ראשי מגזין Phantom – הצילום היקר בהיסטוריה

Phantom – הצילום היקר בהיסטוריה

1
0

הצלם יליד אוסטרליה Peter Lik מכר השבוע את הצילום היקר בהיסטוריה תמורת לא פחות מ-6.5 מליון דולרים. הצילום המכונה Phantom נמכר לרוכש פרטי אנונימי כשהוא מזכה את בעליו בסכום דמיוני, ולא בפעם הראשונה.

צלם הנוף Peter Lik הוא דמות מוכרת בתחום צילומי האומנות. הוא נולד באוסטרליה אבל היגר לפני שנים לארה”ב ואת הצילום המדובר ביצע ב-Antelope Canyon שבאריזונה.

ליק עצמו לא זר למכירות בסכומים גבוהים מאד. למעשה מתוך רשימת 20 הצילומים היקרים ביותר אי פעם לליק יש זכות על לא פחות מ-4 יצירות בסכום כולל של 10 מליון דולר (מישהו אמר שלא ניתן להפוך למליונר מצילום?).

התמונה – Phantom (קרדיט: Peter Lik)

peter-lik-phantom

עם פרסום הידיעה על מכירת התמונה התפתח דיון נרחב במלא מעט אתרים בשאלה האם המחיר מוצדק. הראיון הבא (פורסם במקור בערוץ אלג’זירה האמריקני) מבטא מה שחושבים כנראה רבים בעולם האומנות על שאלת המחירים המנופחים של לא מעט יצירות בשנים האחרונות ובכלל זה גם של לא מעט צלמים המוכרים את עבודתיהם במאות אלפי ולעיתים מליוני דולרים.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wHtP422s2wg[/youtube]

מה אתם חושבים – האם תמונתו של ליק שווה את הסכום בו נמכרה?

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
  • Peter Lik: תמונה במיליון דולר וריאליטי

    הצלם האוסטרלי Peter Lik מצלם נופים פראיים כבר קרוב לשלושים שנה ולאחרונה רכש אספן אנונימי א…
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

תגובה אחת

  1. Avatar

    u1988

    13/12/2014 ב 6:55 PM

    יופי, עכשיו יש לי עותק דיגטלי בשווי 6.5 מליון $
    אנשים חסרי שכל ואין להם איך לבזבז את הכסף…
    תתרמו לאנשים נזקקים תעשו טוב בעולם לא על תמונה של 100$.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *