הוא אחד מצלמי המזון והפרסום העסוקים בארץ. מזה לא מעט שנים הוא עובד עם טובי השפים בישראל ומצלם עבור שורה של מגזינים וחברות מובילות והוא צפוי להשיק בקרוב תערוכת צילומי מזון חדשה. MegaPixel גאים לארח במדור צילום מקומי את הצלם דן לב.

הצלם דן לב הוא דמות וותיקה בנוף צילום המזון והפרסום המקצועי בארץ. כאוטודידקט אשר גדל והתחנך בקריות, ידע לב כבר מגיל צעיר כי עתידו בתחום הצילום והוא פעל בנחישות להגשים ייעוד זה תוך שהוא מתמקד במיוחד בתחום הקרוב לליבו – צילום מזון. בשנים האחרונות מצלם לב עבור מגזין “על השולחן”, עובד בצמוד לשורה של שפים בולטים ומסעדות, מצלם תמונות לספרי בישול רבים ומספק שירותים לשורה ארוכה של חברות ישראליות מובילות.

“שלח לחמך על פני המים” – עבודה של השף אביב משה (צילומים: דן לב)

aviv moshe

בשנה שעברה ערך לב את תערוכת Colorfood – אירוע חסר תקדים במסגרתו הצליח לכנס 35 שפים ישראליים בולטים, ביניהם אביב משה, ישראל אהרוני, מיקי שמו, מיקה שרון, חיים כהן, שאול בן אדרת, שגב משה ורבים אחרים. כל שף בחר את הצבע האהוב עליו אשר היווה השראה למנה ייחודית אחת אותה צילם לב. התמונות בתערוכה הועמדו למכירה שקטה וההכנסות הועברו לעמותת עלם (עבור נוער במצבי סיכון).

כתבת וידאו של NRG מתערוכת Colorfood

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gXc7kNJOC0o[/youtube]

אל לב התוודענו במקרה דרך מכר משותף במסגרת פרויקט ייחודי עליו הוא עובד בימים אלו ואנו מקווים לחשוף יחד איתו בעוד מספר חודשים. עד אז נאות לב להקדיש לנו מעט זמן מסדר יומו העמוס בכדי לספק הצצה אל עבודתו של צלם מזון ישראלי מן השורה הראשונה.

ראיון עם הצלם דן לב

ש: איפה גדלת?

ת: בקרית מוצקין.

ש: איפה למדת?

ת: יסודי בית ספר אחדות ותיכון אורט מוצקין במגמת אומנות.

ש: מתי התחלת לצלם?

ת: בגיל 14.

ש: מי לימד אותך את הבסיס?

ת: נחשפתי לצילום על ידי חבר במקרה, לאותו חבר היה חדר חושך בבית, יום אחד כשביקרתי אותו פתחתי בטעות באור חבילה של נייר צילום, לאחר שהבנתי ששרפתי חבילת נייר צילום, סיקרן אותי מאוד העניין והלכתי לחוג צילום בקמרה אובסקורה ששכן אז בחיפה.

ש: מה הייתה המצלמה הראשונה שלך?

ת: Canon A-1.

דן לב – תמונה מ-1989 כצלם בסוכנות IPPA

IMG 1

ש: מתי ידעת שצילום הוא מה שאתה רוצה לעשות בחיים?

ת:  בתיכון למדתי במגמת אומנות, התאהבתי לעומק בצילום והחלטתי שאני רוצה להיום צלם כשאהיה גדול, הפסקתי ללמוד את כל המקצועות העיוניים והתמקדתי רק בצילום, אמרו לי שבלימודי צילום במכללות לא צריך תעודת בגרות…

ש: מי היה המורה הראשון שלך לצילום?

ת: בקמרה אובסקורה לימד אותי אריה המר, מנהל הבית ספר המיתולוגי של קמרה.

הקונדיטורית של טוטו – סאני דרעי עבור על השולחן (צילום: דן לב)

IMG 0015 2

ש: האם כשאתה מצלם יש לך את התמונה בראש או שמדובר בתהליך שסופו אינו ידוע מראש בהכרח?

ת: בדרך כלל כשאני ניגש לצילום יש לי וויז’ן, איך הצילום צריך להיראות, התהליך כל כך ספונטני ואינטואטיבי כך שהדינמיקה על הסט מאוד משתנה, אני אוהב את הניסוי והטעייה, את ההתלבטות תוך כדי, את הדינמיקה ביני ובין הלקוח והסטיליסטית ולפעמים התוצאה אינה כמו שדימיינתי אבל חשוב לי שהצילום שייצא יהיה מדויק ולשביעות רצוני.

ירון קסטנבויים – מתוך קולורפוד (צילום: דן לב)

yaron

ש: יש שף בעולם שהיית רוצה לעבוד איתו, מישהו שאתה מעריך מבחינה קולינרית ואסתטית?

ת: ג’יימי אוליבר הוא שף מוכשר ויצירתי מאוד, אני אוהב את הבישול שלו, את הסגנון שלו, הוא פשוט באוכל ובנראות של האוכל שלו, הייתי שמח לעבוד איתו והאמת, אני עובד בכיוון….

צילומים עבור ספר בישול ותערוכה – סל מזון (צילום: דן לב)

05 food

ש: בארץ עבדת בשנים האחרונות עם בכירי השפים – מי לדעתך בעל המודעות הפוטוגנית הרבה ביותר כשמדובר במנות אותן הוא מספק לך לצורך הצילומים?

ת: ישראל אהרוני, מעבר להיותו שף מדהים ואוטריטה מקצועית, מבין מאוד באומנות ובצילום, גם עומר מילר מבין ורואה דברים אחרת, יש לו מודעות צילומית מאוד גבוהה שמתבטאת בצילומי האינסטגרם שלו.

שער עבור המגזין על השולחן – זכה בתואר “השער” של המגזין (צילום: דן לב)

gaber cake 2

ש: האם יש שפים ישראליים מוכרים שאתה יודע שגם אוהבים לצלם?

ת: כמו שהזכרתי קודם, עומר מילר הכניס חזק מאוד את צילומי האייפון הספונטנים לאינסטגרם, הוא משתף כל מנה שיוצאת ממטבחו ואת אווירת האוכל בחייו וזוכה להמון תגובות. אני חושב שהיום רוב השפים מצלמים את האוכל שהם עושים, זה מקסים בעיניי לראות את תאוות הצילום שלהם.

אהרוני, שגב משה וצחי בוקשסתר עבור המגזין על השולחן (צילום: דן לב)

04 people

מיקי שמו, אבי ביטון ואורי שפט עבור המגזין על השולחן (צילום: דן לב)

05 people

ש: אתה יכול לספר בכמה מילים על colorfood?

ת: colorfood נוצר כיוזמה אישית של הסטודיו ליצור משהו חדש ומעניין בתחום האוכל, משהו שהוא מחוץ לקופסא ולצלחת, מיזם אומנותי שיפגיש בין טובי השפים בארץ. במשך 5 חודשים צילמנו 35 שפים, שכל אחד קיבל צבע ובחר השראה מחייו ליצירת המנה, כל שף חשף בפני את חייו האישיים, השאיר את האגו בחוץ והביא את נשמתו לפרויקט הזה. התערוכה עלתה בספטמבר 2012 ונמשכה 5 ימים. בימים אלו מוצגת תערוכת COLORFOOD WHITE, בקניון רמת אביב שהיא המשך של הפרוייקט אבל הפעם הכל לבן. בהמשך היא צפויה להיות מוצגת במקומות נוספים בארץ.

חיים כהן – מתוך קולורפוד (צילום: דן לב)

haim cohen 100X70 resize

יאיר פיינברג – מתוך קולורפוד (צילום: דן לב)

yair feinberg

שאול בן אדרת – מתוך קולורפוד (צילום: דן לב)

shaul ben aderet

אביבית פריאל – מתוך קולורפוד (צילום: דן לב)

avivit prielשילי – מתוך קולורפוד (צילום: דן לב)

shilyדן לב והשף אביב משה (משמאל) בפתיחת תערוכת קולורפוד (צילום: שוקה כהן)

214

הזמנה לתערוכת Colorfood white אשר נפתחה בראשית מאי 2013 בקניון רמת אביב (פתוחה לקהל עד ה-21 למאי)

dan lev invite

ש: מה היית אומר ששונה בצילום מזון מצילום מוצרים מסחרי אחר?

ת: בצילום מזון צריך להעביר טעם וריח בצורה וויזואלית. צריך לגרום לאוכל להיראות טעים…

צילום צריך להראות טעים – עבור המגזין על השולחן (צילום: דן לב)01 food

ש: יש סוגי מזון שאתה אוהב לצלם יותר מאחרים?

ת: אני מאוד אוהב לצלם לחם, אוהב את הטקסטורה של הבצק. שוקולד זה משהו שתמיד מצטלם חושני, הצבע, הטקסטורות, הוא משתנה ממצב נוזלי למוצק ולהיפך.

הפקת קינוחים עבור המגזין על השולחן (צילום: דן לב)

IMG 0033 1

ש: צלם מזון טוב צריך לאהוב את המזון שהוא מצלם או שלתחושה אישית ביחס למנה אין חשיבות בצילום מקצועי לדעתך?

ת: לרוב אני טועם את האוכל שאני מצלם לפני הצילום, אם טעים לי הצילום יצא טעים. ברור שאנחנו נהנים מהאוכל שאנחנו מצלמים, טועמים, מעירים הערות, ואפילו משנים מתכונים תוך כדי, על מנת שהצילום ייצא יותר מעניין.

ש: מלבד מזון מהם תחומי הצילום המרכזיים בהם אתה עוסק?

ת: הסטודיו שלי נותן שירותי צילום לחברות גדולות בשוק, כמו המשביר לצרכן, סבון של פעם, אייס, זר4U, ורדינון ועוד… הקמפיין של המשביר לצרכן האחרון הוא פרוייקט שאני מאוד מתגאה בו וכמו כן קטלוג אייס.

תמונה מתוך קטלוג כלות זר 4u

8549 Bridal Catalogue 20x20 lowRes 1 copy

צילום עבור מעצבת תכשיטים שפורסם בספר בלגי בשם foodprint

foodprint1

שער לקטלוג המשביר לצרכן

mashbir 5

עבור קטלוג ACE

01 lifestyleש: יש לך פנאי גם לפרויקטים אישיים?

ת: כן, עשיתי לא מזמן פרוייקט אישי בצילום וידאו, צילמתי שבירה וניפוץ של פירות וירקות שהקפאתי בחנקן נוזלי, ערכתי את הסרטונים והקרנתי אותם בהילוך איטי על תקרת הסטודיו שלי במסגרת תערוכה קבוצתית של כל אומני הבניין שבו הסטודיו שלי נמצא.

ש: אם לא היית צלם מה היית עושה?

ת: הייתי שף.

צילום עבור קמפיין שוופס ווודקה סטולי (צילום: דן לב)

01 packshotsש: באיזה ציוד אתה משתמש? איך אתה מסתכל על המרוץ העכשווי להחליף מצלמה כל שנתיים-שלוש? והאם המעבר לדיגיטלי עשה טוב לעולם הצילום?

ת: אני מצלם עם קנון 5D MKII. אני לא רץ להחליף מצלמה, היא מספקת אותי בתוצאות שלה, לדעתי גם ההתפתחות הטכנולוגית לצרכים שלי נעצרה בשנים האחרונות. המעבר לצילום הדיגיטלי הוא אחת המהפכות הטכנולוגיות הגדולות ביותר בשנים האחרונות, כל הצלמים כבר שם ואני מאמין שלא יחזרו אחורה.

בורגרס בר (צילום: דן לב)

IMG 1184 1

ש: אם הייתי שואל אותך ב-1999 באיזה מצלמה תשתמש בעוד 10-15 שנים האם היית אומר מצלמה דיגיטלית?

ת: כן. נחשפתי לצילום דיגיטלי בפעם הראשונה במהלך לימודי בניו יורק בשנת 1993, חברת LEAF הוציאה אז מצלמה שמצלמת בסריקה של CMYK, הכל היה מאוד דימיוני אבל כבר אז היו לי מחשבות בעניין. את המצלמה הדיגיטלית הראשונה שלי קיבלתי בשנת 2001 בערך.

מאחורי הקלעים – על הסט במהלך צילומים לקמפיין יוניליור באילת

IMG 0116 CR6

IMG 0033 CR6

ש: מהי מצלמת החלומות שלך?

ת: החלום שלי זה לקנות גב דיגיטלי למצלמת ההאסלבלד שלי ולצלם בפורמט המדהים הזה ועם העדשות המדויקות והחדות של ZEISS.

ש: פוטושופ – כלי נפלא או רעה הכרחית?

ת: פוטושופ הוא כלי בלתי נפרד מעבודת הצלם היום, הוא כלי נפלא שעוזר להגיע במהירות ובדיוק לתוצאות מרהיבות, אני אוהב את הטיפול הטבעי בפוטושופ, לא תוצאות דימיוניות, אלא חיזוק וחידוד של הדברים הריאליסטים.

ש: פרגן (צלמים שאתה מכיר ומוכיר).

ת: אני מאד מעריך את נלי שפר שהיה חלוץ צילום המזון בארץ, את אלכס ליבק שיש לו עין מאוד מיוחדת ואת צלם האוכל של ג’יימי’ אוליבר – דיוויד לופטוס שלדעתי מעביר את המנות של ג’יימי בצורה מעוררת תיאבון וקנאה.

ש: איך נראה בשנים האחרונות סדר היום שלך?

ת: צילומים מהבוקר עד הערב, אין רגע דל, אני לא נותן לעצמי לנוח, כשיש תקופה שקטה אני יוצר וחושב על פרוייקטים חדשים, משתדרג , מייעל ומכין את הסטודיו לתקופה הסוערת הבאה.

ש: חוץ מצילום מהם התחביבים שלך? יש זמן למשפחה, חברים?

ת: אני מאוד אוהב לבשל ואני עוסק בזה הרבה, גם בבישול למשפחה ולחברים וגם כעיסוק נוסף, אני מארח אנשים אצלי בסטודיו לארוחות משתה של 10 – 50 אנשים, יש אווירה גרנג’ית בסטודיו שנותנת תחושה מדליקה ואחרת לאנשים שרוצים לחגוג אירועים אינטימיים וטעימים! המשפחה נהנית ממני ואני נהנה מהם בעיקר בסופי שבוע אבל אני מעורב לחלוטין בבית ומשתדל להגיע מוקדם כדי לשבת איתן (יש לי רק בנות בבית) ולהקשיב ולשתף.

מתוך סעודות המשתה ב-202 (צילום: דן לב)

IMG 3298

IMG 3322 resize

ש: תן כמה טיפים לצלם שרוצה להפוך לצלם מקצועי.

ת: קודם כל, לצלם, לצלם, לצלם! לא להפסיק, הדרך היחדה היא לנסות ולטעות. אני מאמין בעבודה ופחות בלימודים, את הנסיון והידע יירכשו תוך כדי עבודה עם צלמים אחרים שיש להם מה לתת וללמד. אל תוותרו על השלב הזה של עבודה כאסיסטנט – חשוב מאוד!

מתוך המגזין על השולחן (צילום: דן לב)

IMG 213

IMG 0402

ש: לסיום, מה התמונה שלך שאתה הכי אוהב?

ת: זה קשה, יש הרבה, אני חושב שהתמונה שהכי מרגשת אותי היא התמונה שצילמתי בספונטניות את לידת ביתי הבכורה בשנייה שיצאה, החיוך והאושר של המיילדת והאווירה הקסומה שהייתה שם ייצרה צילום עם המון משמעות ויצירה חדשה.

טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב 

3 תגובות

  1. Avatar

    דודי G

    20/05/2013 ב 4:57 PM

    צילם אותי את התמונה הכי מפורסמת שלי עם חסה במגזין מנטה.
    צלם מוכשר ביותר

    השב

  2. Avatar

    mirit

    20/05/2013 ב 8:08 PM

    מגרההההה,

    לא, לא האוכל, אלא הידע וחכמת הצילום של דן לב!

    השב

  3. Avatar

    תהילה

    08/11/2020 ב 10:10 AM

    אחלה צלם שבעולם!

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *