחריות כיום עומד על קצת יותר מ-100 אלף (וגם זאת בדגמי העילית של ניקון – D3S וקנון – EOS-1D Mark IV).

ההתייחסות לנושא העינית מבסס כמובן את מה שסוני כבר הכריזה עליו מזמן ועל פיו דגמי העתיד של החברה יעשו שימוש בטכנולוגיית המראה החצי שקופה. לטכנולוגיה זאת לא מעט יתרונות (דוגמת היכולת להוסיף פוקוס אוטומטי בעת צילום וידאו בצורה יעילה, מהירות צילום גבוהה וצמצום גודלה ומחירה של המצלמה) אך גם חסרונות מסויימים (כמות קטנה יותר של אור המגיע לחיישן – מכאן אולי גם חשיבותו של דור החיישנים החדש וכן הצורך לשלב עינית דיגיטלית במקום עינית אופטית – עניין מהותי מאד עבור צלמים מקצועיים ולא מעט חובבים מתקדמים). אין בשלב זה פרטים על הטכנולוגיה שתשולב בעינית הדיגטלית החדשה ואיזו פריצת דרך הצליחה סוני לבצע בכדי לפתחה.

כפי שכבר דיווחנו מחירה הצפוי של המצלמה יעמוד על בין 900-1200 דולרים ויציב אותה בתחרות מול דגמים קיימים מובילים דוגמת ה-D7000 של ניקון וה-K5 של פנטקס.

שני אבות הטיפוס של ה-A77 בתערוכת +CP (צילום: נתנאל אדרעי)

Sony prototype A77

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *