ראשי מגזין SmallRig Folding Tool Set – “אולר שוויצרי” לצלמים בביקורת

SmallRig Folding Tool Set – “אולר שוויצרי” לצלמים בביקורת

0
0

רגע לפני סוף השנה האזרחית רצינו להביא לכם ביקורת קצרה על מוצר קטן ושימושי של חברת SmallRig אשר אנו בהחלט ממליצים לכל צלם לשמור בתיק הצילום בכל עת – ה-Folding Tool Set.

כצלמים אנו נתקלים לעיתים קרובות בצורך לפתוח או לסגור ברגים, לחבר או להסיר מתאמים ובעיקר לפתור בעיות במהירות בכדי שנוכל להמשיך לצלם ללא הפרעות.

לנו יש אינספור מברגים וכלי עבודה שונים בבית, בסדנא ובסטודיו המאפשרים לנו לחבר, להפריד או לבנות כמעט כל Rig שאנו צריכים. הבעיה היא מה קורה כשאנו נמצאים בהפקות חוץ וכאן יש צורך בפתרון קומפקטי הכולל בדיוק את מה שאנו זקוקים לו באותו הרגע (יש גבול למה שניתן לסחוב ומצד שני לא יעזור לכם אם יש לכם את כל הכלים בבית או בסטודיו; עוד פתרון אגב הוא להשאיר כמה כלים ברכב ליתר ביטחון).

עם השנים רכשנו לנו מספר כלים קטנים עם מגוון יכולות כולל ראשים מתחלפים, פליירים קטנים מוסגים שונים ועוד. היופי בכלי של SmallRig הוא שהוא כולל את רוב ראשי ההברגה השימושיים – סה”כ 7 כלים – 4 מפתחות אלן (2.5, 3, 4 ו 3/16), פיליפס, ראש שטוח, ו-T25.

בנוסף בצד יש לכם מספר הברגות (1/4 אינצ’ הסטנדרטי וגם M2.5, M3, M4, M5) אם אתם רוצים לבדוק תאימות של בורג מסוים או לשמור לרגע בורג שהוצאתם בכדי שלא יילך לאיבוד.

לכלי יש גם חריץ דק שיאפשר לכם לקשור אותו לרצועה(הוא עצמו אגב מגיע בנרתיק חביב עם כיסוי).

אידאלי לצלמים – SmallRig Folding Tool Set

Smallrig tool 2

אז מה בעצם מלהיב אותנו כל כך במוצר הזה ביחס לאין ספור multi-tools אחרים בשוק? ראשית כאמור שב-SmallRig בחרו את הגדלים הנפוצים להברגות בעולם הצילום (multi-tool שמיועד לאופניים למשל לא בהכרח יבוא עם כלים/מברגים מתאימים) ואולי לא פחות חשוב – הראש השטוח (זה שאיתו אנו פותחים ונועלים את ההברגות של ה-Quick Release למצלמה ולעזרים אחרים) רחב מאד מה שמאפשר לפחות ברוב המקרים פתיחה נוחה יותר (הוא גם עבה למדי – זה טוב בהרבה מקרים אם כי לפעמים גם יכול להיות בעייתי – אז קחו בחשבון).

לפני שנסיים אנו רוצים להזכיר שני כלים נוספים שאנו תמיד נושאים איתנו בתיק הצילום לכל מקום – ה-Platinum Tools 8-in-1 Ratcheted Stubby Screwdriver – מברג זעיר עם ראשים מתחלפים (לכאורה מעט מקביל ל-Folding Tool Set של – SmallRig אבל לו יש מנגנון Ratchet שעוזר מאד בהברגות ארוכות יותר – אנו משתמשים בו כאשר יש בהן צורך והוא כולל 8 ראשים בחלק האחורי – קומפקטי וחמוד).

הכלי השני והפחות סנדרטי הוא ה-VAMPLIERS. מדובר בפלייר מתקדם (מוגן בפטנט) אשר הייחוד שלו הוא בסט שיניים דו כיווני המאפשר אחיזה טובה משמעותית של ברגים (כולל כאלו שפליירים רגילים יתקשו או לא יצליחו לשלוף). לא אחת נתקלנו בברגים שנתקעו או ראשי הברגה שנהרסו בגלל שימוש במברג לא נכון (גם אנחנו אשמים בכך מידי פעם) וה-VAMPLIERS הצילו אותנו לא פעם ולא פעמיים. הם מגיעים במגוון גדלים (אנחנו רכשנו זוג יחידות של 6.25 אינצ’ ולאחרונה הזמנו גם גרסה גדולה יותר), מיוצרים ביפן ואיכותיים מאד (סקירה קצרה של יכולותיהם מלפני מספר שנים). מומלצים ביותר.

SmallRig Folding Tool Set – קטן ושימושי

Smallrig tool 1

מחירים וקישורי רכישה:

  • SMALLRIG Folding Tool Set – כ-20 דולר באמזון (כרגע המשלוח לארץ חינם אם תרכשו ביותר מ-50 דולר).
  • Platinum Tools 8-in-1 Ratcheted Stubby Screwdriver – כ-12 דולר ב-B&H (משלוח יוסיף לכם עוד כ-13 דולר).
  • VAMPLIERS – מגיעים בגדלים שונים (סביב 25-40 דולר באמזון תלוי בדגם; גם כאן המשלוח חינם מעל 50 דולר קניה).

סרטון הביקורת שלנו אודות ה-SmallRig Folding Tool Set מאתר הבת בשפה האנגלית LensVid

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *