ראשי מגזין מבט ראשון על ה-A7R Mark II

מבט ראשון על ה-A7R Mark II

0
0

אמש הכריזה סוני על 3 מצלמות חדשות – כולן בעלות יכולות צילום וידאו 4K מובנות וחיישנים חדשים. המצלמה המעניינת ביותר מבין ה-3 היא ה-A7R MK II המביאה עימה שורה של יכולות חדשות ומתקדמות המהוות קפיצת מדרגה ביחס לדור הקודם – כל הפרטים.

ה-A7R המקורית הייתה מצלמה פורצת דרך עבור סוני עם חיישן 36 מגה פיקסל בגוף כה קטן היא בהחלט הציגה יכולות שלא נראה עד לאותה העת במצלמה בעלת עדשות מתחלפות. אלא שלמצלמה היו גם לא מעט חסרונות, הפוקוס היה איטי, העדרו של מייצב תמונה הורגש לעיתים קרובות והמצלמה עצמה הייתה נוטה להגיב לאט מידי לעיתים מזומנות.

ה-A7R MKII של סוני – שיפור בכל החזיתות

sony_a7r_ii_front

בסוני הקשיבו והפיקו לקחים (סוני ופוג’י הן שתי חברות אשר יודעות להפיק לקחים ולתקן ליקויים ומגבלות במצלמותיהן בצורה מעוררת התפעלות). הדגם החדש כולל תיקון, שדרוג והוספה של תכונות חדשות בכמות מפתיעה ממש ולפחות על הנייר (המצלמה תהיה זמינה רק באוגוסט הקרוב) היא מציגה יכולות שאמורות לתקן ולשדרג כמעט כל בעיה מוכרת מדגם ה-A7R המקורי.

אז מה מביאה עימה ה-A7R MK II – הינה רשימה חלקית:

  • חיישן 42 מגה פיקסל חדש (לעומת 36 מגה פיקסל בדגם הקודם), חיישן הוא הראשון מסוגו הכולל טכנולוגיית BSI אשר אמורה לשפר את רגישותו.
  • מעבד BIONZ X אשר אמור לשפר את מהירות העבודה של המצלמה פי 3.5.
  • יכולת צילום וידאו 4K בפורמט  XAVC S  עד 100Mbit (או 50Mbit ב-1080p) עם S-Log2 Gamma לשיפור הטווח הדינאמי – המצלמה מקליטה לכרטיס הזיכרון! (בניגוד ל-A7S).
  • מערכת פוקוס משודרגת בעלת 399 נקודות (מבוססות פאזה) לשיפור משמעותי ב-AF בסטילס ובוידאו.
  • מהירות צילום רצף – עד 5 פריימים לשנייה (כולל AF).
  • עינית משודרגת גדולה במיוחד ברזולוציה גבוהה בטכנולוגיית OLED.
  • מסך 3 אינצ’ בר הטיה 1.22 מליון נקודות.
  • מערכת ייצוב מבוססת חיישן ל-5 צירים (דומה לזו הקיימת ב-A7 II החדשה).
  • תריס חדש ומשופר וכן תריס אלקטרוני לצילום שקט.
  • רגישות מקסימאלית 102,400 ISO (סוני טוענת ללפחות סטופ יותר ברגישות לעומת הדגם הקודם – נמתין ונראה בתוצאות הבדיקה הבלתי תלויות שיתפרסמו ברשת בהמשך).
  • WIFI/NFC מובנה.
  • מבנה עשוי מגנזיום ועמיד למים.
  • מחיר – 3200 דולר – החל מאוגוסט 2015.

כאמור ללא ספק מדובר במצלמה מרשימה מאד על הנייר ואנו מקווים לקבלה לביקורת בהמשך השנה. עד כה לא התפרסמה ביקורת של ממש על המצלמה אבל מספר סרטונים הסוקרים את יכולותיה דווקא פורסמו ואנו מביאים אותם בפניכם.

לורי גרונין מ-CNET עם המצלמה ביד בסקירה קצרה:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Sg_vwBmFkLs[/youtube]

 מיודענו הצלם טוני נורתרופ’ סוקר את התכונות של המצלמה לעומק:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=K7-RRqUsDMQ[/youtube]

כאמור סוני הכריזה גם על זוג מצלמות חדשות נוספות – אם כי אלו מביאות הרבה פחות חידושים הינה הפרטים בקצרה:

  • RX100 Mark IV – הדגם החדשה בסדרה הקומפקטית הקטנה של סוני. המצלמה זהה כמעט מכל הבחינות לדגם הקודם בסדרה (כולל העדשה, העינית והמבנה החיצוני). שיפורים כוללים חיישן חדש ורגיש יותר (אם כי בעל גודל ורזולוציה דומים) ויכולת צילום וידאו ב-4K אל המצלמה (אם כי סוני הגבילה יכולת זאת ל-5 דקות בלבד – חבל) ויכולת צילום סרטונים היבלוך איטי (עד 960 פריימים לשנייה ברזולוציה מופחתתת) וכן פוקוס משודרג. המחיר – סביב 1000 דולרים.
  • RX10 Mark II – מצלמת האולטרה זום המתקדמת של סוני זוכה אף היא לשדרוג – גם כאן אנו רואים את אותו גוף ואותה רזולוציה עם חיישן חדש ומשופר ויכולות 4K (לא ידוע לנו על מגבלת משך צילום) אך הפעם אנו רואים גם שידרוג במהירות צילום הרף – עד 14 פריימים לשנייה. המחיר מצד שני גבוה במיוחד – למצלמה בעלת עדשה קבועה – 1300 דולרים.

סקירה בת דקה של B&H על שלושת המצלמות

[youtube]https://youtu.be/KT2JPTi7aiE[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *