ראשי מגזין כך תיצרו סרטון וידאו עם חשיפה כפולה

כך תיצרו סרטון וידאו עם חשיפה כפולה

1
1

הרעיון של צילום בחשיפה כפולה הוא וותיק מאד ושימש לא מעט בתקופת הצילום האנלוגי אז נחשף אותו פילם פעמיים בכדי לייצר תמונה המורכבת משני צילומים שונים. מאז עבר הצילום לעידן הדיגיטלי והטכניקות השתנו מעט (כיום ניתן לייצר חשיפה כפולה בקלות בעריכה) אבל מסתבר שניתן להפיק כיום בקלות יחסית חשיפה כפולה גם בסרטוני וידאו – אם רק תעקבו אחר מספר צעדים פשוטים.

הצלם Caleb Pike (מהאתר DSLR Video Shooter) הפיק את הסרטון שבהמשך בו הוא מסביר כיצד הוא צילם קטעי וידאו בחשיפה כפולה בצורה פשוטה יחסית. כל שאתם צריכים הוא לצלם את הסובייקט שלכם על רקע לבן לגמרי (הוא צילם את הרקע בחשיפת ייתר כשהוא עצמו בחשיפה נכונה). חשוב לשים לב לצבע של הסובייקט שלכם (חולצה שחורה למשל יכולה להתאים יותר מחולצה לבנה למשל) ובכדי שהסרטון שתצרו יהיה מעניין הכניסו אליו תנועה – או של הסובייקט המצולם או של המצלמה או של שניהם (הילוך איטי הוא גם אופציה מעניינת).

צרו ניגודיות בין הסובייקט לרקע – סרטון בחשיפה כפולה

double exposure video

הטריק המרכזי מגיע לא בצילום, אלא בעריכה – והוא אמור לעבוד כמעט בכל תוכנת עריכת וידאו מקצועית (ואפילו בפוטושופ). כל שעליכם לעשות הוא להביא אל ה-timeline שלכם את הסרטון שצילמתם יחד עם סרטון נוסף שישמש ל”חשיפה השנייה”. את הסרטון לחשיפה השנייה (אפשר גם תמונת סטילס בעיקרון אם כי זה עשוי להיות פחות מעניין) תוכלו לצלם בעצמכם או להוריד/לרכוש מהרשת (Pike מציין כי סרטוני נוף שצולמו מרחפנים הם אידאליים למדי למטרה הזאת – במיוחד כאלו עם טווח דינאמי גדול – הרים מושלגים, שקיעה/זריחה ועוד).

בשלב העריכה הציבו את סרטון החשיפה הכפולה מעל הסרטון של הסובייקט שלכם ושנו את ה-blend mode ל-screen – וקיבלתם סרטון וידאו בחשיפה כפול – אין פשוט מזה. כמובן שניתן להמשיך ולבצע תיקונים ושיפורים (שינוי contrast והגדרות אחרות בכדי למקסם את האפקט) אבל הרעיון הבסיסי באמת פשוט וקל ליישום.

התוצאה כפי שאתם יכולים לראות בסרטון אומנותית למדי ואפשר להפיק בדרך זאת תוצאות יצירתיות למדי – אז תנו לעצמכם להתפרע ושתפו בתוצאות.

כך תצלמו סרטון וידאו בחשיפה כפולה

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

תגובה אחת

  1. Avatar

    עידית

    07/09/2018 ב 9:03 AM

    נפלא. אחלה פוסט!

    השב

להגיב על עידית לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *