הפורטרט – ראיון עם ראובן קפוצ’ינסקי ע״י עידו גנוט פורסם ב 22/03/2010 18 0 מחשבות על צילום והחיים בכלל היו לך אסיסטנטים? היו לי אסיסטנטים רבים גם בארץ וגם בחו”ל. ומה אתה חושב שהחשיבות של תהליך החניכה? אני קיבלתי חניכה בארץ עוד לפני ניומן [אצל אלון ג’ראר]. לדעתי התהליך הזה יותר חשוב לפעמים מבית ספר. אבל זה תלוי מאד בצלם. אם אתה בעל משמעת עצמית אז זה יכול להתאים לך אבל חשוב מאד ללכת למישהו שהוא צלם מגוון שממנו אפשר לקחת את היסודות ורק אחר כך ללכת למישהו ולהתמקצע בתחום מסוים. היום זה גם סוג אחר של חניכה מאשר כשאני למדתי. אנחנו עמדנו ופיתחנו. היום אני לומד מהחניכים – הם מסבירים לי על פוטושופ וכו’. האסיסטנטים שלי הם כמו ילדים שלי אבל אני יכול להיות אב קשוח מאד. אני מאמין שהלימוד הוא ללא פשרות או הקלות מיותרות. אני אדם קשה. כך אומרים… אתה אוהב ללמד? מאד. כשחזרתי לארץ לימדתי קורס בויצו חיפה שלא היה פה בארץ ושאני קראתי לו “מקגייוריזם” on location – איך מסמרטוטים לעשות דברים מדהימים, איך לקחת בד לבן, בד שחור, ראי, רפלקטור ולייצר דברים מדהימים עם תאורה. יש הרבה צלמים שטוענים שבארץ יש אור חזק מידי. לדעתי בארץ המתנה הכי גדולה שלנו היא השמש. אני למדתי לא רק איך להוסיף אור אלא מתי גם להחסיר. לחתוך אותו מפה ומשם עם בד שחור ורפלקטור ובתוך שנייה לקבל את האור ממקום אחר. לימוד בשבילך הוא שליחות או אגו? אני חייב להיות גלוי לב ולומר שגם וגם. אני הייתי מורה שנתן את כל הסודות שלו. ראיתי מורים ששמרו לעצמם. האם יש דבר כזה מצולם פוטוגני או שצלם טוב יכול להוציא תמונה טובה של כל אחד? צלם טוב יכול להוציא תמונה טובה של כל אחד. אבל צריך להיות צלם באמת טוב, ואני לא בטוח שההגדרה של צלם מספקת. יש הרבה צלמים טובים, אפילו טובים מאד. האם הם מסוגלים להוציא את מלוא האיכות הפוטוגניות של המצולם – לא בהכרח. אז מה האקסטרה הדרושה? רוב האנשים סבורים שלהיות פוטוגני זה עניין של מבנה פנים, עור, איפור, הצלם עד כמה הוא טוב. אני אומר נכון. בוא נתחיל עם מבנה פנים שניתן לעשות איתו משהו. כזה שתופס איפור טוב, שהאור שנופל על הפנים של הדוגמנית מסתדר טוב עם אידיאל היופי. אך זהו רק תחילתו של התהליך! משם מתחיל התהליך האמיתי, הרעיון אותו פיתחתי לו אני קורא “מודעות פוטוגנית”. אתה יכול לדעת מייד כשמישהו או מישהי נכנס לסטודיו שלך אם הוא או היא יותר או פחות פוטוגניים? כן. זה לוקח כמה שניות עד כמה דקות. אני גם מעורר פרובוקציות. יש גם שיטות אחרות לנסות לייצר אינטראקציה עם המצולם. צריך להתאים את שיטת התקשורת למצולם. מה עומד מאחורי הרעיון שפיתחת של מודעות פוטוגנית? הטענה המרכזית שלי היא שפוטוגניות היא תכונה נרכשת וניתנת ללמידה. כל מי שילמד ממני את השיטה לה אני קורא העצמת המודעות הפוטוגנית, כשפוליטיקאי או מי שלא יהיה מקבל כלי שנשאר בידיו גם בעבודה בעתיד עם צלמים שלא בהכרח מכירים את השיטה. הכלי הזה בעצם לא נועד רק לעבודה מול צלמים לא? זה לא רק לצלמים. התיזה שלי של מודעות פוטוגנית, הצילום הוא רק תירוץ, זה הרבה מעבר לצילום. זה עמידה מול קהל, עמידה מול מצלמה, עמידה מול עין ביקורתית. זה בסופו של דבר עמידה מול השדים הפנימיים שלנו. עמודים: 1 2 3 4 5 6 7 עידו גנוט עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות. אתם יכולים לתמוך באתר מגה פיקסל על ידי רכישה מהשותפים שלנו משווקים: Amazon, B&H, Adorama and E-bay. למה שתסמכו עלינו?
LensVid Talk (פרק 1): סוני A6700, תאורות GaN, פילטרים ננעלים ועוד היום אנו גאים להביא בפניכם את הפרק הראשון של LensVid Talk (מתוך אתר הבת …
מוצר ראשון מבית LensVid בשיתוף חברת SmallRig – ה-mini L-Shaped Mount Plate אנו גאים במיוחד לפרסם היום את המוצר הראשון פרי פיתוחנו – ה-mini L-Shaped Mount …
LensVid Talk (פרק 2): ZHIYUN Crane 4, DJI Air 3, Came-TV V-Mount Clamp ועוד אנו ממשיכים היום בסדרת של LensVid Talk (מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית), שיחה …