ראשי מגזין אייפון 6: הזווית הצילומית

אייפון 6: הזווית הצילומית

0
0

הערב הכריזה חברת אפל על שורה של מוצרים חדשים וביניהם זוג מכשירי אייפון אשר יזכו לשם אייפון 6 ואייפון 6 פלוס. מה חדש במכשירים החדשים וכיצד (אם בכלל) הם עשויים לשפר את הצילום שלכם – הכל בידיעה הבאה.

בין אם אנו אוהבים זאת או לא האייפון הוא ככל הנראה ההתקן הצילומי הנפוץ ביותר בעולם. לפיכך בכל הכרזה על דור חדש של אייפון יש משמעות גדולה גם לשוק הצילום וכמובן על עשרות מליונים משתמשים הנעזרים בו גם בכדי לצלם.

האייפון 6 והאייפון 6 פלוס החדשים

iphone-6-iphone6-plus

ההשקה הערב כוללת שני דגמי אייפון – גרסת האייפון בעלת המסך הקטן יותר – 4.7 אינצ’ (אייפון 6) וגרסת האייפון בעלת המסך הגדול יותר – 5.5 אינצ’ (אייפון 6 פלוס).

להלן כמה מן התכונות המרכזיות של שני המכשירים החדשים (מעודכן):

  • מעבד ראשי חדש – A8 יחד עם מעבד נוסף – M8 motion coprocessor (המעבד צפוי לצרוך 50 אחוז פחות סוללה מן הדגם הקודם ולהיות חזק ב-25 אחוז).
  • מסך 4.7 אינצ’ בגרסת האייפון 6 (1330 על 750 פיקסלים) ו-5.5 אינצ’ ברזולוציה של 1080p בגרסת האייפון 6 פלוס.
  • מצלמה – מצלמה/חיישן חדש 8MP iSight עם מבזק (TrueTone flash) בעלת רזולוציה של 8 מגה פיקסל עם עדשה בעלת צמצם f/2.2.
  • מערכת פוקוס מבוססת פאזה חדשה (Focus Pixels) למצלמה אשר אמורה לשפר באופן מהותי את מהירות הפוקוס ומייצב תמונה אופטי בעדשה לה 5 אלמנטים (המייצב האופטי קיים רק באייפון 6 פלוס).
  • צילום פנוראמה ברזולוציה גבוהה, זיהוי פנים משודרג, שליטה בחשיפה ומצב צילום רצף מהיר – עד 10 תמונות.
  • מהירות צילום וידאו משופרת – עד 60 פריימים לשנייה ב-1080p ואפשרות צילום בהילוך איטי עד 240 פריימים לשנייה (ב-720p). פוקוס אוטומטי בוידאו וייצוב אוטומטי בעת צילום וידאו (לא קיים באייפון 5S).
  • מצלמה קדמית משודרגת לצילומי סלפי (עם אפשרות לרצף צילום בן 10 תמונות מהן נבחרת התמונה המועדפת).
  • קישוריות: תמיכה בדור רביעי (LTE)  ו- Wi-Fi 802.11ac ולראשונה גם NFC.
  • nanoSIM.
  • סוללה: תאפשר עד 90 שעות המתנה (בדגם ה-אייפון 6 פלוס) ו-14 שעות צפיה בסרטונים.
  • מכשיר דק במיוחד – 7.1 מ”מ לגרסת האייפון 6 פלוס ו-6.9 לגרסת האייפון 6 עם צדדים מעוגלים.
  • מערכת הפעלה – אייפון 8.
  • מחירים בארה”ב: 299, 399 ו-499 דולר (לדגמי ה-16/64/128 ג’יגה בייט בהתאמה). זמינות בארה”ב החל מאמצע החודש הבא.

אייפון 6 פלוס עם עדשה מיוצבת

iphone-6-camera

על פניו קשה למצוא פריצת דרך גדולה במכשירים החדשים של אפל שהוכרזו היום. בשוק כבר קיימים מכשיקים אחרים בעלי מפרט מתקדם יותר, גם מבחינת יכולות הצילום וגם מבחינת יכולותיו הכלליות של המכשיר. כמובן שאלו העושים שימוש באייפון כיום ומעוניינים לשדרג ימצאו בכל זאת לא מעט שיפורים בדמות מעבד מהיר יותר, מסך גדול יותר (בצורה משמעותית – במיוחד בדגם האייפון 6 פלוס), חייש סוללה משופרים, יכולות אלחוטיות מתקדמות יותר (כולל NFC עם מערכת שתאפשר גם תשלומים סלולאריים) ועוד.

דקים מאי פעם אייפון 6 ואייפון 6 פלוס

iphone-6-size

מבחינה צילומית קשה לראות באייפון 6 וה-6 פלוס מהפכה גדולה – הרזולוציה נותרה נמוכה – 8 מגה פיקסל בלבד למצלמה הראשית אך נוספו מספר יכולות מעניינות כולל מערכת פוקוס מבוססת פאזה על החיישן (בדומה למצלמות חסרות מראה רבות בשוק כיום) – מערכת זו צפויה לשפר את מהירות ודיוק הפוקוס של המצלמה המובנית. למצלמה תהיה מעתה אפשרות לצלם HDR בצילום יחיד וצילומי פנוראמה המורכבים מחיבור תמונות בני 43 מגה פיקסל. גם הוידאו שודרג עם יכולת צילום ברזולוציה גבוה ב-60 פריימים לשנייה וצילום בהילוך איטי עד 240 פריימים לשנייה.

למי יש גדול יותר? שם המשחק: גודל המסך

iphone-6-lcd

למרות השיפורים אין כאן כאמור מהפכות או הפתעות גדולות – לא ראינו שילוב של מצלמה ברזולוציה גבוהה יותר, או חיישן גדול משמעותית, לא שולבה יכולת צילום וידאו ב-4K כפי שקיימת בכמה מכשירים ניידים חדשים ובאופן כללי ניכר כי השידרוג הנוכחי עוסק יותר במסך מבדברים אחרים (ויש שיטענו כי ה-Apple Watch הוא בכלל המוצר העיקרי של ההכרזה הערב).

ואיך אפשר בלי גרף מהירות – כך השתפרה מהירות העיבוד הגרפי לאורך הדורות

iphone-6-plus-speed

תוספת: סרטון קצר של בלומברג המציג את האייפון 6 פלוס

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=B7NJga0qCUY[/youtube]

תוספת 2: סרטון ארוך יותר של The Verge

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nfNeEsTeKvw[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *