ראשי מגזין ניקון מודיעה על הפסדים, מקצצת משרות ומבטלת מצלמות עתידיות

ניקון מודיעה על הפסדים, מקצצת משרות ומבטלת מצלמות עתידיות

0
0

שוק הצילום ממשיך לספוג הפסדים כואבים ולחוות ירידה מתמשכת שהחלה עוד בשנת 2013. כעת מדווחת חברת ניקון על הפסדים כבדים של מאות מליוני דולרים בשנת 2016 ועל השקת תוכנית התייעלות שכוללת פיטורים נרחבים, ארגון מחדש ולא פחות חשוב – ביטול מוצרים שכבר הוכרזו אכן טרם הגיעו לשוק.

בהודעה לעיתונות מסרה חברת ניקון על הפסדים משמעותיים ברבעון ה-2/3/4 של שנת 2016 בסכום כולל של 262 מליון דולר. בתגובה ניקון הודיעה כי תקצץ כ-1000 משרות (מתוך כ-25 אלף עובדים נכון ל-2015), בעיקר עובדים ביפרשו לגמלאות או יעזבו לאחר לפחות חמש שנים בחברה. ניקון צופה גם המשך קשיים בשוק וקיצצה את תחזיותיה למכירות לשנת 2017 בהתאם.

הנקודה שתעניין אולי לא מעט קוראים היא החלטתה של ניקון לבטח לחלוטין את ליין המצלמות הקומפקטיות המכונות DL אשר הוכרזו לפני כשנה. פיתוח המצלמות נתקל בקשיים והן לא הוצגו כלל בתערוכת פוטוקינה בשנה שעברה אך נציגי החברה מסרו לנו כי המצלמות צפויות להגיע לשוק בראשית 2017. כעת מתברר כי בשל הקיצוצים בחברה,ההפסדים אך בעיקר בשל ההבנה כי המכירות של הליין הצפוי לא הולכות להיות גדולות במיוחד הוחלט בחברה לבטל לחלוטין את הליין. נזכיר גם כי החברה טרם הודיעה על מוצרים חדשים לתערוכת +CP שתפתח ביפן בסוף השבוע הבא (אפשר להניח כי למרות מצבה החברה תשיק מוצרים חדשים בתערוכה).

נגנז – ליין ה-DL

nikon-dl-980x420

נראה כי מדובר במכה כואבת לחברת ניקון אשר מתקשה להתמודד עם השינויים בשוק הצילום בארבע השנים האחרונות. בניגוד לחברת קנון לה מחלקות עסקיות רבות נוספות (והחברה עצמה גדולה פי כמה מה שמאפשר לה מרווח נשימה גדול יותר) תחום הצילום בניקון היה ונותר מרכזי ביותר (אף כי גם לניקון עיסוקים נוספים כגון מכשור מדעי) וההפסדים של חטיבת הצילום מובילים לפגיעה חמורה בחברה. אנו נקווה לראות את החברה מתאוששת בחודשים הקרובים אך הדבר תלוי רבות בשאלה האם תשכיל ניקון להבין לאן הולך השוק ולהשיק מוצרים חדשניים שהשוק מעוניין בהם.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *