ראשי מגזין מצלמת פילם של לייקה – השורדת של הקוטב הצפוני

מצלמת פילם של לייקה – השורדת של הקוטב הצפוני

0
0

מרטין הרטלי הוא צלם מקצועי מוערך וחובב טיולים מושבע המקדיש תקופות ארוכות מחייו לטיולים במקומות נידחים ברחבי העולם ונוהג דרך קבע לתעד את מסעותיו במצלמתו.

עד כה ביקר הרטלי במגוון יעדים בניהם: ברזיל, נמיביה, תימן ואפילו עומן. אך אחד היעדים המעניינים ביותר הוא דווקא זה בו מבקר מרטין כעת – הקוטב הצפוני, המושך אליו מידי שנה כמות קטנה בלבד של צלמי אקסטרים.

מלבד ציוד הישרדות וביגוד תרמי הפריט ההכרחי עבור כל חובב צילום במסע לקוטב הוא כמובן מצלמה. אלא שכפי שמתברר בחירת מצלמה לטיול שכזה היא משימה לא פשוטה בעליל. אם חלמתם לשוטט ברחבי הקוטב עם מצלמת הרפלקס הדיגיטלית החדשה שלכם ומגוון עדשות מתקדמות חשבו שנית.

מסתבר שמצלמות דיגיטליות נוטות שלא לתפקד היטב לאורך זמן בתנאי קור קיצוניים של 40 מעלות מתחת לאפס. הפיתרון המתבקש הוא לקחת לטיול מצלמה אנלוגית. אלא שגם כאן מן הראוי לבחור היטב את סוג המצלמה וזאת משום שהקור נוטה להשפיע על כל מצלמה בעלת רכיבים אלקטרוניים (ולעיתים גם על מצלמות מכניות מסוימות). ב-NASA מתמודדים עם בעיות דומות כבר שנים רבות בתוכנית החלל (נושא אותו סיקרנו בהרחבה בכתבה הנרחבת שלנו בנושא מצלמות בחלל). שם מצאו פתרונות שונים לחימום המצלמות בכדי להתגבר על תנאי הקור הקיצוני השוררים בחלל – פתרונות אלו לא היו זמינית ככל הנראה להרטלי.

לאחר בחינה של הנושא מצא הרטלי פיתרון פשוט יחסית לבעייה: הוא בחר לקחת איתו מצלמה Leica אנלוגית מדגם  MP. מדובר במצלמה מכאנית לחלוטין (יצאה לשוק בשנת 2003) והיא אינה עושה שימוש בסוללה/אלקטרוניקה כלל. את המצלמה עטף הרטלי בכיסוי חסין מים בכדי למנוע היווצרות אדי לחות בעינית הנוצרים בזמן נשימתו.

מכיוון שקור נוטה לגרום לעצמים להתכווץ מערכות פוקוס אוטומטי מהוות גורם בעייתי נוסף בעת פעולה בטמפרטורות נמוכות וזאת משום שהקור גורם לרכיבי העדשה להצמד ולעלי הצמצם להתקע. בעיה זו הייתה סיבה נוספת לבחור בלייקה אשר כל עדשותיה הן ידניות וחשופות פחות (יחסית) לבעיות אלו.  אז בפעם הבאה כשאתם מתכננים נסיעה לקוטב הצפוני, השאירו את הדיגיטלית בבית.

ניתן לצפות בעבודותיו עוצרי הנשימה של מרטין הרטלי באתר האישי שלו.

כמה מצילומיו בקוטב הצפוני:

[mega_gallery]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *