ראשי מגזין טיפים לצילום פורטרטים עם עדשות אולטרה רחבות

טיפים לצילום פורטרטים עם עדשות אולטרה רחבות

0
0

עדשות אולטרה רחבות אינן מיועדות לרוב לצילום פורטרטים בשל העיוות המשמעותי שהן יוצרות אשר בדרך כלל אינו עושה חסד למצולמים. הצלם Matt Granger מדגים כיצד בכל זאת ניתן להשתמש בעדשות רחבות ואולטרה רחבות בצילום פורטרטים בדרך שתנצל את יכולותיהן ותספק תמונה רחבה ומעניינת.

Granger מתחיל מהסבר על ההבדלים בין אורכי מוקד שונים בנוגע לצילום פורטרטים והעדפה הקלאסית לצילום באורכי מוקד נורמאליים או ארוכים יחסית (אם כי כפי שהוא מציין בצדק, כמעט עם כל אורך מוקד ניתן לצלם פורטרטים מעניינים וייחודיים).

מי אמר שאי אפשר לצלם פורטרטים עם עדשה אולטרה רחבה?

maxresdefault

ליבו של הסרטון הקצר יחסית עוסק בטיפים עצמם – הינה הנקודות העיקריות (עדיין מומלץ לראות את הדוגמאות בסרטון עצמו), כל הטיפים עוסקים בדברים מהם רצוי להימנע:

  • אל תצלמו מקרוב מידי – הדבר נוטה ליצור עיוות מוגזם.
  • מקמו את האובייקט שלכם סביב מרכז הפריים (לא בהכרח ממש במרכז אבל בסביבה – מיקום האובייקט בקצוות יגרום לעיוותים לא אסתטיים).
  • דאגו לצלם כשהמצלמה מאוזנת ביחס לכיוון הצילום (בין אם אתם מצלמים במאוזן או במאונך).
  • צלמו פריים רחב יותר מזה שאתם רוצים (הדבר יאפשר לכם לבצע תיקוני עיוות בתוכנת עריכה – תיקונים אלו לרוב חותכים חלקים מן הפריים).

הסרטון בו מספק Granger טיפים (אך גם אזהרות) 

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BEX92KHR-4o[/youtube]

כמו תמיד נאמר כי אפשר בהחלט להתעלם מחלק מן הטיפים הללו אם אתם דווקא מעוניינים להשיג עיוות מסוים בתמונה (למשל במטרה להציג מישהו באופן מוגזם מסיבה כלשהי), אבל אם המטרה היא יצירת פורטרט טבעי ככל הניתן עם רקע סביבתי רחב (Environmental Portraiture), הטיפים שמעלה Granger בהחלט שימושיים.

נזכיר גם כי רק לאחרונה פרסמנו כאן סרטון אחר של Granger בו הוא מציג את הטיעונים שלו מדוע לדעתו פילטר UV (או פילטר clear) הם חסרי תועלת ובזבוז כסף. אנחנו חשבנו אחרת ונאם לשפוט על פי התגגובות נראה שכך גם אתם – אתם יכולים לקרוא ולראות את הסרטון והכתבה בנושא כאן.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *