ראשי מגזין מאחורי הקלעים של Photokina 2010: סיכום היום השני

מאחורי הקלעים של Photokina 2010: סיכום היום השני

1
0

היום השני של תערוכת פוטוקינה 2010 הסתיים לפני מספר שעות ואנו עוסקים כעת בסגירת פינות והכנות לקראת היום השלישי.

בניגוד ליום הראשון בו עסקנו בעיקר בהיכרות (ולעיתים התברברות) ברחבי התערוכה ומבט חטוף בחלק מן הביתנים של החברות המרכזיות, היום השני הוקדש לסט הראשון של ראיונות וידאו. את הבוקר פתחנו בראיון עם חברת טמרון אשר הציגה בתערוכה השנה ביתן מרשים למדי אשר כלל בין השאר הדמיה של סטודיו עם דוגמנית וצלם אשר עשה שימוש במצלמה עם עדשות של חברת טמרון. התמונות אותן צילם הוצגו בזמן אמת על מסכים גדולים. כל האירוע נערך לצערנו בגרמנית – עניין נפוץ למדי בתערוכה אשר אף שהיא מתרחשת בגרמניה מזמינה אליה אחוז לא מבוטל של מבקרים מכל רחבי העולם.

כייל את המצלמה שלך. צילום: אופיר אילוז.

checkyourcamera

היום נמשך בראיון עם חברת פנטקס. לא נספר בשלב זה מי רואיין אך נאמר כי מבחינתנו מדובר בהישג אישי מן המעלה הראשונה ובהתנסות אשר צפויה לסייע לא מעט בעתיד. בפנטקס זכינו לראות וגם לקבל הסבר קצר בוידאו אודות ה-K5 וה-K-r החדשות (וגם המצלמות הקומפקטיות החדשות של החברה). מהתנסות קצרה עם ה-K-r נוכל לומר שמדובר במצלמה מהירה באופן יוצא דופן הן מבחינת מהירות העבודה הכללית, מהירות צילום הרצף ובמקרה של כמה מן העדשות שהוצגו בביתן גם מבחינת מהירות מערכת הפוקוס האוטומטית.

בהמשך נדרשנו להגיע למספר ביתנים מרוחקים. לאחר הפסקת צהריים קצרה (האוכל בתערוכה יקר ורחוק מלהרשים, כמו מרבית האוכל הגרמני לטעמנו) התברר כי השארנו את החצובה היקרה שלנו במסעדה. באופן רגיל “הפקרת ציוד” שכזו היא חוסר אחריות בוטה אך כמות הציוד עימה אנו מתניידים בתערוכה כה רבה (מיקרופונים, מעמדים, כבלים, גריפ סאונד, שתי מצלמות ושורה ארוכה של עדשות) עד כי מפתיע שעד כה לא איבדנו דברים רבים יותר.

רואים רחוק רואים קרוב. צילום: אופיר אילוז.

sigmzilla photokina

איבוד החצובה היה נקודת השפל של היום. כאשר הבנו את שקרה (בערך שעה לאחר ארוחת הצהריים) היה נראה מאוחר מידי לחזור ולמצוא את האבדה. אמרנו לעצמנו כי שווה לנסות וחזרנו למסעדה. החצובה לא הייתה שם – פנינו בניסיון אחרון לקופאית ולהפתעתנו היא שלפה את החצובה והגישה אותה לנו. מיותר לציין שנותרנו המומים – אנו מתקשים לדמיין מצב דומה בארץ ואפילו בגרמניה השארת חצובה זמן כה רב ללא השגחה איננה רעיון טוב, וודאי בתערוכה בה מבקרים בכל שעה עשרות אלפי אנשים.

ה-X100 החדשה של פוג’יפילם – אפילו לייקה באו להציץ. צילום: אופיר אילוז.

fuji new mock

האירוע גרם לנו להרהר בשאלה כיצד נראית מחלקת האבדות והמציאות של התערוכה (מישהו איבד לייקה S2 במקרה?). למרות הסוף הטוב, ההתרחשות גרמה לנו לאבד דקות יקרות ולפספס ראיון חשוב עם חברת הסלבלד. לאחר שהגענו לבסוף (באיחור לא אופנתי של כ-20 דקות) התברר כי אין סיכוי לקיים את הראיון היום ונאלץ לנסות ולמצוא זמן אחר (משימה קשה לאור הלו”ז הצפוף שלנו לימים הקרובים).

את היום סיימנו בחברת ניקון. במהלך היומיים האחרונים פיתחנו קשר טוב עם אחד מאנשי יחסי הציבור המרכזיים של חברת ניקון באירופה. בחור בריטי ססגוני (על כל המשתמע מכך), אשר אינו מתבייש לומר את שעל ליבו ולעיתים קרובות מוכן לומר off the record דברים אשר אינם תואמים בהכרח את הקו הרשמי של החברה (ולא, לצערנו זה לא אומר שזכינו להצצה בלתי רשמית למחליפתה של ה-D700 או אף מוצר אחר שטרם הוכרז על ידי החברה). לאחר הראיון שערכנו עם Robert Cristina מניקון (אשר לצערנו קוצץ באכזריות על ידי ידידנו הבריטי – יש שאלות שפשוט אין טעם לשאול כי לא נזכה לתשובה) הסתיים לו באופן רשמי היום השני של תערוכת פוטוקינה.

מחר בלו”ז לא פחות מ-6 חברות נוספות וראיונות חדשים – אנו מקווים שהסוללה תחזיק מעמד ולא פחות חשוב הרגליים שלנו. לילה טוב מפוטוקינה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

תגובה אחת

  1. Avatar

    YardenTab

    23/09/2010 ב 11:48 PM

    הסוללות יחזיקו מעמד ללא ספק ! 🙂

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *