ראשי מגזין מאחורי הקלעים של פוטוקינה 2010: סיכום היום הרביעי

מאחורי הקלעים של פוטוקינה 2010: סיכום היום הרביעי

3
0

היום הרביעי של תערוכת פוטוקינה המתקיימת בקלן היה יום הראיונות העמוס האחרון שלנו בתערוכה ובדומה לימים הקודמים כלל לא מעט אירועים מסקרנים.

פתחנו את הבוקר בצילום שורה של סרטוני התנסות קצרים עם כמה מן המצלמות החדשות המוצגות בפוטוקינה בביתנים של חברת אולימפוס ופנסוניק (הסרטונים יועלו לאתר בתקופה הקרובה). משם עברנו לביתן של חברה הסלבד. מי שעוקב אחר הבלוג שלנו מהימים האחרונים זוכר וודאי כי איבוד החצובה (אשר נמצאה מאוחר יותר באופן מפתיע) גרם לנו לפספס פגישה חשובה. הבוקר החלטנו לנסות ולכפר על האירוע וחזנו לדוכן של חברת הסלבלד (איתם הייתה אמורה להיערך הפגישה) וקיימנו עם מנהל השיווק של החברה באירופה ראיון מסקרן במיוחד (כולל הצגה של הדגמים החדשים ובניהם גרסת הפרארי החדשה פרי שיתוף בין חברת הסלבלד וחברת מכוניות הספורט האיטלקית).

לאחר שסיימנו את הראיון ועזבנו את המקום בדקנו במקרה את הוידאו וגילינו לתדהמתנו כי הסאונד לא הוקלט (וזאת למרות שבמהלך הקלטת הוידאו נשמע סאונד באוזניות המחוברות לגריפ ה-BeachTek שלנו). הדבר מצער במיוחד וזאת משום שמלבד המוצרים החדשים אשר הוצגו במסגרת הראיון, המרואיין הבריטי שלנו היה רהוט ומשעשע מאד. בשלב זה נראה כי ננסה לגשת מחר בשנית ולנסות לברר האם ישנו סיכוי להקליט את הראיון מחדש.

המשך היום לעומת זאת היה חיובי בהרבה. בסמוך לדוכן של חברת הסלבלד מצוי הדוכן המושקע מאד של חברת לייקה ולשם היו מועדות פנינו. לאחר שבדקנו את הציוד שלנו כמה פעמים בכדי לוודא שהוא תקין (חזרה על תקרית הסלבלד איננה באה בחשבון מן הסתם) נכנסו לראיון. במהלך הימים האחרונים ולאחר שורה ארוכה מאד של ראיונות, פיתחנו שיטת עבודה החוזרת על עצמה כמעט בכל ראיון. במקביל לסידור הציוד והסאונד ובדיקת תקינותו אנו עוברים עם המרואיין על השאלות בכדי לתאם צפיות. בחלק מן המקרים אנו מוסיפים, מורידים או מתקנים שאלות בכדי להפוך אותן לרלוונטיות וברורות יותר (וכפי שכבר כתבנו באחד הבלוגים הקודמים, ישנם לצערנו גם מקרים רבים בהם קיימות שאלות שפשוט אין טעם לשאול משום שברור כי לא נזכה לתשובה).

לייקה – מושכת קהל. צילום: אופיר אילוז.

leica woman high heals

במקרה של לייקה שלב תיאום הציפיות עם איש יחסי הציבור של החברה אשר אמור היה לענות על השאלות הוביל עד מהרה להבנה כי הגורם הרלוונטי לראיון היה דווקא מנהל המוצר של החברה אשר למזלנו היה פנוי באותו זמן והתגלה כדובר אנגלית טובה יותר (יחסית לגרמני ממוצע כמובן) וגם כטיפוס חביב למדי.

הראיון עצמו היה החלום הרטוב של כל חובב לייקה באשר הוא. על השולחן הוצבו להן לפי חישוב זריז שערכנו מאוחר יותר מצלמות ועדשות לייקה בשווי כולל של לא פחות מ-60 אלף יורו (מחיר מקביל לזה של רכב יוקרה בארץ). עם סיום הראיון זכינו לקבל מתנה מיוחדת מאד מן החברה – ספר אשר הודפס במהדורה מוגבלת (1000 עותקים) ומחולק בדרך כלל רק ביחד עם מצלמת ה-M9 בגרסה החדשה מטיטניום (מצלמה אשר רק 500 יחידות ממנה צפויות להיות מיוצרות ומחירה יעמוד על 22 אלף יורו).

לייקה במהדורה מוגבלת – ועכשיו הספר – גם הלוגו בעבודת יד. צילום: אופיר אילוז.

leica book

הראיון השלישי אותו ערכנו היום נעשה מול חברת פוג’יפילם. בתחילה אמור היה להתבצע ראיון עם נציג החברה האירופאי אך הוא נקרא לפגישה אחרת ואנו זכינו לקיים ראיון בעברית עם חיים בן כוזרי מקבוצת שמעוני המייצגת את חברת פוג’יפילם בארץ. פוג’יפילם הציגה בתערוכה את המצלמה המפתיעה ביותר של פוטוקינה (כך לדעתנו לפחות) המכונה X100 ותגיע לשוק רק במהלך השנה הבאה. המצלמה שהוצגה הינה אבטיפוס ולכן לא יכולנו לבחון אותה במהלך הראיון אבל בהחלט זכינו לשחק מעט עם דגם ה-W3 החדש של החברה. ה-W3 היא מצלמת תלת מימד קומפקטית עם מסך אחורי המסוגל להציג תמונה תלת מימדית אשר איננה מצריכה משקפיים (ומניסיוננו פועל טוב למדי). עוד הציגה פוג’יפילם בביתן פיתרון להדפסה של תמונות בתלת מימד אשר משיג תוצאות יפות בהחלט (אם כי יש להניח כי לא יהיה זול במיוחד כשיהיה זמין בשוק בעוד מספר חודשים).

סמוך לסיום הראיון עם חברת פוג’יפילם החליטו הסוללות במצלמה שלנו לשבוק חיים בפעם השנייה (אירוע דומה קרה לנו כזכור גם אמש). פעם נוספת פנינו לידידנו בחברת קנון אשר באו לעזרתנו וסיפקו לנו זוג סוללות חלופיות טעונות בכדי שנוכל לסיים את יום הצילום מבלי להפסיד זמן יקר (לקח – להבא הביאו עמכם לכל יום צילומי וידאו לפחות 2 זוגות של סוללות טעונות).

הראיון הרביעי אותו ערכנו היום היה עם חברת אולימפוס. החברה הציגה בתערוכה את דגם ה-E5 החדש המיועד לקהל מקצועי (ומקצועי למחצה). אנו התרשמנו לטובה מן המצלמה, בעיקר בכל הקשור למהירות המיקוד ומהירות התפעול הכללית (אם כי התנסות קצרה הראתה שדיוק הפוקוס עשוי להיות טעון שיפור מסוים אבל יכולות להיות מגוון סיבות לתופעה זו ולא היה לנו זמן לחקור את הנושא לעומק). בדומה ל-E3 אותה החליפה גם ה-E5 אטומה למים ועשויה מבנה מגנזיום קשיח (צוות המציגים בביתן של אולימפוס התעקש לדרוך על המצלמה לפנינו בכדי להראות את עמידותה – התרשמנו, אך לא היינו ממליצים לנסות בבית). כמו כן הוצגו בביתן הדגמות לעמידות של המצלמה בגשם ובחול (כפי שניתן לראות בתמונה הבאה).

אולימפוס E5 – גם החול לא מכניע אותה. צילום: אופיר אילוז.

olympus e5 sand

הראיון המתוכנן האחרון להיום נערך עם נציג חברת קסיו והיה (כצפוי יש לומר) קצר למדי. לאחר שהסתיים הראיון המשכנו בשארית כוחותינו לביתן של חברת קנון להחזיר את הסוללות אותן השאלנו לצורך צילומי החלק השני של היום. ממש ביציאה מן התערוכה בסיום היום (התערוכה פתוחה מ-10:00 בבוקר עד 18:00 ולנו העיתונאים ניתנת גישה כבר מן השעה 09:00) המתינו לנו זוג מציגים גרמנים אותם פגשנו אתמול. השניים מקדמים שירות צילום אוירי המבוסס על מסוק זעיר המסוגל לשאת מצלמה רפלקסית (5D MKII במקרה הנוכחי) ולצלם באמצעותה. המסוק נשלט מעמדה ניידת מיוחדת הכוללת מסך גדול באמצעותו ניתן לראות את התמונה המגיעה מן המצלמה (מצב Liveview בשלט רחוק).

לצערנו כאשר הגענו לכניסה מצאנו את שני המציגים ממתינים בפנים בשל הגשם שירד מחוץ לתערוכה (בניגוד לחמסין הישראלי, גרמניה קרירה למדי וגשם קל יורד בקלן ביומיים האחרונים). משום שהמסוק אינו מסוגל לטוס בגשם אך גם אסור בטיסה מעל ראשי המשתתפים בתוך אולם התערוכה, נאלצנו לוותר על צילום סרטון אחרון להיום וחזרנו למלון (המצוי כאמור בעיר הסמוכה שאת שמה כידוע אנו מנועים מלפרסם מסיבות הנוגעות לצניעות).

אנו נמשיך לדווח גם מחר בערב מן התערוכה – ונשמח לשמוע תגובות לסדרה באתר.

לקריאת הימים הקודמים:

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

3 תגובות

  1. Avatar

    איתמר

    25/09/2010 ב 8:50 AM

    תענוג לקרוא את הבלוג
    אתם כלי התקשורת היחיד שמסקר את התערוכה הכי חשובה של עולם הצילום.

    השב

  2. Avatar

    משה

    25/09/2010 ב 9:25 AM

    כל הכבוד!
    אתם גם נותנים סקירה וגם “מאחורי הקלעים” של הסקירה כולל כל הפשלות הקטנות , אלו שעושות את הסקירה כל כך אמינה ואנושית.
    שתי הערות: האחת בעברית: ל”כפר על משהו” ולא “לחפר על משהו” (שגיאה ראשונה בעברית שמצאתי בכל הסקירות והידיעות באתר) והשניה: לא מצאתי כל התייחסות לטכנולוגיה החדשה של סוני שנדונה בפורום.

    השב

  3. Avatar

    עידו גנוט

    25/09/2010 ב 6:16 PM

    ראשית תודה רבה. בקשר לטעות – זה מה שקורה כשעובדים 20 שעות ביום וישנים בקושי 4 בלילה – אני בטוח שהיו עוד כמה בימים האחרונים – אשמח אם תביאו לידיעתנו כל טעות נוספת (זו תוקנה).
    בקשר לסוני – יש לנו ראיון עם אחד הגורמים הבכירים בסוני אירופה (הוא יפני במקרה אז אני לא יכול להבטיח רבות על “מובנות” התשובות שסיפק בראיון. מלבד זאת ביקרנו היום בביתן ונעלה סרטון המתייחס ל-A55 איתה שיחקנו קצת היום בביתן.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *