ראשי מגזין DIY DIY בכיף: כך תבנו לעצמכם “מיקרוסקופ” ממצלמה סלולארית

DIY בכיף: כך תבנו לעצמכם “מיקרוסקופ” ממצלמה סלולארית

0
0

אנו אוהבים צילום מאקרו ובשנים האחרונות התחום הפך זול ונגיש מאי פעם. יחד עם זאת לפעמים נחמד לגלות כי יש אנשים שמוכנים להפוך אותו לנגיש אפילו יותר – עבור כל מי שיש ברשותו מצלמה סלולארית וזוג ידיים טובות.

אם אתם אוהבים לבנות דברים בעצמכם וגם אם יש לכם כבר עדשת מאקרו ייעודית – הפרויקט הבא הוא בדיוק מה שאתם צריכים עבור חופשת יום הבחירות מחר.

הרעיון קל ופשוט – כל פלפון סלולארי עם מצלמה יכול להפוך בצורה פשוטה למדי למצלמה עם עדשת מאקרו (אם תרצו מיקרוסקופ מצלם לעניים) פשוט על ידי בניית מעמד בו משולבת עדשה קטנה. את העדשה אפשר להשיג בקלות ובזול מפירוק של ציין לייזר שעלותו שקלים בודדים (מומלץ בכל מקרה להסיר את הסוללה של המכשיר לפני התהליך).

כך תבנו בעצמכם “מיקרוסקופ” ממצלמה סלולארית וכמה רכיבים זולים

שתי נקודות חשובות:

1. מלבד העדשה החלק החשוב בפרויקט הנוכחי הוא המדף עליו יושבת “הדגימה”. היכולת להעלות ולהוריד את המדף היא למעשה זאת שהופכת את הפרויקט כולו והמיקרוסקופ המאולתר לשימושי.

ההתקן ועליו מכשיר סלולארי – לחובבי ה-DIY

MAKE-smartphone-microscope1

2. משהו שלא מופיע בפרויקט והיינו מוסיפים בהחלט הוא תושבת ישרה (פיסת פלסטיק או עץ או כל דבר אחר) אשר תציין עבורנו בדיוק היכן יש להניח את המכשיר הסלולארי כך שהעדשה תמוקדם בדיוק במקום הנכון בכל פעם (במקום לנסות ולהזיז את המכשיר בכל פעם מחדש כך שזה ימוקם בדיוק מעל העדשה). במקרה הגרוע ביותר ניתן לסמן עם סרגל ולורד בלתי מחיק מסביב למכשיר הסלולארי מלבן כך שמעתה נדע להציבו בכל פעם במקום הנכון – בקלות.

אם אתם אוהבים פרויקטי DIY אנו ממליצים לכם בחום לסור לערוץ “עשה זאת בעצמך” של אתר הבת שלנו LensVid שם פרסמנו את הפרויקט הזה כמו גם רבים אחרים.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב DIY

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *