ראשי מגזין ראש בראש: Tamron 17-28mm F/2.8 מול Sony 16-35mm f/2.8 GM

ראש בראש: Tamron 17-28mm F/2.8 מול Sony 16-35mm f/2.8 GM

0
0

חברת טמרון הצליחה למצב את עצמה כמובילה בתקופה האחרונה בייצור עדשות זום איכותיות וקומפקטיות המהוות תחליף לעדשות הגדולות ובעיקר היקרות יותר של סוני עם פשרות מינימאליות בתחום הצמצם ואורכי המוקד. אחת העדשות המסקרנות ביותר אותן השיקה החברה לא מזמן ומגיעות כרגע לשוק היא 17-28mm F/2.8 – עדשה אולטרה רחבה המתחרה ראש בראש בסוני 16-35mm f/2.8 GM המצוינת. האם היא מהווה תחליף ראוי ומה מגבלותיה? הצלם Max Yuryev יצא לבדוק וחזר עם תוצאות מעניינות.

לפני קצת יותר מחודש הושקה ה-Tamron 17-28mm F/2.8 באופן רשמי ואנו זכינו אז לביקורות הראשונות (ויש לאמר גם המחמיאות על העדשה), אבל קשה להתייחס לעדשה כזאת מבלי לומר מילה על התחרות בקטגוריה – או לפחות חלקה בדמות הסוני 16-35mm f/2.8 GM.

הטמרון 17-28mm F/2.8 – קטנה קלה וזולה הרבה יותר – אבל איך הביצועים?

Tamron 17 28mm f2.8

נפתח במבנה הכללי וכאן נראה שיש לנו יתרונות וחסרונות. מצד אחד המבנה של הטמרון איננו מסיבי כמו זה של הסוני (בעיקר חומר פלסטי קשיח/מורכב), מצד שני הסוני אולי מרגישה קצת כמו טנק אבל היא גם גדולה בהרבה, כבדה בהרבה והחלק שאנו באמת פחות אוהבים – היא מתארכת בעת ביצוע זום (לא הרבה אבל עצם ההתארכות חושפת אותה לחדירה של אבק), לעומת הטמרון אשר הזום והפוקוס שלה פנימיים לחלוטין והיא עדיין מצליחה להיות קומפקטית בהרבה. כל זה בא כמובן על חשבון אורך המוקד – 17 מ”מ בטמרון במקום 16 בסוני (זה בהחלט משמעותי למי שמצלם בחללים קטנים וצפופים ורוצה רוחב מקסימאלי) וגם 28 מ”מ בלבד לעומת 35 מ”מ בסוני (קצת פחות משמעותי לטעמנו אם כי 35 מ”מ יכול עדיין לשמש לפורטרטים ו-28 מ”מ אולי קצת פחות).

לסוני יש עוד כמה קלפים בשרוול – היא כוללת כפתור AF/MF (תמיד יותר נוח) ו-כפתור בר תכנות נוסף שחסרים בטמרון מצד שני אם תרצו להציב את הסוני על מייצב דוגמת ה-DJI Ronin SC החדש היא כנראה תפגע עם העינית בחלק האחורי של המייצב בהטיה בעוד שהטמרון הקטנה – לא (תלוי במצלמה כמובן, על גימבלים גדולים יותר או בעלי מבנה אחר זה לא בהכרח יקרה – ועדיין יש כאן בהחלט הבדל בגודל בין שתי העדשות).

נשים לרגע בצד את ההבדלים המבניים ונדבר על איכות התמונה. כאן התוצאה מפתיעה. ברוב המדדים נראה שהטמרון הקטנה והזולה קרובה, שווה ולעיתים אף עולה באיכותה על הסוני (ושוב מדובר באחת מעדשות הזום החדות של סוני), בהחלט הישג יפה לטמרון. אנו חייב לומר שהמבחן של Yuryev בסרטון הנוכחי לא היה מדעי במיוחד (פה אולי שווה גם להציץ בביקורת הקודמת שפרסמנו אודות העדשה) אבל גם ללא מדידות מושלמות נראה שהטמרון מספקת ביצועים יפים מאד. מפתיע במיוחד היה העמידות של העדשה להחזרים (flares) – הרבה מעל הסוני – אולי גם כי הסוני רחבה יותר ובעלת אלמנט קדמי גדול הרבה יותר (אגב עוד יתרון לטמרון – היא כוללת פילטר 67 מ”מ בלבד לעומת 82 מ”מ של הסוני).

עוד נקודה חשובה היא הפוקוס. בסטילס נראה שהפוקוס איטי משמעותית מזה של הסוני – בהחלט נקודה לרעת הטמרון (אם כי יכול להיות שבהמשך נראה עדכוני קושחה לעדשה שישפרו את העניין) אבל בוידאו העדשה הפגינה ביצועים טובים עם מעט מאד “נשימה” (focus breathing) מה שפחות נפוץ בעדשות “סטילס” ובטח בעדשות ברמת מחיר כזו.

אם לסכם – למרות שדרושים אולי עוד כמה מבחנים השוואתיים בלתי תלויים – נראה שטמרון עשתה כאן בסך הכל עבודה יפה מאד עם ה-17-28mm F/2.8 והיא בעצם יוצרת ליין שמשלים במידה מסויימת את זה של סיגמא (המתמקדת כרגע בעיקר בעדשות פריים למצלמות חסרות מראה) המיועד למצלמות סוני ומהווה תחליף זול משמעותית לעדשות המקוריות של סוני עצמה עם איכות אופטית שלא נופלת ולעיתים אף עולה על המקור.

ואי אפשר לסכם בלי להתייחס למחיר – הטמרון 17-28mm F/2.8 נמכרת כרגע בחו”ל תמורת $960 (המחיר משתנה מעט ממקום למקום ויכול להגיע גם ל-900 דולר; זמינות החל מראשית ספטמבר) וזאת לעומת הסוני 16-35mm f/2.8 GM שעולה יותר מכפול בהחלט נקודה למחשבה…

הביקורת ההשוואתית של Max Yuryev אודות ה-Tamron 17-28mm F/2.8 אל מול ה-Sony 16-35mm f/2.8 GM

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *