ראשי מגזין זכויות הצלם אלימות נגד צלמים: והפעם… קרמר!

אלימות נגד צלמים: והפעם… קרמר!

1
0

לא בדיוק קוזמו קרמר שהכרתם: הקומקאי וכוכב הסדרה המיתולוגית “סיינפלד” מייקל ריצ’ארדס, נתבע לאחרונה על ידי צלם שטוען שספג אלימות קשה מהכוכב במהלך מפגש מקרי ברחוב.

בריאן אוניל, צלם במקצועו טוען שניסה לצלם את הכוכב לאחר שהבחין בו בשטח ציבורי. ריצ’ארדס כנראה לא היה מרוצה מהעניין ובתגובה התקדם לכיוונו באגרופים קמוצים שבמהרה חבטו בפניו של אוניל. ריצ’ארדס לא הסתפק בכך והפיל את הצלם האומלל לרצפה והחל לבעוט בו נמרצות.

כעת תובע אוניל את ריצ’ארדס בגין ההוצאות הרפואיות והנזקים הגופניים שספג בנוסף לנזקים נפשיים שסובל מהם בעקבות המקרה, לטענתו.

נציין שאין זאת הפעם הראשונה ש”קרמר” מסתבך בפרשיות לא נעימות. באירוע המפורסם ביותר, התבטא ריצ’ארדס בגזענות נגד כהי עור במהלך הופעתו במועדון סטנד-אפ בהוליווד במהלך שנת 2006. לאחר שהתקרית הגיעה לכותרות, התנצל ריצ’ארדס בשידור חי במסגרת תוכניתו של דיוויד לטרמן.

אלימות של ידוענים נגד צלמים היא תופעה עולמית וותיקה ומוכרת. במרבית המקרים הקורבן הוא צלם המנסה באופן חוקי לגמרי ללכוד במצלמתו רגעים של ידוען מסויים בזמן עיסוק שגרתי במרחבים הציבוריים הרחק מאור הזרקורים. מקרים דומים התרחשו גם בארץ – המפורסם מבינהם אולי התרחש בשנת 2004 כאשר מאבטחיה של הזמרת מדונה התנפלו על צלם הפפארצי הישראלי ברק פכטר ותקפו אותו באגרופים ובעיטות. ואם חשבתם שגילויי אלימות נגד צלמים מגיעים רק מידוענים תוצרת חוץ, אז נספר שמקרי תקיפת צלמים רבים קרו גם בביצה המקומית על ידי מפורסמים כחול לבן כדוגמת אביב גפן, אסף אמדורסקי, ליאור אשכנזי, אורי גוטליב ועוד רבים ו”טובים”.  אנו ב-MegaPixel עוקבים אחר נושא זכויות הצלמים באדיקות ונמשיך לדווח על מקרים בולטים מהארץ ומהעולם במטרה להעלות את המודעות לנושא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב זכויות הצלם

תגובה אחת

  1. Avatar

    אבי

    29/09/2010 ב 7:32 PM

    איזה זכויות יש להם?

    פפראצ’י זה אוכל נבלות מהרמה הנמוכה ביותר.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *