ראשי מגזין CineMatch: התאמת צבעים בין מצלמות בלחיצת כפתור

CineMatch: התאמת צבעים בין מצלמות בלחיצת כפתור

0
0

תערוכת NAB 2019 נפתחה מוקדם יותר השבוע ולנו יש לא מעט מוצרים חדשים ומסקרנים להביא לכם משם בזמן הקרוב. המוצר הראשון דווקא איננו פיזי אבל הוא מעניין לא פחות – תוסף תוכנה לעריכת וידאו שיאפשר בכמה לחיצות כפתור קצרות להשוות בצורה טובה בין הצבעוניות של מספר מצלמות שונות.

לכל מי שמצלם וידאו מקצועי עם מספר מצלמות שונות בו זמנית (נפוץ למדי באירועים גדולים/ראיונות הפקות שונות ועוד) מוכרת הבעיה של התאמת צבעים. צילמתם סצנה ממספר זוויות עם מספר מצלמות שונות והצבעוניות נראית אחרת לגמרי – איך פותרים את הבעיה – לא פשוט ועשוי לקחת לא מעט זמן.

לחברת filmconvert יש מוצר בפיתוח (כבר לא מעט זמן אגב) בשם CineMatch שצפוי להפוך את כל עבודת התאמת הצבעים בין מצלמות בתוכנות כמו פרמייר לפשוטה בהרבה. התוכנה תומכת במספר רב של מצלמות פופולאריות (כולל קנון, ניקון, סוני, פוג’י, RED ואפילו GOPRO ועוד) והיא מסוגלת לבצע התאמה של הצבעים בינין בכמה לחיצות כפתור. המפתחים מדגישים כי בכדי שהתוכנה תפעל כראוי חשוב לבצע White Balance למצלמה לפני הצילום

יש עדיין לא מעט שאלות פתוחות בנוגע לתוכנה – כיצד היא מתמודדת עם התאמה של צבעים ממצלמות שונות בשני שוטים שצולמו במקומות שונים, מה קורה כשלא בוצע WB כראוי וגם מה יהיה התמחור שלה והאם היא תתמוך בתוכנות נוספות מלבד פרמייר.

אם אתם רוצים לקבל מידע לקראת ההשקה הצפויה של התוסף תוכלו להירשם באתר החברה. אנו ננסה לקבל גרסת התנסות של התוסף ברגע שזה יהיה זמין ולהביא לכם את התרשמותנו.

שיחה קצרה עם אחד המפתחים של CineMatch שקיים האתר Cinema 5D כולל הדגמות של התוסף

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *