ראשי מגזין כיצד לצלם ולערוך תמונות פנוראמה

כיצד לצלם ולערוך תמונות פנוראמה

3
0

צילומי פנוראמה הם ג’אנר וותיק ופופולארי מאד בקרב לא מעט צלמים. עבור מי שזה עתה נכנס לתחום החליטו החברה באתר Phlearn לערוך סרטון קצר המתמקד בעיקר בצד של עריכת התמונה אך כולל גם כמה טיפים שימושיים לשלב הצילום עצמו.

Aaron Nace מהאתר Phlearn אמור להיות מוכר ללא מעט מגולשי האתר (ובוודאי מי שעוקב אחר הסרטונים אותם אנו מפרסמים באתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid שם ניתן לראות לא מעט מהסרטונים המעולים שהוא מפרסם).

הסרטון הנוכחי נפתח בשורה של טיפים הנוגעים לצילום פנוראמה (עוד לפני שלב העריכה). הינה כמה מן הטיפים הבולטים:

  • השתמשו בחצובה יציבה במיוחד ואל תטו את הראש למעלה או למטה – הדבר יפריע ליצירת הפנוראמה (למתקדמים – בשוק יש שורה של ראשים מיוחדים לחצובות המיועדים במיוחד לצילומי פנוראמה).
  • צלמו יותר משאתם חושבים שאתם צריכים. צלמו גם זוויות רחבות.
  • בניגוד לתפיסה המקובלת אולי, Nace ממליץ להשתמש דווקא בעדשה שאיננה רחבה – עדשת 50 מ”מ (או אפילו ארוכה יותר) יסייעו לכם לצמצם עיוותים בתמונה.
  • צלמו בצמצם סגור (f/8-f/11 יאפשרו לכם לקבל מקסימום חדות) וברגישות בסיסית.
  • צלמו בפוקוס ידני – כך תוכלו לוודא שהפוקוס בכל התמונות שלכם מדוייק לחלוטין ולא משתנה מתמונה לתמונה.
  • צלמו במהירות צילום נמוכה (אם יש צורך השתמשו בפילטר ND).

הסרטון של Nace – כיצד ליצור פנוראמה בפוטושופ

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=FbSGBGZy8cw[/youtube]

חרי שצילמתם הגיע זמן לאחד את התמונות בפוטושופ בסיוע photomarge (מצב אוטומטי). ייבאו את הקבצים שצילמתם ופוטושופ יעבד את התמנות (הדבר עשוי לקחת זמן בהתאם למחשב שלכם, לכמות התמונות וגודלן.

כפי שתגלו התמונה המאוחדת איננה ישרה ויש אזורים (לרוב במרכז הפריים) בהם יש “יותר” מאשר בצדדים. Nace  מתקן את העיוות שנוצר מפעולת הצילום (דרך filter>lens correction).

בהחלט יכול להיות שתצטרכו לבצע קרופ לתמונה. Nace ממליץ לייצר תמונות פנוראמה ביחס של 3:1 – בצעו קרופ בהתאם (כמובן שאתם יכולים לבחור יחס שונה כמו 4:1 או אפילו 5:1 – אתם יוצרו את התמונה ואתם מחליטים).

השלימו אזורים חסרים באמצעות content aware בצידי הפריים אם הדבר נדרש (ניתן להשתמש ב-clone stamp אם התוצאה נראית טוב יותר). בשלב האחרון Nace ממליץ לחזק מעט את הצבעים אם יש בכך צורך.

כפי שאתם יכולים להבין התמונה הסופית והמחוברת מאפשרת לכם לייצר רזולוציה עצומה (גם אם המצלמה שלכם היא בעלת 20 מגה פיקסל או אף פחות, באמצעות חיבור תמונות בפנוראמה תוכלו בקלות לקבל תמונה בת 100 מגה פיקסל ויותר.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

3 תגובות

  1. Avatar

    u1988

    04/01/2015 ב 1:13 PM

    תודה רבה!

    השב

  2. Avatar

    u1988

    04/01/2015 ב 1:14 PM

    אלו עוד תוכנות אתם ממליצים חוץ מפוטושופ?

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *