ראשי מגזין Levon Biss: תיעוד מינאטורי בהגדלות ענק

Levon Biss: תיעוד מינאטורי בהגדלות ענק

0
0

הפרויקט הבא הוא אחד המעניינים בהם נתקלנו בתקופה האחרונה ברשת. הצלם הבריטי  Levon Biss שיתף פעולה עם מוזיאון הטבע של אוניברסיטת אוקספורד לו אחד מאוספרי החרקים הגדולים בעולם (והשני בגודלו באנגליה) בכדי לתעד כמה מן הדוגמאות המיוחדות ביותר מהאוסף שהשתמרו בצורה הטובה ביותר באמצעות טכניקות צילום של המאה ה-21 ולהגדיל את התוצאה בהדפסות ענק איכותיות במיוחד.

Levon Biss הוא צלם מקצועי בריטי אשר עוסק בדרך כלל בצילופ פורטרטים וצילום מסחרי (בין צילומיו תמצאו סלבריטאים דוגמת קוונטין טורנטינו, ספורטאי על כמו יוסאיין בולט ותמונות שלו הופיעו על שער המגזין TIME). אבל הפרויקט הנוכחי הביא את Biss להתמודד עם אתגר מסוג אחר לגמרי. צילום יצורים זעירים במיוחד מתוך האוסף הענק של מוזיאון הטבע של אוניברסיטת אוקספורד. הדוגמיות נבחרו בקפידה רבה בכדי לזהות יצורים מושלמים שגם ייראו מעניינים בעין העדשה ו-Biss אסף את הדוגמיות ובמשך שבועות רבים עסק אך ורק בתיעוד מדוקדק שלהם.

התהליך עצמו היה מורכב מאד ודרש מאות רבות של תמונות עבור כל צילום בין השאר בטכניקה של הערמת פוקוס. Biss השתמש בשילוב של עדשה רגילה עם עדשת מיקרוסקופ של ניקון (כפי שניתן לראות בסרטון). הוא נעזר ב-StackShot robot – מכשיר אוטומטי המבצע תנועות זעירות ומדויקות ומאפשר צילום מדויק מאד לצורך הערמת פוקוס (טכניקה מקובלת מאד הנדרשת במקרים רבים בתמונות מאקרו מורכבות).  Biss נדרש גם לתאורה מורכבת יחסית (ממה שמקובל במאקרו בדרך כלל) אבל התוצאה מרשימה למדי.  חלק מן החיפושיות והחרקים אותם תיעד Biss אינם עולים באורכם על 10 מ”מ אך הם הודפסו כפי שניתן לראות בסרטון מאחורי הקלעים של הפרויקט בגודל של לא פחות מ-3 מטרים.

סרטון הוידאו המתאר את הפרויקט הייחודי של Biss

בסך הכל צילם והדפיס Biss לא פחות מ-22 תמונות שונות (כל אחת דרשה עבודה מאומצת שנמשכה שבועות) ואת התוצאה הוא יציג בתערוכת יחיד במוזיאון עצמו בין ה-27 למאי 2016 ועד לחודש אוקטובר – מי שמתכנן בתקופה הקרובה ביקור באנגליה מוזמן לסור למוזיאון הטבע של אוניברסיטת אוקספורד ולצפות בתערוכה מהכונה microsculptures – חוויה יוצאת דופן מובטחת.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *