ראשי מגזין אתר MegaPixel – המדריך למשתמש חלק ב’: חיפוש מתקדם, השוואת נתונים ועוד

MegaPixel – המדריך למשתמש חלק ב’: חיפוש מתקדם, השוואת נתונים ועוד

0
0

בחלק הראשון של מדריך המשתמש באתר MegaPixel עסקנו בהרחבה בבסיס הנתונים של האתר. בחלק זה נרחיב על חלק מן היכולות הקיימות באתר אשר עושות שימוש בבסיס הנתונים ובניהן מערכת החיפוש המתקדם, מערכת השוואת הנתונים וציר הזמן.

אחת היכולות החדשניות ביותר אותן מאפשר בסיס נתוני המצלמות, העדשות והפלאשים שבאתר הוא חיפוש מתקדם. החיפוש נפתח לאחר לחיצה על כפתור בראש עמוד היצרניות (העמוד הנפתח לאחר לחיצה על כפתור מאגר נתוני המצלמות העדשות או הפלאשים בעמוד הראשי). הלחיצה פותחת תפריט הכולל את מרבית הנתונים המופיעים בבסיס הנתונים של האתר.

אופן הפעולה של החיפוש פשוט למדי – כאשר שום אפשרות אינה נבחרת מציגה המערכת את כל התוצאות (למשל בחיפוש מצלמות מתקדם כאשר שום ערך אינו מוזן בשדות החיפוש המתקדם מתקבלות נכון לזמן כתיבת שורות אלו 378 תוצאות). כל קריטריון חיפוש שנבחר מצמצם את מספר תוצאות החיפוש המתקבלות, חיפוש עליו הוטלו הגבלות רבות מידי עשוי כמובן לחזור ריק.

אילו חיפושים מעניינים ניתן אם כן לבצע באמצעות המערכת?

נתחיל דווקא מחיפושים בסיסיים – מצלמות הכוללות מקלט GPS ומסוגלות להוסיף מידע מיקומי לתמונות המצולמות נעשות נפוצות יותר ויותר בתקופה האחרונה. גם מצלמות הכוללות משדר אלחוטי מובנה הם מגמה מתרחבת. אבל כוחה האמיתי של מערכת החיפוש הוא דווקא בהצלבות נתונים מורכבות יותר כמו למשל עדשות פריים עבור מצלמות קנון בעלות צמצם 2.8/f ויחס הגדלת מאקרו 1:1.

בתחתית כל עמוד באתר (מצד שמאל) הכנסנו שורה של חיפושים נפוצים/מעניינים, לדוגמא:

ניתן כמובן לחשוב בנקל על עשרות ומאות חיפושים אפשריים נוספים. מכיוון שכל תוצאת חיפוש הינה קישור דינאמי, מספר התוצאות המתקבלות בחיפוש היום עשוי להתרחב ככל שעובר הזמן. מסיבה זו משתמשים (ואיתם גם בעלי אתרים ובלוגים) יכולים לעשות שימוש בקישור תוצאת חיפוש תוך שהם יודעים כי התוצאות יישארו רלוונטיות גם בעוד שנה ושנתיים (אנו אגב עושים זאת לא מעט בחדשות ובמאמרים באתר).

side by side
השוואת נתוני עדשות - עד 10 מוצרים

תוצאות החיפוש המתקדם משלבות עימן כלי שימושי נוסף – יכולת השוואת מוצרים. כל תוצאת חיפוש כוללת ריבוע בחירה קטן (בחלק העליון של תמונת המוצר) המאפשר לסמן מוצרים לצורך השוואה (המוכרת באנגלית בכינוי השגור side-by-side). מי שמעוניין יכול להגיע להשוואה גם בדרכים נוספות, אם באמצעות כפתור השוואת המצלמות/עדשות/פלאשים אשר מצוי בחלק השמאלי העליון של עמוד היצרניות או באמצעות הקישור לעמוד השוואת המוצרים המלא שלנו.

השוואת מוצרים מאפשר לקבל פירוט מלא של כלל התכונות של המוצר המופיעות במאגר הנתונים של MegaPixel ובכלל זה גם תכונות אשר המערכת איננה מציגה בעת הצגת מפרט מסוים (כך למשל במפרטי מצלמות לא יוצג כלל השדה עמידות למים אם המצלמה הספציפית איננה כוללת יכולת זו – בהשוואת מצלמות השדה יופיע ויסומן כי יכולת זו איננה קיימת).

הערה טכנית הנוגעת להשוואת הנתונים: מערכת ההשוואה מאפשרת הצגה של עד 10 מוצרים בכל השוואה. ישנם דפדפנים (גוגל כרום, ספארי) אשר בשל באג מובנה הקיים בהם (באג המוכר למפתחי הדפדפנים מזה זמן אך טרם תוקן נכון לזמן כתיבת שורות אלו) אינן מאפשרות גלילת צד תקינה בתנאים מסוימים. בשל כך מוגבל מספר המוצרים בהם ניתן לצפות בדפדפנים אלו לכמות הנכנסת ברוחב המסך ללא גלילת צד.

המערכת השלישית העושה שימוש בבסיס הנתונים של האתר היא ציר הזמן של MegaPixel. ציר הזמן כולל מידע על כל המצלמות והעדשות (מופיע בנפרד על ידי לחיצה על כפתור ציר זמן עדשות בראש עמוד ציר זמן המצלמות) שבמאגר הנתונים של האתר. ברירת המחדל של ציר הזמן הינה הצגה של כל המצלמות/עדשות אך ניתן לברור בקלות ציר זמן על פי יצרן.

Lens timeline
ציר זמן עדשות - חוזרים אחורה בזמן

ציר הזמן מסוגל לחשוף לעיתים מידע היסטורי מעניין למדי. כך למשל ניתן לגלות בחיפוש קצר כי בשנים 2007 ו-2008 שיחררה חברת ניקון 14 עדשות (שבע בכל שנה) ואילו ב-2009 ירד המספר ל-6 (בעבר הרחוק יותר היו לא מעט שנים שכונות אף יותר). אך ציר הזמן חשוב לא רק למתעניינים בהיסטוריה. משתמשים רבים משתאים לנוכח הכמות האדירה של מצלמות קומפקטיות המוכרזות בכל שנה. ציר הזמן הינו כלי יעיל במיוחד עבור מי שמעוניין לגלות במהירות אילו דגמי מצלמות חדשים יותר (במיוחד עבור יצרניות ספציפיות).

בחלק השלישי של המדריך למשתמש נבחן כמה מן המערכות האינטראקטיביות הקיימות ב-MegaPixel ובניהן לוח הקנייה ומכירה לציוד צילום, מערכת התחרויות וכמובן הפורומים.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב אתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *