ראשי מגזין סוני עברה למקום השני במכירת מצלמות Full Frame בארה”ב

סוני עברה למקום השני במכירת מצלמות Full Frame בארה”ב

0
0

חברת סוני פרסמה בסוף השבוע הודעה לעיתונות ועל פיה מנתוני מכירות של קבוצת NPD עולה כי היא עקפה את חברת ניקון והפכה לחברה השנייה במכירת מצלמות Full Frame בארה”ב אחרי קנון.

ניקון סופגת בתקופה האחרונה מכה אחרי מכה. לאחר שהודעה על הפסדים משמעותיים ופיטורי מאות עובדים ברחבי העולם כעת מודחת יצרנית המצלמות היפנית הוותיקה מהמקום השני אותו תפסה במשך שנים בטבלת המכירות בארה”ב. אנו נוסיף כי משיחות שקיימנו עם נציגי סוני באירופה כבר בשנה שעברה הם ידעו לספר כי באירופה סוני עברה את ניקון כבר ב-2016 (גם כאן מדובר על מכירת מצלמות FF בלבד ולא במספר המצלמות הכללי).

קשה להיות מופתעים מהמומנטום של סוני – החברה היא כיום יצרנית החיישנים המובילה בעולם בפער ניכר (מרבית היצרניות האחרות עושות שימוש בחיישני סוני) ויכולות הפיתוח הללו מאפשרות לה לשמר לעצמה יכולות שהיא מונעת מהמתחרות (כך למשל חיישן ה-42 מגה פיקסל המצוי ב-A7RII לא נמכר עד עתה לאף יצרנית אחרת).

יתרון מרכזי נוסף של סוני על פני ניקון מצוי בתחום הוידאו. עד כה ניקון התקשתה בתחום זה (שלוש מצלמות שלה בלבד תומכות בוידאו 4K אך הוא בעל קרופ משמעותי ומערכת הפוקוס שלה איננה מותאמת לעבודה בוידאו בניגוד למערכות של מרבית המתחרות כולל סוני כמובן). בעולם בו וידאו הוא כבר מזמן לא רק גימיק, אלא שיקול רכישה של חלק ניכר מקהל המשתמשים (בוודאי המקצועיים), ניקון לא יכולה להרשות לעצמה להישאר מאחור וכל עוד לא יהיו לה תשובות – סוני תמשיך להוביל ואף תגדיל את יתרונה.

זאת היא הזדמנות טובה להזכיר למי שטרם קרא את הכתבה שלנו “מה קרה בשוק הצילום ב-2016” להבין קצת יותר את תהליכי העומק העוברים על שוק הצילום בשנים האחרונות.

סוני – מקום שני במכירות בארה”ב ובאירופה למצלמות FF

Sony-logo-CES-2012

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *