הצלם ועורך הוידיאו הישראלי און הנר צילם במשך השנה האחרונה סרטון Time-lapse ייחודי בנקודות שונות ברחבי הארץ. צוות MegaPixel מביא היום בפניכם את הסרטון, תמונות וראיון מיוחד עבור מדור צילום מקומי.

Time In Motion – הסרטון:

ראיון עם און הנר

ש: אתה עוסק בעריכת וידאו ובצילום סטילס – כמה שנים אתה עוסק בכל אחד מן התחומים ואיך יוצא לך לפתח אותם במקביל?

ת: אני עורך וידיאו (אונליין) ו”אפטריסט” להמון תוכניות טלוויזיה ופרומואים בארץ. אני עוסק בזה כתחביב מאז שאני זוכר את עצמי, ולאחר שירות ביחידת ההסרטה של חיל האוויר התחלתי לעסוק בזה ברצינות. כיום אני עורך אונליין (תיקוני צבע) ומעצב פתיחים ואריזות גרפיות לרוב התוכניות שרואים על המסך.

הצילום גם היה אצלי תמיד תחביב, אך התחלתי להשתמש בו כמימד נוסף לעבודות שאני עושה. אם למשל אני צריך צילום של ים, אש או סתם אלמנטים שאני צריך לעיצוב אני פשוט יוצא לצלם (גם וידיאו וגם סטילס) וכך למשל בפתיח של העונה האחרונה להישרדות, גם צילמתי את כל האלמנטים וגם עשיתי את העבודה הגרפית מסביב.

זמן בתנועה על רקע השקיעה בת”א (צילום: און הנר)

Onn Henner2

ש: מאיפה הגיע הרעיון לצלם את הפרויקט הנוכחי?

ת: Time-lapse תמיד משך לי את העין בצורה קיצונית. יש בזה עוצמה ורגש בלתי ניתנים להסבר. זה גם שילוב בין כל התחומים שאני אוהב ועוסק בהם, גם הצילום, וגם שלבי הפוסט.

לפני שנה בערך התחלנו לראות צילומי Time-lapse בתנועה מכל מיני צלמים גדולים בחו”ל, באותו רגע קיבלתי החלטה שאני חייב לבצע קליפ בתנועה כאן בארץ.

ש: כמה זמן נמשכו הצילומים ומה היה החלק המורכב ביותר בפרויקט?

ת: הצילומים היו מפוזרים לאורך שנה, כל כמה זמן יצאתי ליום צילום. ימי צילום של טיים לאפס הם קשים מאוד ודורשים המון סבלנות, ריכוז ומהירות עבודה.

מדובר בכמויות ציוד גדולות, וזמן הקמה ארוך יחסית לכל שוט. מצד שני אני חייב להקים הכל די מהר כי עננים ושמש לא מחכים לנו כדי שנצלם אותם, וכל דקה שעוברת משנה את כל הפריים.

ניקון ממתינות לצילום (צילום: און הנר)

Onn Henner 3

ש: היכן צולמו התמונות לסרטון?

ת: הקליפ צולם בכמה מקומות בארץ, התרכזתי באזור השרון ותל אביב, חלק מהשוטים צולמו בבצרה, כפר שמריהו, מושב משמרת, והשאר בתל אביב ויפו.

ש: עשית שימוש בשלוש מצלמות סטילס שונות (D300/D300S/D7000) – מדוע היה בכך צורך?

ת: בחלק גדול מימי הצילום לקחתי איתי 3 מצלמות (ובכל השאר 2), אם מגיעים ללוקיישן, ויש תנאים טובים לצילום, ורגע מקסים שרוצים לתפוס, אז למה לא לקחת את זה מכמה זוויות? בכל השוטים של תל אביב מהגובה התקנתי 3 מצלמות – כל אחת לכיוון אחר על מנת לתפוס את הזריחות והשקיעות ממזרח, מערב ודרום.

ש: מכמה תמונות סטילס מורכב כל קטע בסרטון הסופי?

ת: בקליפ השתמשתי לפעמים בכל השוט שצילמתי ובמקרים אחרים רק בחתיכות ממנו. כך שאם נחשב 3 דקות קליפ (180 שניות) כפול 25 תמונות בשנייה, נגיע ל-4500 תמונות סטילס המרכיבות את הקליפ.

ש: אתה יכול להסביר בכמה מילים על מערכת ה-Motion Control בה השתמשת?

ת: התנועה בקליפ בוצעה בחלק מהשוטים. מכיוון שהמצלמה מוציאה פריים גדול פי כמה מאיכות HD, יש לנו יכולת לשחק עם מיקום הפריים וכך בעצם ליצור תנועה. בשאר המקרים לביצוע תנועה מורכבת יותר השתמשתי במערכת Motion Control. מדובר בשילוב של כמה חלקים שונים (קונטרולר לתכנות התנועה, חיבור לשליטה במצלמה, מסילה, “עגלה” – משטח נע על המסילה, ראש לחיבור המצלמה, וחצובות להחזקת המסילה).

המערכת די פרימיטיבית ומצריכה המון ניסיון כדי להגיע לתוצאות טובות. בהתחלה היו המון ניחושים כדי להגיע לתנועה שאני רוצה, לפעמים התנועה הייתה מהירה מדי ונגמרה לפני הזמן המתוכנן ולפעמים כל כך איטית עד שנגמר לי הכרטיס זיכרון לפני שהמצלמה עברה רבע מהתנועה.

ת”א מזוויות שונות (צילום: און הנר)

Onn Henner 1

ש: הסרטון הנוכחי הוא אסופה של מקומות שונים, שעות שונות ונופים אחרים (אורבאני/טבע, יום/לילה) מה בעיניך החוט המחבר בין כל מה שאנו רואים?

ת: הרעיון מאחורי הסרטון היה פשוט מאוד: להראות כל מיני פינות מוכרות יותר ומוכרות פחות בישראל ולהציג הכול בדרך חדשה שטרם נראתה בארץ.

ש: תחום צילומי ה-Time-lapse מתפתח מאד בשנים האחרונות בעולם וגם בארץ יש התעוררות – אתה רואה לו עתיד גם בתחום האומנותי בארץ? מה לגבי התחום המסחרי והאם אתה מתכנן עוד עבודות בתחום?

ת: צילום Time-lapse מושפע בעיקר מטכנולוגיה, ואכן ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ונהיית נגישה כך משתפרים ומתרבים גם הסרטים שאנחנו רואים. כאן בארץ יש קבוצה קטנה של אנשים המגלים עניין בתחום ועוד קומץ העוסק בכך בפועל ואולי בתוך כמה שנים נראה פה יותר צלמים המתעניינים ועוסקים בתחום. כמו כל תחום באומנות בארץ – קשה להתפרנס מזה נטו. אני הצעתי לחלק מההפקות שאני עובד בהן צילומי Time-lapse כמעברוני זמן בפרקים. רוב ההפקות סירבו מכיוון שזה היה יקר להם מדי, אך חלק מההפקות אכן הסכימו והן קיבלו תוצר שיחודי רק להן. וכך עשיתי עם “7\24 הדור הבא”, צילמתי להם במשך שלושה ימים את כל מעברוני הזמן בתוכנית והם למעשה ההפקה הראשונה בארץ שהשתמשה בצילומי Time-lapse בתנועה.

לערוץ ה-YouTube של און. סרטוני Time-Lapse ניתן למצוא גם בערוץ המיוחד ב-MegaPixel.

טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב 

4 תגובות

  1. Avatar

    רודי אלמוג

    18/01/2012 ב 11:19 AM

    עבודה מדהימה, מקצועית, שמורה על אהבה גדולה אשר תורמת לשלמות הביצוע.
    אין ספק שמדובר באחד האמנים הגדולים שעוד רבות ידובר בו. כבר בתחילת הדרך, הוא מצליח להראות לכולם את הדרך.

    One Man Show

    השב

  2. Avatar

    ניסן לב-רן

    18/01/2012 ב 2:39 PM

    מצטרף למחמאותיו של רודי שהמליץ לי לעיין בצילומים שלך, און.
    יש הרבה מה ללמוד בכלל וממך בפרט, כל הכבוד לך על הפן האמנותי ועל הנכונות לשתף.

    השב

  3. Avatar

    און

    09/02/2012 ב 8:33 PM

    תודה רבה רודי וניסן!
    כיף לראות תגובות כאלה!
    בתקווה שבקרוב אסיים לעבוד על קליפ חדש 🙂

    השב

  4. Avatar

    דנה

    23/04/2012 ב 2:48 PM

    און הנר מפרסם גם קליפים או הסברים של מאחורי הקלעים?
    רוצים לראות את הציוד…

    השב

להגיב על רודי אלמוג לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *