ראשי מגזין הצצה ראשונה ל-Sony RX10 Mark IV

הצצה ראשונה ל-Sony RX10 Mark IV

0
1

סוני השיקה מוקדם יותר היום את הדגם החדש ביותר מסדרת ה-RX10 – סדרת מצלמות האולטרה זום בעלות חיישן ה-1 אינצ’ שלה. הגרסה הרביעית בסדרה כוללת מספר שיפורים מעניינים, חלקם שואבים יכולות ממצלמת ה-A9 המתקדמת של החברה.

דגם הסופר זום החדש של סוני, ה-RX10 Mark IV מנסה לדחוס כמעט כל פיצ’ר מתקדם קיים של חברת סוני לתוך גוף מצלמה אחד עם עדשה קבועה. העדשה אמנם לא השתנתה מהדגם הקודם – Zeiss Vario-Sonnar T* f/2.4-f/4 – 24-600mm אבל כמעט כל מה שסביבה זכה לשדרוג כלשהו. החיישן נשאר באותה הרזולוציה אבל הוסיף יכולות AF מבוססות פאזה, המעבד שודרג והוא מבוסס על אותה הטכנולוגיה של דגם ה-A9 וכך גם מערכת הפוקוס המתקדמת. החוצץ גדל משמעותית ומהירות הצילום הוכפלה ביחס לדור הקודם ועומדת על לא פחות מ-24 פריימים לשנייה.

סוני RX10 IV – גדולה, כבדה ומתקדמת – אבל מי קהל היעד?

Sony-RX10-Mark-IV

זכינו בדגם החדש גם למסך מגע (לראשונה במצלמה מסדרת ה-RX), לשיפורים גם בנושא הוידאו עם יכולות הילוך איטי משודרגות (הדגם הקודם כבר היה מתקדם מאד בתחום זה עם עד 120 פריימים לשנייה ב-1080p וכמובן יכולת צילום ב-4K עד 30p), מהירות פוקוס גבוהה במיוחד, מסך מגע ועוד מספר תכונות מעניינות.

הינה רשימת התכונות המרכזיות של הסוני RX10 Mark IV:

  •  חיישן “1 בן 20 מגה פיקסל (זהה לזה המצוי בבדגם הקודם אבל עם AF מבוסס פאזה על החיישן).
  • עדשת 24-600 מ”מ בעלת צמצם f2.8-f/4 מבית זייס (בדומה לדגם הקודם).
  • מעבד BIONZ X (דגם חדש מבוסס על המעבד החדש המצוי ב-A9 המתקדמת של סוני).
  • מהירות צילום רצף – עד 24 תמונות בשנייה (כפול מהדגם הקודם, עם 112 תמונות RAW בחוצץ).
  • מערכת פוקוס משודרגת כוללת 315 נקודות פאזה וכיסוי פריים של 65 אחוז (סוני טוענת למהירות הגבוהה ביותר מבין מערכות הפוקוס של מצלמות עם עדשות קבועות בשוק).
  • מגוון יכולות וידאו מתקדמות כולל צילום ב4K (עם full pixel readout without pixel binning) וב-1080p ב-120p ו-S-Log2/S-Gamut 2 ו-S-Log3/S-Gamut3 ווידאו פרוקסי ברזולוציה של 720p אותו ניתן לצלם במקביל בכדי לערוך ביתר מהירות.
  • מסך 3 אינצ’ בר הטיה בן 1.3 מליון נקודות (השדרוג הפעם – יכולות מגע – לראשונה בליין ה-RX).
  • עינית דיגיטלית ברזולוציה גבוהה 2.3 מליון נקודות OLED (כמו בדגם הקודם).
  • WIFI ו-NFC המאפשר שליטה מרחוק במצלמה ושיתוף תמונות.
  • משקל: 1.1 קילוגרם.
  • מחיר: 1700 דולר החל מאוקטובר 2017 בחו”ל.

בשורה התחתונה מדובר במצלמה עמוסת תכונות מתקדמות אבל לא קלה ובעיקר יקרה מאד. למעשה המצלמה כה יקרה עד כי קשה לראות מי בדיוק קהל היעד שלה (בסכום דומה ניתן לרגוש מצלמות FF כולל כאלו של סוני עצמה מדורות קודמים שיספקו איכות תמונה טובה בהרבה – אם כי לא בהכרח את שאר התכונות המתקדמות ובמיוחד לא את העדשה הארוכה).

סרטון של אדורמה עם נציג סוני המדבר על המצלמה החדשה

מספר סרטונים רשמיים של סוני אודות המצלמה

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *