ראשי מגזין ניקון סוגרת את מפעליה בסין ומפטרת אלפי עובדים

ניקון סוגרת את מפעליה בסין ומפטרת אלפי עובדים

0
0

הידיעה הבאה לא תפתיע כנראה איש מאלו העוקבים אחרי שוק הצילום בשנים האחרונות והדיווחים הקבועים שלנו אודות הקריסה הגדולה בשוק הצילום שהחלה סביב שנת 2013.

על פי דיווח רשמי של חברת ניקון לבורסה ומידע שהתפרסם באתר החדשות nikkei חברת ניקון צפויה לסגור את כל מפעלי הייצור שלה בסין ולפטר כ-2500 עובדים במדינה. ניקון ייצרה בסין בעיקר את ליין מצלמות ה-1 חסרות המראה – ליין שניקון הפסיקה בפועל לטפח מזה זמן (לנו לפחות לא זכורה הודעה רשמית על הפסקת ייצור הליין אבל הידיעה מהיום היא אינדיקציה ברורה לכך).

ניקון מאשימה את עלייתם של הסמרטפונים ואת הצורך להישאר תחרותיים בשוק הצילום המצטמק. מצד שני אנו מקבלים מזה זמן דיווחים (כולל מנשיא ניקון עצמו בראיון) המדברים על כך שהחברה עובדת במרץ על ליין מצלמות חסרות מראה חדשות עם חיישנים גדולים (Full Frame) כך שניקון בהחלט לא מתכוננת לפרוש משוק המצלמות חסרות המראה, אלא רק להתמקד במוצרים שרלוונטיים יותר לשוק הנוכחי, מוצרים שכנראה כבר לא ייוצרו בסין (נזכיר כי לניקון מפעלים גדולים בתיאלנד ובמדינות נוספות באסיה כמו כמובן גם ביפן עצמה).

לכל מי שמעוניין בקצת רקע לידיעה – כתבה שלנו בנוגע לשוק הצילום בשנה החולפת – “מה קרה לשוק הצילום ב-2016“.

הסמרטפונים הרגו את ניקון סין

Nikon-logo-3

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *