ראשי מגזין DIY הדבר הבא – להדפיס עדשה במדפסת תלת מימד

הדבר הבא – להדפיס עדשה במדפסת תלת מימד

0
0

הצלם הצרפתי Mathieu Stern החליט שהוא רוצה לנסות משהו חדש – במקום לרכוש עדשה מוכנה (חדשה או משומשת) הוא החליט ליצור אחת בעצמו בעזרת מדפסת תלת מימד.

Mathieu התחיל מזכוכית עדשה אחת (מסתבר שלבחור יש אוסף) שסביבה נבנה הפרויקט. Mathieu הוא מסתבר גם מתמטיקאי (או לפחות קרא כמה ספרי אופטיקה) וידע לחשב את התכונות האופטיות של העדשה (אם אתם סקרנים אז מדובר על שווה ערך ל-135 מ”מ f/1.8 לערך) ואת התכונות האופטיות שנדרשו מגוף העדשה שהוא תיתכנן לבנות עבורה במדפסת.

השלב הבא היה לתכנן את העדשה עצמה בתוכנה מתאימה ולהדפיס אותה במדפסת תלת מימד בסיוע שירותים של חברת הדפסות תלת מימד צרפתית בשם fabulous (אפשר לקרוא את הפוסט שלהם שמתאר את הפרויקט כאן).

אחד הדברים הנחמדים ש-Mathieu שילב בעדשה הוא אפשרות ליצור בוקה בצורות שונות (זה די פשוט וניתן לעשות זאת גם ללא עדשה מותאמת אישית אבל מדובר בתוספת חביבה (ניתן לראות בסרטון למטה כיצד הדבר עובד). מבחינה אופטית אמנם לא מדובר על עדשה מושלמת אבל נראה כי לפחות במרכז הפריים הזכוכית שבחר Mathieu יחד עם העיצוב שתיכנן עובדים לא רע בכלל על מצלמת A7 II של סוני עם תוצאות נאות למדי (במגבלות ברורות של טשטוש חזק מחוץ למרכז הפריים).

הסרטון של Mathieu המתאר את פרויקט ייצור העדשה בתלת מימד

העדשה עצמה:

2016-09-20_objectif-appareil-photo-4

מי יודע אולי בעתיד נראה טרנד של תכנון וייצור עדשות בהזמנה באמצעות מדפסות תלת מימד לחובבי DIY.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב DIY

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *