ראשי מגזין מי צריך עדשות מהירות? כך תבצעו טשטוש תמונה ריאליסטי בפוטושופ

מי צריך עדשות מהירות? כך תבצעו טשטוש תמונה ריאליסטי בפוטושופ

0
0

אחד הדברים שרבים מאיתנו רוצים לקבל בתמונות שלנו הוא הפרדה נאה של האובייקט המרכזי מן הרקע. עדשות מהירות הן אחת הדרכים לקבל תוצאה שכזו אך היא לא תמיד אפשרית. סרטון חדש מדגים כיצד ניתן להשתמש באחד האפקטים החדשים של תוכנת הפוטושופ בכדי לקבל תוצאה דומה מאד.

אהרון נייס הוא כיום אחד ממומחי הפוטושופ המובילים ברשת (אנו עוקבים אחריו באופן קבוע באתר LensVid וניתן למצוא מקבץ נרחב של סרטוני הדרכה מצויינים שלו בקישור הבא). בסרטון שלו אשר פורסם לפני זמן קצר נראית שיטה מעניינת להשגת תוצאה ריאליסטית מאד של טשטוש רקע בתמונת פורטרט.

הסרטון – נייס מטשטש רקע באופן ראליסטי

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=X8cV1M01eW8[/youtube]

את התהליך יש להתחיל בבחירה מדויקת של האוביקט מהרקע – ניתן לעשות זאת באמצעות מגוון כלים (כולל לסו, לסו מגנטי וכו’ – נייס בוחר במקרה זה ב-pen tool – אם אתם לא יודעים כיצד להשתמש בו ביעילות כדאי לכם מאד לצפות בסרטון הבא של נייס). אחרי שסיימתם את הבחירה (והפכתם אותה בכדי לעבוד עם הרקע) מגיע שלב הטשטוש. אדובי הוסיפה לגרסת ה-CC מספר יכולות טשטוש מתקדמות כולל יכולת המכונה Tilt-Shift. לכלי זה יכולת לייצר טשטוש מדורג אשר אם מבוצע בצורה נכונה יכול לייצר אשליה של עומק שדה (חלק מהתמונה בפוקוס וחלק לא באופן מדורג ועל פי אזורים מוגדרים מראש).

התוצאה כפי שניתן לראות ריאליסטית למדי. טיפ חשוב – אל תגזימו בטשטוש – טשטוש מוגזם נראה לא אמין כמו גם טשטוש במעבר חד מידי. בצעו טשטוש עדין והוסיפו עוד ועוד בהדרגטיות עד לקבלת המראה שאתם מחפשים – בדיוק כפי שמציג זאת נייס.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *