ראשי מגזין מאחורי הקלעים של Photokina 2010 – סיכום היום הראשון

מאחורי הקלעים של Photokina 2010 – סיכום היום הראשון

5
0

את יומה הראשון של תערוכת פוטוקינה 2010 ניתן להגדיר מצד אחד כמוצלח למדי ומצד שני כמעט מפוספס. גודלה של התערוכה מקשה מאד לסקר את כל ההתרחשויות ומכיוון שאין חיבור אינטרנט חופשי בכל אזורי התערוכה (בחדר העיתונאים אמור להיות אך הוא רחוק למדי) ובכל מקרה אין לנו זמן לעצור בכל רגע אנו מרכזים את עיקר החדשות לשעות הערב.

בעיה נוספת היא שהלו”ז שלנו לימים הקרובים מלא וגדוש בעיקר בראיונות. מצד אחד נוכל להביא סיפורים מעניינים ומידע אשר אינו זמין בשום מקום אחר, מצד שני הדבר מנטרל אותנו באופן מעשי מעדכון ברגע אמת מן ההכרזות השונות המתרחשות במהלך התערוכה.

מופע העדשות של דר. קנון. צילום: אופיר אילוז.

canon lenses

מה נוכל לספר למי שטרם ביקר בתערוכה או למי שביקר בעבר אך נעדר השנה? ראשית מדובר באירוע מושקע במיוחד כמיטב המסורת הגרמנית. כמי שביקר בעבר בתערוכות טכנולוגיה גדולות כולל בגרמניה עצמה מדובר בהחלט באירוע מכונן של התחום. מרבית המבקרים והמציגים גרמנים ולמרות שניתן למצוא דוברי אנגלית בכל ביתן כמעט וכן לא מעט מבקרים זרים ההרגשה מהאירוע היא ללא ספק שמדובר בתערוכה גרמנית.

לייקה M9 במהדורה מוגבלת מטיטניום – לעשירים בלבד. צילום: אופיר אילוז.

leica m9 titanium show

נקודה שלילית מנקודת מבטנו היא היחס לעיתונאים בתערוכה. בתערוכות רבות בהם ביקרנו בעבר התקבלנו כעיתונאים בזרועות פתוחות, הפעם אולי בשל ריבוי העיתונאים/צלמי עיתונות בתערוכה היחס היה צונן בהרבה (בא לידי ביטוי בהרבה הטבות קטנות אשר עושות את החיים קלים בהרבה אשר היו חסרים הפעם). גם היחס של החברות לעיתונאים ענייני יותר בשל הכמות העצומה המשתתפת בתערוכה. למעשה עם מספר רב של חברות היה קשה לקבוע תאריכים לראיונות (אולי גם בשל ארגון קלוקל מצידן אשר השאיר את קביעת לוחות הזמנים לרגע האחרון).

אולימפוס – קידום דרך העיניים. צילום: אופיר אילוז.

olympus glasses

אם נחזור לתערוכה, התחלנו את הבוקר (לאחר נסיעה מהעיר הסמוכה בה אנו מתאכסנים אשר את שמה לא נפרט כאן מטעמי צניעות) הגענו לכניסה לתערוכה המוקפת כולה בפרסומות של החברות המובילות המציגות בתערוכה. גימיק מקורי נרשם לזכות חברת ניקון אשר הציבה בכניסה צלם עם מצלמה (D7000) ומשדר אלחוטי אשר צילם מבקרים בתערוכה אשר היו מעוניינים בכך ונציג של החברה העלה את התמונה למסך עצום אשר ניצב מעל שער הכניסה לתערוכה – גם אנו זכינו לטיפול ולמעט קידום עצמי.

MegaPixel בפוטוקינה. צילום: אופיר אילוז.

photokina iddo

לאחר התרוצצות בין הדוכנים של ניקון (עד כה המרשים ביותר בו נתקלנו), קנון, לייקה, קסיו ואולימפוס הספקנו לבקר גם בביתן של חברת אפסון אשר הציגה שורה של מדפסות חדשות. בנוסף ערכה החברה שידור וידאו של תערוכה תת מימית בשידור חי מתחת לפני המים באילת באמצעות לווין לצופים בתערוכת פוטוקינה (קונספט מעניין אשר אינו קשר ישירות לצילום, פרט לנושא ההדפסה, ובכל זאת מעניין ומרשים לצפייה ואנו נתייחס אליו בידיעה נפרדת בהמשך).

תופסות ראש. צילום: אופיר אילוז.

i am nikon bags

לקראת סיום היום הראשון ערכנו מספר ראיונות מצולמים עם נציגי חברת KATA בביתן החברה (אלו יועלו לאחר התערוכה) ורכשנו ניסיון חשוב לקראת שורת הראיונות הצפויים לנו החל ממחר.

אנו נמשיך לעדכן לפני ומאחורי הקלעים מפוטוקינה גם מחר.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

5 תגובות

  1. Avatar

    קובי

    22/09/2010 ב 2:24 AM

    אופיר, תודה על המידע. אנא המשיכו עם התרשמות אישית כי את המידע הטכני ממילא אפשר למצוא באתרים למכביר…
    טיפ קטן, השתדל לעבוד עם צמצם יותר סגור לקבלת עומק שדה גדול יותר. זה ימנע פיספוסים מובנים, דוגמת תצלום ראשון עם עדשון קנון.

    השב

  2. Avatar

    דרור1563

    22/09/2010 ב 7:20 AM

    הבעיה היא לא בצמצם של אופיר…
    הוא פשווט מצלם בקנון…

    השב

  3. Avatar

    אופיר אילוז

    22/09/2010 ב 7:45 AM

    היי קובי, תודה על ההערה אבל התוצאה היא מה שתכננתי ורציתי. אני חושב שזה נותן יותר עומק לתצלום. מה גם שמדובר בתמונת “אווירה” ולא תמונת מוצר.

    השב

  4. Avatar

    משטרת האופנה

    29/09/2010 ב 4:16 PM

    אל תגידו לי שככה הגעתם לתערוכה, עם קפוצון:-)

    השב

  5. Avatar

    עידו גנוט

    29/09/2010 ב 4:28 PM

    🙂 אתה מדבר על התמונה האחרונה? אלו אולי נערות מגה פיקסל 😉

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *