ראשי מגזין האמת מאחורי כרטיסי הזיכרון המהירים (170MB/s) החדשים של סנדיסק

האמת מאחורי כרטיסי הזיכרון המהירים (170MB/s) החדשים של סנדיסק

0
1

די בשקט השיקה לאחרונה סנדיסק עדכון לסדרת ה-Extreme PRO של כרטיסי ה-SD שלה. הדגם הוותיק במהירות של 95MB לשנייה הוחלף בדגם חדש לכאורה שמגיע למהירות רשמית של 170MB לשנייה. אבל מאחורי המספרים יש כנראה סיפור מפתיע – כך לפחות גילה הצלם Dave McKeegan שבדק את הנושא.

במקרה הנוכחי ראוי אולי דווקא לפתוח בסרטון של McKeegan בכדי להבין במה דברים אמורים:

לסנדיסק יש למעשה שני קווים נפרדים של כרטיסי SD מסדרת ה-Extreme PRO – האחד בתקן UHS-I והשני בתקן UHS-II. הסרטון הנוכחי עוסק אך ורק בכרטיסים בתקן UHS-I (כרטיסי UHS-II יקרים יותר, מהירים הרבה יותר ונפוצים הרבה פחות משום שמרבית המצלמות בשוק עדיין אינן תומכות בהן – למרות שעוד ועוד דגמים מתווספים לרשימה – הינה רשימה לא לגמרי מעודכנת למעוניינים).

כאשר מדובר בכרטיסי ה-Extreme PRO בתקן UHS-I של סנדיסק במשך לא מעט שנים הכרטיס הנפוץ ביותר היה בעל מהירות של 95MB/s לשנייה (שימו לב שמדובר במהירות קריאה בלבד – מהירות הכתיבה של הכרטיסים הללו עמדה על 90MB/s), לרוב בנפחים של 32-128GB (אם כי לסנדיסק גם נפחים גדולים יותר אך הם פחות נפוצים). כעת הושק דגם עליו מתנוססת התווית 170MB/s. לכאורה מדובר בשיפור משמעותי. אם תקראו את האותיות הקטנות תגלו שמהירות הכתיבה לכרטיס נותרה כשהיתה – קרי 90MB/s (כלומר הכרטיס החדש לא יספק לכם שום יתרון מבחינת קצב פינוי החוצץ במצלמה, צילום רצף מהיר יותר וכו’). היתרון היחיד של כרטיסים אלו על הנייר הוא במהירות ההעברה למחשב.

McKeegan החליט לבדוק את הנושא וגילה כמה עובדות מפתיעות. ראשית הכרטיס החדש משיג בדיוק את אותה מהירות כמו הישן עם מרבית קוראי הכרטיסים בשוק (כולל אגב קוראי כרטיסים מהירים בתקן UHS-II). אחרי נבירה קלה באתר של סנדיסק (הדבר מופיע גם בעמוד הרכישה של אמזון כך שאין צורך לחפש יותר מידי) התברר כי המהירות המשופרת מושגת רק באמצעות קורא הכרטיסים החדש של סנדיסק (ולכאורה גם כל “compatible device capable of reaching such speeds” של יצרניות אחרות – אם כי לא ידוע בשלב זה על התקנים נוספים תומכים).

עד כאן אולי מעט מציק אבל בסך הכל לגיטימי (ואולי אפילו הכרחי מבחינה טכנולוגית). מה ש-McKeegan גילה והוא באמת מפתיע הוא שגם הכרטיסים הישנים עליהם כתוב בבירור כי מהירותם המקסימאלית עומדת על 95MB/s (קריאה) מספקים בדיוק את אותה המהירות – קרי סביב 170MB/s בסיוע הקורא החדש. כלומר סנדיסק פשוט החליפה את המדבקה על הכרטיסים ושיחררה קורא כרטיסים חדש ומהיר יותר. בהנחה שזה אכן המצב ראוי היה אולי שסנדיסק תבהיר את הדבר בכדי שמשתמשים קיימים של כרטיסי ה-95MB/s של החברה לא ירוצו בהכרח לרכוש את הכרטיסים החדשים רק בגלל שמופיע עליהם המספר 170MB/s כשבפועל כל מה שעליהם לעשות הוא להחליף את קורא הכרטיסים שלהם (למען ההגינות נאמר כי אפשר וכרטיסי 95MB/s ישנים יותר לא מסוגלים להגיע לאותה מהירות גבוהה באמצעות הקורא החדש – לא בדקנו בעצמנו אבל הקורא החדש של סנדיסק כבר בדרך אלינו ונבדוק עם שורה של כרטיסים בעצמנו ונעדכן כשיגיע).

קישורים לרכישה של הקורא/כרטיסים החדשים (ראוי לציין שסנדיסק לא העלתה מחירי הכרטיסים, אלא רק שינתה את המיתוג):

  • קורא הכרטיסים החדש והמהיר בתקן UHS-I של סנדיסק – $15.
  • כרטיס ה-Extreme PRO SDXC UHS 170MB/s בנפח 64GB של סנדיסק  – $20.
  • כרטיס ה-Extreme PRO SDXC UHS 170MB/s בנפח 128GB של סנדיסק – $40.
  • כרטיס ה-Extreme PRO SDXC UHS 170MB/s בנפח 256GB של סנדיסק – $75.
  • כרטיס ה-Extreme PRO SDXC UHS 170MB/s בנפח 512GB של סנדיסק – $185.
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *