ראשי מגזין DIY כך תרכיבו עמוד עזר אוניברסאלי לצילום

כך תרכיבו עמוד עזר אוניברסאלי לצילום

0
1

המתקן שאנו הולכים להציג היום אינו זול אבל הוא מאד אפקטיבי אם יש לכם צורך בשיטה גמישה אך חזקה לשנות זווית או מיקום של תאורה/מיקרופון או אפילו מצלמה קטנה.

הצלם Caleb Pike מ-DSLR Video Shooter החליט לבנות מתקן פשוט שאפשר לו להציב תאורה או מיקרופון (תיאורטית ניתן להציב גם מצלמות קטנות – אפילו חסרות מראה עם עדשות קומפקטיות אמורות להחזיק אם כי זאת לא ממש המטרה המוצהרת של הפרויקט) ולכוון אותו לכל זווית/מיקום כולל מעל עצמים לצורך צילום overhead.

מה בדיוק צריך בשביל להרכיב את את המתקן האמור? הינה הרכיבים כפי השהציג אותם Pike – ניתן כמובן ליצור ווריאציות משלכם (לא כל הרכיבים זמינים בארץ או בהזמנה לארץ וחלקם כאמור יקרים למדי):

  • עמוד תאורה מסיבי על גלגלים – כמובן שאפשר להסתדר גם עם סתם עמוד תאורה כבד (משהו כמו ה-low boy שבדקנו כאן לא מזמן) אבל עמוד על גלגלים מאפשר הרבה יותר גמישות בתנועה. העמוד המקורי של חברת impact ש-Pike משתמש בו לא זמין למשלוח לישראל (הוא עולה בארה”ב קצת פחות מ-160 דולרים), אבל יש אפשרויות אחרות גם בארץ וגם אם בא לכם נניח להזמין באמצעות e-bay (זה מוצר יקר אבל מעולה של Avenger ויש גם אופציה הרבה יותר זולה אם בסדר לכם עם סתם חצובה – בדקו רק שהמוצר מתאים לחצובה הספציפית שלכם).
  • תאם baby pin ל-1/4″ 20 – הינה אופציה אחת לא יקרה הנשלחת לארץ.
  • זרוע ה-Rode PSA1 למיקרופון – היא הלב של המתקן ומסוגלת לשאת עד 2 ק”ג משקל כולל מיקרופון/תאורה ואפילו מצלמות קטנות. היא לא זולה אבל נחשבת אחת הטובות בקטגוריה.
  • ראש כדורי קומפקטי – מאד תלוי במה אתם רוצים – ראש קטן אך לא בסיסי מידי כמו זה אמור להיות סביר – אנחנו תמיד מעדיפים ראשים עם חיבור RC2 אבל אלו עשויים להיות מעט כבדים – זה אמור להיות קטן, קל וזול יחסית אבל אולי אפילו הוא גדול מידי (לא ניסינו).
  • תאורה גמישה – אם תרצו לעשות שימוש במתקן עבור תאורה תצטרכו תאורה קלה יחסית – Pike השתמש בתאורה גמישה – Falcon-Eyes-RX-18T – יש כמובן עוד אופציות אבל זאת נחשבת טובה יחסית ולא מאד יקרה – אנחנו נמצאים בימים אלו בבדיקה של עוד מספר תאורות גמישות. עבור מיקרופון פשוט תחברו את מחזיק המיקרופון לראש הכדורי (אפשר ותצטרכו מתאם מ-1/4″ 20 ל-3/8″ – החיבור של רוב מחזיקי המקירופון – קל למצוא כאלו ב-e-bay)

בסרטון בהמשך תוכלו לראות איך לחבר את הרכיבים יחד (לא מורכב במיוחד – זה לא ממש פרויקט DIY אלא יותר פרויקט הרכבה) – כאמור יכול מאד להיות שתצטרכו לעשות התאמות כי הרכיבים שזמינים בארץ או במשלוח לארץ קצת שונים אבל העיקרון דומה.
הסרטון בו מציג Pike את המתקן ומה ניתן לעשות באמצעותו – אנחנו בהחלט נשקול להרכיב מוצר דומה לצורך צילומי המזון שלנו ב-Veggiez.co.il

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב DIY

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *