ראשי מגזין אייפון 6S החדש מול הסוני A7R II במבחן צילום וידאו

אייפון 6S החדש מול הסוני A7R II במבחן צילום וידאו

0
0

מבחן צילום בין מכשיר סלולארי למצלמה מקצועית נשמע אולי מעט מגוחך אבל דווקא כשמדובר בוידאו אפשר ללמוד ממנו דברים מעניינים. כאשר האייפון 6S החדש נחת בחנויות לקחו אותו לבדיקה לא מעט בוחנים ואחד המבחנים המעניינים שבוצעו היה השוואה זה לצד זה של האייפון לעומת המצלמה החדשה והמדוברת של סוני – ה-A7R II – שתיהן ב-4K התוצאה מסקרנת למדי.

המבחן הבא של לי מוריס מ-Fstoppers אולי איננו מדעי במיוחד אבל הוא מספק תחושה ראשונית ביחס למה שתוכלו לצפות לקבל מהאייפון 6S החדש והיכן הדברים עומדים – לפחות בכל הנוגע לוידאו מול מצלמה מקצועית איכותית כמו ה-A7R II של סוני.

לי מוריס והאייפון מול ה-A7 RII של סוני – ב-4K (מומלץ לצפות ברזולוציה המקסימאלית האפשרית)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SWMAtDk_QSI[/youtube]

מצפייה בסרטון עולות לדעתנו כמה נקודות:

1. אף שבהחלט ניתן לראות הבדלים ברמת הפרטים (במיוחד על מסך 4K אבל גם על מסכים ברזולוציה נמוכה יותר ובטח בהגדלה), האייפון בהחלט מספק לא מעט פרטים למרות המגבלות המובנות שלו (חיישן זעיר ועדשה פיצפונית).

2. הדבר הבולט לטעמנו בכלל לא היה קשור לרמת הפרטים עליה דיבר מוריס אלא דווקא לטווח הדינאמי – אחת מנקודות החולשה העיקריות של מצלפונים עם חיישנים זעירים – שימו לב לשמים/לאזורים כהים ולאופן שכל מצלמה מציגה אותם – ניתן להבחין בהבדלים גדולים מאד.

3. גם בצבעים ניתן להבחין בלא מעט הבדלים – שימו לב למשל להבדלים בצבע השמיים (גם פה לטווח הדינאמי כנראה היה תפקיד).

אייפון 6S – תחליף למצלמה מקצועית בצילום וידאו?

iPhone-6s-vs-a7rii

כמובן שחשוב מאד לזכור שמהבחן צולם בתאורה טובה – ברגע שהתאורה מתחילה להחלש האייפון צפוי להציג תמונה הרבה פחות מרשימה. יחד עם זאת בשני הסרטונים הבאים (בעיקר בשני המצולם בסגנון cribs למי שמכיר את התוכנית של MTV) אשר צולמו על ידי החברה מ-RGG EDU שגם הם ערכו ביקורת צילומית על האייפון החדש ניתן לראות דוגמאות לצילום בתאורה נמוכה והתוצאה סבירה בהחלט. למי שמאד רוצה להתעמק – הסרטון הראשון כולל דיון מקיף מאד על השימוש בוידאו שמצולם באמצעות ה-6S החדשה בעריכת וידאו והיתרונות (ובעיקר החסרונות של הצילום). אגב אם אתם קונים את המצלמה – שימו לב – מצב הדיפולט וידאו של המצלמה הוא 1080p כך שתצטרכו לשנות זאת בהגדרות אם תרצו לצלם ב-4K ובשלב זה לפחות לא מעט אפליקציות (דוגמת היפרלס) לא ממש תומכות ב-4K.

ביקורת מקיפה על האייפון 6S החדש מזווית צילומית

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JcOhZMvhxkw[/youtube]

סרטון בסגנון MTV Cribs שצולם כולו עם האייפון החדש (חלק גדול בתנאי תאורה נמוכים למדי – שימו לב שוב לטווח הדינאמי  בעת מעבר ליד חלונות)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=roAPZsgg0cI[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *