ראשי מבזקים Pentax NC-1 חסרת המראה הקטנה בשוק?

Pentax NC-1 חסרת המראה הקטנה בשוק?

0
0

האתר mirrorlessrumors פרסם מוקדם יותר היום את אחת השמועות המפתיעות והמוזרות ביותר ששמענו בזמן האחרון. על פי השמועה חברת פנטקס תכריז בחודש מאי הקרוב על מצלמה חסרת מראה (עניין לא מפתיע כשלעצמו עליו דיווחנו בעבר) שונה מכל מה שקיים כיום בשוק.

פנסוניק ואולימפוס בחרו בחיישן בעל crop factor של 2X, סוני וסמסונג לעומת זאת בחרו בחיישן APS-C רגיל (בעל קרופ פקטור של 1.5X לערך) אבל על פי השמועה הנוכחית פנטקס מתכננת מצלמה בעלת חיישן המגיע עם קרופ פקטור של 5.6X – כלומר זהה בגודלו פחות או יותר לחיישן הסטדנדרטי של מצלמות הקומפקט (“1/2.33).

היתרון הגדול – פנטקס תוכן לייצר מצלמה זעירה (קטנה אפילו מה-NEX של סוני) וחשוב אף יותר כזו בעלת עדשות מתחלפות קטנות מאד. אפשר גם להניח שהמחיר יהיה זול באופן יחסי למה שקיים כיום בשוק המצלמות חסרות המראה. מצד שני בהנחה שפנטקס איננה בונה על קפיצות מהותיות בתחום החיישנים, איכות התמונה צפויה להיות נמוכה משמעותית מזו המקובלת כיום בתחום.

אז מה צפוי לנו בעצם על פי השמועה הנוכחית? הינה תקציר:

  • מצלמה חברת מראה בעלת עדשות מתחלפות זעירה במיוחד – שם אפשרי – Pentax NC-1.
  • חיישן 14 מגה פיקסל קטן במיוחד (“1/2.33 – דומה לזה המצוי במצלמות קומפקטיות).
  • יכולת צילום וידאו ברזולוציה גבוהה (סטנדרטי כיום).
  • שתי עדשות עם ההשקה – 8.5mm f/1.9 (שווה ערך פחות או יותר לעדשת 50 מ”מ) ועדשת זום 5-15mm f/2.8-4.5 (שוות ערך ל-28-80 מ”מ).
  • חיבור למבזק חיצוני.
  • מועד הכרזה משוער – מאי 2011.

אם יש אמת בשמועות ניתן לראות כי פנטקס בוחרת ללכת בדרך שונה מזו המקובלת כיום בשוק. כזכור לאחרונה פרסמנו שמועות נוספות העוסקות במצלמה חסרת המראה של ניקון אשר עשויה ללכת בכיוון ההפוך (המקצועי יותר) בכדי לבדל עצמה מן החבורה. כעת אנו רק ממתינים למידע על תוכניותיה הצפויות של קנון.

מה מתכננת פנטקס? (צילום: אופיר אילוז)

Pentax photokina

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *