ראשי מבזקים האם לייקה מתכננת מצלמת 35 מ”מ דיגיטלית עם חיישן סוני?

האם לייקה מתכננת מצלמת 35 מ”מ דיגיטלית עם חיישן סוני?

0
0

מספר שמועות מן הזמן האחרון עשויות ללמד אולי משהו על תוכניותיה של חברת לייקה לחזור לשוק ה-35 מ”מ “הקונבנציונאלי”. כיום משווקת החברה שני קווי מוצרים בעלי עדשות מתחלפות – ליין ה-M (אותו מובילה כיום ה-M9) הכולל מצלמות ריינג’פיינדר, וליין ה-S הכולל כיום רק את ה-S2 – מצלמת פורמט בינוני מתקדמת.

בעבר כלל ליין המצלמות של לייקה גם ליין 35 מ”מ רפלקסי רגיל אשר כונה R אך מאז המעבר לעידן הדיגיטלי לייקה לא הכריזה על מוצרים חדשים עבור ליין זה. האת leicarumors פרסם לאחרונה ידיעה לפיה בעקבות פגישה עם Stephan Daniel – מנהל המוצר של לייקה, העלה אחד המשתתפים את התרשמותו (הראשונית מאד) לגבי מה שעתיד אולי להיות דגם R דיגיטלי חדש:

  • מצלמה חסרת מראה בעלת עינית דיגיטלית.
  • הדגם נמצא בשלב הקונספט.
  • הוא יהיה מסוגל לעשות שימוש בעדשות התואמות לסדרה M של לייקה (עם מתאם).

במקביל העלה האתר sonyalpharumors את האפשרות שהדגם החדש יעשה שימוש בחיישן פורמט מלא (Full Frame) של סוני במקום זה של קודק בו עושה שימוש כיום לייקה (הדבר יגרור כנראה גם מעבר לשימוש בטכנולוגיית CMOS במקום CCD בה משתמשת לייקה כיום במצלמותיה). לידיעה זו אין שום ביסוס נוסף ולא ברורה מידת אמיתותה.

למותר לציין כי במסגרת הראיון אותו ערכנו אנו עם Stephan Daniel בתערוכת פוטוקינה בספטמבר העלו בפניו את השאלה בדבר מצלמת רפלקס 35 מ”מ דיגיטלית חדשה – את התשובה שלו אז תוכלו למצוא בראיון עצמו (סביב דקה 3) – מי שמיומן בקריאת שפת גוף יוכל אולי לומר יותר על תגובתו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *