ראשי מבזקים פטנט: זום אלקטרוני לעדשות של ניקון

פטנט: זום אלקטרוני לעדשות של ניקון

0
0

הינה פטנט מעניין שפורסם בראשית החודש ביפן על ידי חברת ניקון (והובא על ידי ידידינו מ-nikonrumors). עדשה מתחלפת המאפשרת לא רק פוקוס אוטומטי (כפי שמקובל במרבית העדשות המודרניות) אלא גם שליטה אוטומטית (מן המצלמה) בזום, כפי שמקובל במצלמות קומפקטיות ובמצלמות אולטרה זום (אם כי כמובן ששם הדבר נעשה בעדשות קטנות הרבה יותר).

הרעיון מעניין וככל הנראה נועד בעיקר לוידאו שם לדיוק ולרציפות התנועה הן בפוקוס והן בזום חשיבות רבה. ב-nikonrumors שיערו כי הפטנט נועד לדור המצלמות חסרות המראה אותן מתכננת ניקון לשחרר ככל הנראה בשנה הבאה. חשוב לזכור כי מנועים אשר יאפשרו שליטה אלקטרונית בזום של עדשות גדולות וכבדות עשוי להיות עניין מורכב, גדול ויקר ולפיכך דווקא לנישה הקומפקטית יותר יש היגיון מסויים בשילוב טכנולוגיה שכזו. בכל מקרה בעדשות בעלות זום ארוך שינוי הזום באופן ידני עדיין יהיה מהיר יותר והתוספת האלקטרונית תסייע יותר בתיקונים עדינים ומהירים ולא במעבר בין שני קצוות טווח הזום.

מתוך הפטטנט של חברת Nikon – זום אלקטרוני:

Nikon Electronic zoom patent

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *