אם יצא לכם להתבונן במטוסים החולפים בשאגה בזמן מפגן יום העצמאות, הזדמן לכם לבקר במקרה בטקס סיום קורס טייס או שאתם סתם חובבים של טיסות אוירובטיות, דעו לכם כי שם למעלה בקוקפיט עשוי לשבת לא רק הטייס, אלא גם צלם כשרוני אחד עם לא מעט מזל אשר בחר להידחס פעם אחר פעם לתא הקטן עם ציוד הצילום שלו ולחזור עם תמונות שלא ניתן לצלם משום מקום אחר – דיוקן של צלם אויר.

הראיון עם ניר בן יוסף “התבשל” אצלנו במשך לא מעט זמן. כמי שעוסק בתחום לא מעט שנים ומוכר בזכות צילומי המטוסים המרהיבים שלו, היה חשוב לנו לשלב בראיון גם שאלות (וכמובן תמונות) מסוגים נוספים. מן הסתם גם עשרות התמונות אותם תפגשו בהמשך הראיון לא יספקו לכם מבט שלם על עבודתו הצילומית של בן יוסף (לשם כך מומלץ לפנות בין השאר לגלריה שלו באתר pbase ולדף הפליקר שלו), אבל אנו מקווים כי השורות והתמונות הבאות יספקו לכם הצצה אל סוג שונה של צילום, כזה שלא זוכה בדרך כלל לחשיפה רבה במסגרת השיח הצילומי המקובל והמוכר.

ועכשיו אתם מוזמנים איתנו לחוויה צילומית ייחודית ב-G גבוה – שתיים, שלוש… יוצאים לדרך.

[* התמונות בכתבה זו נעשו בתיאום עם צה”ל ועברו אישורים מתאימים מול הגורמים הרלוונטיים].

F16I-סופה

ראיון עם ניר בן יוסף

ש: איפה גדלת?

ת: גדלתי בעיר חולון, בן למהנדס ומורה, ילד סנדוויץ’ לאח, איש עסקים ואחות פרסומאית.

ש: איפה למדת (בית ספר – יסודי/תיכון)?

ת: למדתי בבית הספר היסודי בן-צבי בחולון, ותיכון בהולץ (כשני עשורים לפי שהפך למכללת ח”א).

ש: מתי התחלת לצלם?

ת: צילום תמיד היה תחביב מועדף במשפחתנו, אבא צילום ב-Nikon Nikkormat FT, שאיתה צילמתי/שיחקתי כילד. לצלם כתחביב התחלתי לאחר בר המצווה כשקיבלתי מדודיי מצלמת Minolta Freedom 100, שהייתה פורצת דרך בזמנו כמצלמת פוקט.

ש: למה? מי לימד אותך את הבסיס?
ת:
הצד הוויזואלי תמיד היה חזק אצלי וזה משך אותי, כילד הייתי צופה שעות באלפי צילומים באלבומי תמונות שאבי צילם, רובם משהותו בסוף שנות ה-60′ לצורך לימודים במילאנו איטליה (פעמים רבות במקום לעשות שעורי בית). את הבסיס למדתי מאבי ואחי (בין השאר תרמה לכך טבלת חשיפה שהייתה מודבקת על גב המצלמות).

ש: איך נכנסת לתחום של צילום תעופה?
ת:
הכל נשאר במשפחה, כאמור אבי ואחי צלמים חובבי צילום וגם יוצאי חיל האוויר – וגם אני.
כחובב תעופה ויוצא ח”א החיבור היה טבעי, אומנם הגיע בשלב קצת מאוחר, בשירות לא הייתי צלם ורוב הצילומים היו כמו כל חייל – תמונות עם החברה למזכרת, למעט רול פילים אחד שצולם במבצע ענבי זעם, תיעוד נדיר שנגנז בחדרי הטייסת ואינני יודע מה עלה בגורלו.

LP9R8747 01 2זריחה F16D

יסעור

ש: איך החל החיבור עם חיל האוויר – זה לא עניין של מה בכך שגוף כזה סומך עליך להיכנס למטוס קרב שעולה עשרות מיליוני דולרים ושכל שעת טיסה בו עולה כמעט כמו מכונית (משומשת)?

ת: לאחר מספר שנים של צילום כחובב בעיקר בטיולים, יצא לי לצלם מספר מטוסי ח”א ומטוסים אזרחיים. הצילומים הועלו לאתר שלי, באותה תקופה האינטרנט כבר לא היה בחיתוליו אך צילומים של צה”ל וחיל האוויר בפרט היו נדירים למידי ברשת, אני מאמין שהייתי בין הראשונים שפרסמו צילומים של מטוסי חיל האוויר באינטרנט (אנחנו מדברים על שנת 2000).

לאחר מספר פעמים בהם הזדמן לי לצלם צילומים אקראיים בחיל, חיל האוויר התרשם מעבודותיי ומהסגנון והתחיל לקרוא לי באופן יזום ועקבי לצלם עבורו במגוון אירועים. בשנת 2005 הוזמנתי לצלם את טקס סיום קורס טייס, טקס שעד אז היו מורשים לצלם בו רק צלמים צבאיים ועיתונות רשמית ובצורה מאד מוגבלת.
את צילומי הטקס, כולל מופע אווירובטי ותצוגת תכלית באש חיה העליתי לאתר שלי (לאחר קבלת אישור כמובן). זאת הייתה הפעם הראשונה בו הועלה תיעוד מצולם מלא של הטקס לרשת.
אם לומר את האמת, לא ציפיתי לכזאת התלהבות הן מקהל האוהדים והן מחיל האוויר עצמו ונכון לזמן כתיבת שורות אלו הגלריה צברה קרוב ל-4.5 מיליון כניסות (זאת היא גם הגלריה ממנה הועתקו ללא אישור הכי הרבה תמונות שלי…).

העבודה עם חיל האוויר המשיכה, כשאני משתדל לצלם ולהביא תוצאות מסוגננות וייחודיות (כמעט כל אחד יכול לכוון וללחוץ – לא? ). וגולת הכותרת הייתה כשקיבלתי הזמנה לצלם בטיסה, לטוס במטוס קרב במשך שעה ולצלם – חלום!

במסלול-התנגשות

ש: אתה יכול לספר על אותה טיסה ב-F16?

ת: כאמור לאחר שנים של צילומים בטקסים, תרגילים, מלחמות, פעילות מבצעית ושלל אירועים, הוזמנתי בשנת 2006 לתעד מן האוויר את הגעת מטוס הסופה (F16I) בגרסה ממוכשרת למרכז ניסויי הטיסה של חיל האויר. לאחר כל הבדיקות, האישורים ועם לא מעט התרגשות, מצאתי את עצמי קשור בתא הטייס של מטוס הפוגה מגיסטר (צוקית) עם ציוד הצילום שלי.

צילום-עצמי-בטיסה

ש: אין פחד שעם כל ההשקעה והניסיון והתכנון שלך בסוף לא ממש תחזור עם התמונות שמצפים ממך או שהתמונות יתפקששו?

ת: אני מאמין שזה החשש הכי גדול של כל צלם, לפספס את הפריים שלו הלקוח מצפה, במיוחד שצילום בטיסה כולל השקעה לא קטנה מצד חיל האוויר.

זריחה-F16C

הצוות-האוירובטי-על-המסלול

ש: איך מתכוננים לדבר כזה – איזה ציוד לקחת איך הסתדרת איתו בתא הצפוף? והאם בחיל האוויר היו שותפים לתכנון התמונות או שהשאירו לך את החופש היצירתי?

ת: בטיסה הראשונה התכנון היה – ללכת על בטוח כדי למזער את הסיכוי לפשל, לכן לקחתי גם ציוד שלא הייתי בטוח שאני צריך, כיום אני כבר סגור בדיוק מה עולה איתי לתא ומה לא.
תא טייס של מטוס קרב הוא תא מאד (אבל מאד) קטן עם חופה שקרובה מאד לראש, דבר שמקשה על הצילום במיוחד כשכל העסק זז בתזזיתיות, למעלה, למטה, הפוך, מאיץ, מאט, מתגלגל וכו’. בפעם הראשונה אפילו חטפתי את המצלמה לפרצוף מול החופה כשלא הייתי מוכן לתמרון גלגול חריף…
לרוב מתאמים ציפיות ממה שרוצים להפיק וגם במהלך הטיסה מתאימים בהתאם לתנאים. כשיש דרישה ספציפית לפריים מסוים אני אומר מה נדרש מהצד שלי, גובה, זווית מהירות וכו’. השאיפה כמובן לתאם ציפיות לפני כדי למקסם, כי באוויר מרחב התמרון היצירתי קטן יותר.

טסים-גבוהה

ש: מעל מה טסתם באותה טיסה – האם היו תמונות שתכננת ובסוף פוספסו (ולמה) ומה לדעתך התמונה הטובה מתוך הסט?

ת: בטיסה של מנ”ט (מרכז ניסויי הטיסה, ב-2006. ע.ג.) המטרה הייתה לצלם את המבנה שכלל שני מטוסי f-16  ומטוס f-15  אחד מעל מצדה. הפריים הושג בהצלחה ונעשה בו שימוש למטרות שונות של חיל האוויר מספר לא קטן של פעמים.
הפריים הטוב ביותר לדעתי מאותה טיסה הוא מבנה מטוסי הקרב בטיסה ישרה ואופקית כשאני מצלם מלמעלה והמטוס שלנו הפוך מעליהם.

טיסת-מבנה

ש: מאז יצא לך לחזור על חוויה של צילום ממטוס קרב עוד פעמים – היית רוצה לחזור על זה?
ת:
בהחלט. מאז יצא לי לחזור על החוויה כמה פעמים כולל טיסה במטוסי קרב ומסוקים, ואין שאלה בכלל – חוזר ללא היסוס.

F16D

ש: מה היא התערוכה האווירית המרשימה ביותר לדעתך בעולם? מה עושה אותה כזאת מבחינה צילומית, ומה קורה בארץ בתחום?
ת:
ממה שיצא לי לראות עד היום תערוכת RIAT באנגליה (או Royal International Air Tattoo) היא המרשימה ביותר בכל מה שקשור לצילום תעופה צבאי. בהשוואה לתערוכות הגדולות האחרות כגון: Le Bourget או Farnborough  שהן תערוכות נשק של היצרנים שכוללות גם מופע אווירי, RIAT הינו סוף שבוע שמסמל את יום חיל האוויר המלכותי הבריטי, הם מזמינים חילות אויר מכל העולם וגם מעט תעופה אזרחית, וקיים ריכוז גדול מאד של כלי תעופה שלא רואים כל יום כשמטרת האירוע היא מופעים אוויריים נטו, הרבה יותר מכל תערוכה אחרת שאני מכיר.

טייפון-בריטי-במפגן-באנגליה

לגבי מה שקורה בארץ, למרות מה שאולי חושבים, נושא הצילום התעופתי בארץ עבר שדרוג משמעותי מאד בשנים האחרונות לטובת הצלמים. מה שהיה פעם נחלתם של צלמים מקצועיים בתערוכות בחו”ל קיים גם אצלנו, מכלאות/טריבונות צלמים וכו’.

ש: תמונות שלך פורסמו בלא מעט מגזיני תעופה בינלאומיים מובילים – עד כמה זה קשה לצלם ישראלי שאינו מתפרנס מצילום להגיע עם תמונות שלו למגזינים כמו  Aviation Weekאו Flight International?
ת:
דורש המון עבודה שיווקית ופרסומית בכל מדיה אפשרית, יצירת קשרים, פרסומים וכו’ על מנת שהגורמים הרלוונטיים ידעו עליך וידעו שלך יש את החומר המתאים להם כשיצטרכו.

חליפה-קרובה

ש: האם יש בעולם צלמי תעופה שמתפרנסים רק מן התחום? זה משהו שהיית רוצה לעשות ביום מן הימים – ומה זה דורש בעצם?

ת: יש מספר מצומצם יחסית של צלמים בעולם שמצליחים להתפרנס באופן מלא ומכובד מצילום תעופה. לרוב כמו אצלי זהו מקצוע שני שכן זאת נישה מאד מצומצמת. כמובן שצריכים להכיר אותך ושהיה לך שם בין לאומי אחרת לא ידעו להגיע אליך, ואין ספק בכלל שההשקעה וההקרבה היא גדולה מאד, בציוד, נסיעות וכו’.

fisherinstitute23

IMG 8726 3 הצוות האוירובטי

ש: יש בעיניך משהו בצילום תעופה (ותעופה צבאית בפרט) שהוא שונה באופן מהותי מסוגי צילום אחרים?

ת: בעיני צילום תעופה בכלל ותעופה צבאית בפרט הוא שילוב של צילום צפרות וצילום אקסטרים עם טוויסט. ברמה הטכנית נדרשת היכולת לשלוט באופן מלא וזריז בציוד ולדעת עד לאן אתה יכול לקחת את יכולותיו.
ברמה האומנותית והצילומית נדרשת היכרות עם נושאי הצילום והתנהגותם כדי להיות מוכן לרגע הנכון עם הציוד, בין אם זה מטוס חולף במהירות או תפיסת הפריים בזמן תמרון חריף כשאתה במטוס עצמו.

IMG 8130 F16D

(Nir Ben-Yosef (xnir - יסעור

ש: האם כשאתה מצלם יש לך את התמונה בראש או שמדובר בתהליך שסופו אינו ידוע מראש בהכרח?
ת:
השאיפה מן הסתם לדעת להיות מוכן ולהתכונן לפריים אותו אתה רוצה להשיג, שעושים הפקה מתוכננת בראש, תמיד יהיה הפריים אותו ארצה להשיג, אך בלא מעט מקרים מגיעים למצבים שלא תוכננו לטוב ולרע וגם שם ניתן להשיג פריים איכותי ומיוחד.

F16I-סופה-יוצא-לגיחה-לילית

ש: את מה הכי היית רוצה לצלם וטרם יצא לך?

ת: טרם יצא לי לצלם ממטוס תובלה/מסוק עם רמפה פתוחה – מאד רוצה לעשות את זה, לטעמי משהו שונה מאד מצילום מתא טייס סגור או מהקרקע.

הצוות-האוירובטי-על-מסלול-ההמראה

ש: מה אתה אוהב לצלם חוץ ממטוסים?

ת: מאד נהנה לצלם נופים, פנוראמות טבע ובעלי חיים.

נשר-בגמלא

שלדג

עגורים-באגמון-החולה

עגורים-באגמון-החולה

עגורים-באגמון-החולה

ש: באיזה ציוד אתה משתמש? איך אתה מסתכל על המירוץ העכשווי להחליף מצלמה כל שנתיים-שלוש?

ת: את העידן הדיגיטאלי התחלתי עם אולימפוס לפני קצת יותר מעשר שנים ובעשור האחרון אני מצלם עם ציוד של קנון. אני משתדל לא להיגרר למרוץ האין סופי של מצלמה כל שנתיים שלוש, משתדל לנצל את הציוד שברשותי עד תום. בעשור האחרון החלפתי בסך הכל 4 מצלמות. בכל הקשור לעדשות, לפני כ-5 שנים התייצבתי על העדשות אותן רציתי ואיתן אני יודע להפיק את המירב ומאז לא הוספתי עדשות נוספות, העדשה הכי וותיקה שלי אצלי כמעט 8 שנים.

ירי-מסוללת-כיפת-ברזל-עמוד-ענן

ירי-מסוללת-כיפת-ברזל-עמוד-ענן

ירי-מסוללת-כיפת-ברזל-עמוד-ענן

ירי-מסוללת-כיפת-ברזל-עמוד-ענן-פגיעה-ישירה-ברקטת-חמאס

ירי-מסוללת-כיפת-ברזל-עמוד-ענן-פגיעה-ישירה-ברקטת-חמאס

ש: עד כמה חשוב ציוד הצילום בצילומי תעופה – האם קורה לך שאתה מוצא את עצמך מפספס תמונה כי לא הייתה לך עדשה ארוכה מספיק למשל?

ת: כמו בכל נושא צילומי לפני איכות ויכולות הציוד, חשוב לדעת איך להפיק מהציוד את המקסימום, ציוד איכותי בהחלט יכול לשפר ולעזור להגיע לפריים המנצח, קורה לי לא מעט שבצילום מהקרקע 400-500 מ”מ לא מספיקים וכנ”ל בתא טייס צר וקטן שעדשת 15 מ”מ לא מספיק רחבה לפריים כולל של התא ומחוצה לו.

הכנות לטיסה

ש: מהי מצלמת החלומות שלך? מה חסר לך במצלמה?

ת: מן הסתם הייתי שמח שלא תיגמר לי הסוללה או הכרטיס באמצע טיסה – כי החלפה שלהם בתא טייס היא לא תמיד דבר אידיאלי. אם מותר להתפרע ולחלום, הייתי רוצה עדשה כמו המודם האנלוגי הישן והטוב: 14-400 מ”מ 2.8f/.
הכי חסר לי גם כיום כשאני עם גוף סדרה 1 המקצועי של קנון, הוא שיפור במהירות הפוקוס, תמיד ארצה יותר כדי שתהיה היכולת במצבים קיצוניים במיוחד לדעת שבשבריר השנייה שאתה מזהה את הפריים המצלמה תעשה את העבודה, ה-1D  מעולה אבל תמיד אפשר לרצות יותר.

אצבע-הגליל

בריכת-המשושים

טיסה-מעל-מנהטן

טיסה-מעל-מנהטן

מגג-עזריאלי_פנורמה-שהורכבה-מששה-פריימים-של-עין-הדג

ש: פוטושופ – כלי נפלא או רעה הכרחית?

ת: אני משתדל להגיע לפריים הרצוי בעבודה בשטח עם המצלמה. בשנים האחרונות אני כבר בקושי משתמש בפוטושופ, אלא בכלי הפיתוח הדיגיטאליים כגון DPP ו-Lightroom בהם אני מתקן חשיפה, צבע, יישור ניגודיות, לכלוכים וכו’. במקרים קיצוניים אני עובד בפוטושופ לתיקונים ועיבודים חריגים שאינני מצליח לעשות בכלי הפיתוח, כמו כן אני מאד אוהב את כלי תפירת הפנוראמה של פוטושופ.
אחד הדברים שלמדתי עוד בתחילת דרכי ובפיתוח הדיגיטאלי: צילום טוב אפשר להפוך למצוין בפוטושופ, צילום גרוע יישאר גרוע לא משנה כמה תעבוד עליו בפוטושופ.

טיסה-נמוכה-באזור-עין-גדי

ש: פרגן: שני צלמי תעופה בינלאומיים בולטים בעינך ולמה.
ת:
אחד הצלמים המובילים בתחום הוא Katsuhiko Tokunag מיפן, אשר שימש עבורי השראה בכל הקשור לאיכות ודיוק בנושא צילום בטיסה, קטצו ביצע מספר גדול של הפקות בין לאומיות למספר גדול של חילות אויר ויצרניות בתחום.

צלם נוסף שאני מאד מעריך וגם חבר אישי, José M. Ramos מארה”ב, מתמחה בצילום של החיל האויר של חיל הים האמריקאי (US NAVY) ובעיקר מצילום מנושאות מטוסים, נושא שתמיד הקסים וריתק אותי. חוסה מפגין יכולות ומקצועיות גבוהה בשילוב קו אומנותי ומרתק.

ים-המלח

ש: חוץ מצילום מה התחביבים שלך? יש זמן למשפחה?

ת: אני תמיד מאמין בשילוב בין התחביבים: צילום, תעופה, טיולים בעולם ובארץ עם המשפחה והחברים – כך מגיעים לחוויות הכי טובות.

F15I-רעם

ש: תן כמה טיפים לצלם תעופה שרוצה להוציא מעצמו את המקסימום ואולי גם להפוך לצלם מקצועי.

ת: קודם כל ללמוד כמו כל צלם, בין אם חובב או בדרכו להיות מקצועי, את רזי הצילום. להתאמן הרבה, לשלוט באופן מלא בציוד, לא להתפרע עם ציוד יקר ולא תמיד נחוץ לפני שאתה יודע מה היכולות שלך ושל הציוד הקיים, לא תמיד המצלמה האיכותית או העדשה המהירה ביותר יאפשרו לך להגיע לפריים המנצח.
אני רואה הרבה צלמים בתחילת דרכם ששופכים כסף על ציוד מיותר ולא תמיד מתאים וחבל…

הארבל

ש: לסיום, מה התמונה שלך שאתה הכי אוהב?

ת: נכון לכתיבת שורות אלו התמונה האהובה עלי צולמה כשאני הפוך מעל מבנה מטוסי קרב, אבל עדיין חושב שלא הגעתי לפריים האולטימטיבי שלי…

הצילום-האהוב-עלי-צולם-כשאני-הפוך-מעליהם

  • DJI PHANTOM 2 GOPRO

    GoPro תיכנס לשוק מצלמות הרחפנים

    על פי דיווח מהמגזין The Wall Street Journal חברת מצלמות האקשן GoPro צפויה להשיק בשנה הבאה …
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב 

21 תגובות

  1. Avatar

    גל

    06/12/2012 ב 4:15 PM

    כתבה נהדרת, כמו תמיד.

    לגבי צילומי תעופה – מעניין לעקוב אחרי הבלוג של מוס פטרסון –
    https://www.moosepeterson.com/blog/

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    06/12/2012 ב 4:23 PM

    תודה רבה.
    האתר של מוס באמת מעניין הוספתי אותו לרשימת הקריאה שלי.

    השב

  3. Avatar

    משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    06/12/2012 ב 5:36 PM

    תותח על, ניר…. עלה והצלח

    השב

  4. Avatar

    אמיר

    06/12/2012 ב 6:16 PM

    ניר עושה חיל בחיל האויר וכבר יצר לו שם גם ברמה העולמית.
    כתבה נהדרת, תודה עידו וניר!

    השב

  5. Avatar

    רן פסקל

    07/12/2012 ב 12:10 AM

    כתבה מעולה! סחטיין ניר

    השב

  6. Avatar

    U

    07/12/2012 ב 12:57 AM

    ניר את התותח ויש לך תמונות מדהימות….
    אני אישית עוכב אחרי הצילומים שלך בפייסבוק ומתפעל כל פעם מחדש!!!
    אישית הייתי שמח יותר אם היית מדבר גם על הציוד שאתה משתמש בו
    איזו מצלמה + עדשות וקצת טיפים לצילום כזה מרהיב…

    תודה רבה לך ולכתבה המעניינית!

    השב

  7. Avatar

    עמוס דור

    07/12/2012 ב 2:49 AM

    ניר כל הכבוד! וכאחד שמכיר אותך אישית כל מה שכתוב כאן הוא אוטנטי ואמיתי. לא כמו שעיתונאים וכתבים בדרך כלל עושים ומשנים לפי הנוחיות שלהם את דברי המרואיין. ועל כך כל הכבוד למראיין ידידי משכבר ימים עידו. בקיצור ניר אמן וצלם סופר מוכשר. עונג להיות ידידך.

    השב

  8. Avatar

    ליאור קסטנר

    07/12/2012 ב 3:32 AM

    בהחלט ניר מלוא הפרגון והערכה , גם בתור צלם שלמד ממך המון
    ועדין קטוני מלהגיע לרמה וניסיון כשלך , מעריך את עבודתיך ואישיותך מאוד !

    שא ברכה תמיד

    השב

  9. Avatar

    דליה יפת

    07/12/2012 ב 2:02 PM

    כחובבת צילום אין מילים כל תמונה ממש מדיהמה – ניר כל הכבוד

    השב

  10. Avatar

    משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    07/12/2012 ב 3:05 PM

    יואו! מטוסים מגניבים!

    השב

  11. Avatar

    אבי צוקרמן

    07/12/2012 ב 5:09 PM

    התמונות מדברות עבור עצמן אבל בהחלט מעניין לשמוע את הרקע של הצלם. בהחלט מוריד את הכובע בכבוד!
    אבי

    השב

  12. Avatar

    דויד

    08/12/2012 ב 1:40 AM

    מהמם ביותר!!!

    השב

  13. Avatar

    גיורא

    08/12/2012 ב 7:41 PM

    תמונות מרהיבות! יכולות הצילום האלו פשוט מעוררות קנאה.
    כיף לקרוא ולראות!

    השב

  14. Avatar

    ניסן לב-רן

    09/12/2012 ב 7:18 PM

    קטונתי אבל אוסיף מילה וחצי.
    אני מצלם מגיל 16 וזה קרה מזמן. הייתי אז גם חובב טיס ואפילו הכרתי כל מטוס על פי רעם מנועיו. לא היה אז מקובל לצלם מטוסים ולחלום על צילום מתוך תא טייס אפילו לא עלה במוחי הקודח.
    ניר מהווה סיפור של סינדרלה בשבילי ומאוד כדאי ללמוד ולהפיק מסיפור חיו המקצועיים דבר אחד לפחות: לשאוף ולהתמקצע זה שם המשחק ועם כל הכישורים המקצועיים והשיווקיים ניר בעיקר שאף ולכן גם הצליח.
    כל הכבוד ניר! הכתבה טובה וחשובה ותודה גם למגהפיקסל.

    השב

  15. Avatar

    פרדי

    09/12/2012 ב 8:20 PM

    כל הכבוד ניר, לראות את חיל האויר שלנו באפקט כזה זה ממש מחמם את הלב, שלא לדבר על איכות התמונות ממש חבל על הזמן.

    השב

  16. Avatar

    משה חזקיה - ביזון

    09/12/2012 ב 8:30 PM

    אני מכיר את האבא,הוא לא משהו איי יא יאיי
    איך יצא בן כזה מוצלח ???
    זה בטח בא מהאמא,גם אותה אני מכיר

    השב

  17. Avatar

    יעל

    11/12/2012 ב 6:49 PM

    בנוסף לתמונות המהממות אהבתי את הצניעות והענייניות של הצלם כפי שמשתקפות בכתבה

    השב

  18. Avatar

    יעל

    11/12/2012 ב 7:01 PM

    הערה למקסים קוזין: שם חתני הוא אריק (ארנסטו) קוזין מדונייצק. האם ייתכן שיש קשר?
    אנא, שלח את האי מייל שלך ל yael.ulmar@gmail.com

    השב

  19. Avatar

    א.

    12/12/2012 ב 1:02 PM

    מעיניין לראות את הצד הזה של הטיסה והצילום.
    מהפן המקצועי(שהוא ממש לא פשוט הסיטואציה הנ”ל) אני יכול להעיד שניר מקצועי הן ברמת הצילום והן ברמת העבודה באויר, מדוייק, תקשורתי, קשוב למהלך הטיסה ומבנה המטוסים לצילום.
    תמיד כייף, תבוא שוב!

    השב

  20. Avatar

    ben yagbes

    13/12/2012 ב 11:08 PM

    תמונות יפות מאוד ומקצועיות ,אין ספק שרק להיות שם זה רגע מעניין מפני עצמו .
    כל הכבוד

    השב

  21. Avatar

    דורון ניסים

    15/12/2012 ב 10:59 PM

    בראבוווו !

    השב

להגיב על עידו גנוט לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *