ראשי מגזין כך תפעילו את המצלמה לאורך זמן

כך תפעילו את המצלמה לאורך זמן

0
0

אם אתם מצלמים סרטונים ארוכים או הפקות ממושכות אתם מכירים את הבעיה – בדיוק באמצע הצילום הסוללה מראה שהיא עומדת להיגמר. אם אתם מצלמים עם עזרים כמו מוניטור, מקליט או אפילו תאורה קומפקטית על המצלמה הבעיה מוכפלת משום שכל אחד מאותם עזרים זקוק לסוללה שלו. מה הפתרון? לצלם Caleb Pike יש שורה של פתרונות שיכולים להתאים למגוון מצבים – חלקם מוכרים יותר וחלקם חדשים ומעניינים.

בסרטון (המופיע בסוף הידיעה) מתייחס Pike לחמש קטגוריות מרכזיות של אמצעים להארכת הפעולה של מצלמות ועזרים – חלקן עושות שימוש בסוללות ואחרות בסוללות דמה וחיבורים ישירים מסוגים שונים – אנו ריכזנו עבורכם את עיקר המוצרים אליהם מתייחס Pike עם כמה התייחסויות נוספות שלנו.

  1. V-mount plates – סוללות V-mount (ובמידה מסויימת גם Gold Mount המקבילות) תמיד היו האמצעי המקובל והנפוץ ביותר בקרב צלמי וידאו וקולנוע מקצועיים (בוודאי בשני העשורים האחרונים) לספק כוח למצלמות ועזרים. היום כשגם מצלמות קטנות וזולות יותר זקוקות להרבה אנרגיה וסוללות ה-V-mount הפכו זולות והרבה יותר קטנות (בקרוב אגב ביקורת על זוג סוללות חדשות וקומפקטיות במיוחד) יש לנו גם פלטות במגוון עצום של סוגים. פלטות V-mount מאפשרות לסוללה יחידה לשמש כמקור כוח למגוון רחב של מוצרים – או באמצעות יציאות D-tap או באמצעות חיבורי USB וחיבורי כוח DC במתחים שונים. בקטגוריה זו ממליץ Pike על ה-Tilta V-Mount Baseplate החדש והמעניין המאפשר להציב סוללת V-mout מתחת למצלמה (ניתן להתאים את הגובה לסוללות שונות) והיא כוללת זוג יציאות D-tap (מעבר לאלו שבסוללה עצמה) וכן יצירות 12V ו-7.4V למוניטור או מצלמה – מאד שימושי (המחיר – כ-180 דולר). ל-TILTA אין חיבור ישיר למערכת מוטות 15 מ”מ סטנדרטית (אפשר כמובן להתאים אותה לכך באמצעות חיבורים נוספים) אבל אם תרצו אופציה זולה יותר המותאמת לכך ה-Soonwell V Mount Plat מציעה פתרון (אם כי הביקורות באמזון לפחות חלוקות באשר לתוצאות – המחיר בכל מקרה – 88 דולר בלבד). עוד אופציה המוזכרת בסרטון היא ה-Fotga V Mount Plate הנמכרת תמורת 150 דולר אם כי גם כאן הביקורות לא מזהירות. קחו בחשבון שתצטרכו לרכוש את הכבלים התואמים למצלמה/מוניטור ושאר העזרים שתצטרכו – בעצמכם בנפרד.
  2. NP-F Battery Plates – אם אתם לא רוצים להוציא יותר מידי כסף על סוללות V-mount או לא צריכים את הוורסטיליות והעוצמה שהם מספקים אופציה קטנה וזולה יותר היא שימוש בסוללות סוני NP-F. גם כאן TILTA עשתה עבודה יפה עם ה- TILTA TA-BSP-F970 Battery Baseplate שכוללת שתי יציאות שמאפשרות חיבור מצלמות/מוניטורים ועוד (7.4V ו-12V), גם כאן יש מבנה של מיני כלוב סוללה מתחת למצלמה – חביב ושימושי – המחיר מעט יותר זול מגרסת ה-V-mount – כ-110 דולרים. יש גם אופציה פשוטה יותר אם אתם רוצים רק פלטה עם יציאת כוח יחידה תמורת כ-43 דולרים.
  3. USB כמקור כוח – זה לא חדש וגם לא מתאים לכל מצלמה אבל יותר ויותר מצלמות מאפשרות בשנים האחרונות לעבוד ישירות באמצעות חיבור USB (שימו לב שיש גם מצלמות חדשות שנטענות מ-USB אבל לא מסוגלות לפעול באמצעות חיבור כזה אז בדקו מראש). יש בשוק לא מעט חיבורים שונים שמאפשרים לכם להשתמש בסוללת USB עם כבל יחיד או זוגי לחיבור ישיר למצלמה – התוצאות תלויות כאמור במצלמה שלכם ובכבל (פייק טוען כי הייתה לו הצלחה טובה יותר עם חיבורים כפולים. אפשרות שונה מעט היא ה-iFootage Electric Ray (מוצר דומה נמכר גם תחת כמה מותגים אחרים – חלקם יקרים יותר – אותו תוכלו למצוא תמורת כ-50 דולרים). מוצר זה משמש מתווך בין סוללת USB למצלמה שלכם ואמור לספק את מתח העבודה הדרוש באמצעות סוללת דמה (אותה תרכשו בנפרד).
  4. גריפ סוללה – כאן אין יותר מידי חדש – אם יש לכם יותר מסוללה אחת ואתם צריכים זמן צילום ממושך ולא רוצים לרכוש סוללות נוספות – רכישת גריפ היא אופציה – היא מאפשרת לא רק צילום במצב אנכי בצורה נוחה וקלה יותר (לסטילס בעיקר) אלא גם זמן סוללה כפול.
  5. חיבור ישירות לחשמל – זה אולי נשמע מובן מאליו אבל אם אתם מצלמים במקום בו לא נדרשת תנועה רבה של המצלמה (למשל על חצובה בסטודיו) ויש לידכם שקע חשמלי – חיבור המצלמה באמצעות מתאם כוח הוא הפיתרון האידאלי. אנו למשל משתמשים ב-Sony FW-50 AC kit המעולה לעבודה עם מצלמות סוני בעלות סוללות ה-FW50 (כמו מרבית סדרת ה-A6XXX וחלק ממצלמות ה-A7 הישנות יותר). מדובר בחיבור יקר יחסית (כ-100 דולר) אבל מבדיקה שערכנו עם מספר מוצרים זולים יותר הוא מאפשר פעולה רציפה של המצלמה ללא צורך באתחול כמו חלק מהמוצרים הלא מקוריים המקבילים. אם אתם עובדים עם מצלמות אחרות תצטרכו לברר האם קיים מתאם מקביל (לא לכל החברות ולכל הדגמים יש) אבל בהחלט מדובר באופציה שימושית בצילומים סטטיים ארוכים.

Caleb Pike סוקר אפשרויות שונות שיאפשרו לכם להפעיל את המצלמה לזמן ממושך יותר

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *