ראשי מגזין סיור בלונדון עם עדשת הפריים הארוכה ביותר של קנון

סיור בלונדון עם עדשת הפריים הארוכה ביותר של קנון

2
0

לפני פחות משבועיים פרסמנו כאן פרטים על מכירה פומבית של העדשה הארוכה ביותר של חברת קנון. מאז העדשה הספיקה להימכר ביותר מ-160 אלף דולר, אבל רגע לפני שהיא נשלחת לקונה המאושר לקחו אותה נציגי החנות הבריטית לסיבוב צילומים בלונדון שממחיש את יכולותיה המדהימות.

רק 100 כמוה יוצרו והיא בכלל נבנתה בשנות ה-90 של המאה הקודמת, אבל ה-Canon EF 1200mm f/5.6L USM היא עדיין עדשת ה-AF הארוכה ביותר בליין של חברת קנון והיכולת שלה להגדיל עצמים רחוקים היא כמעט בלתי נתפסת. הצוות של MPB Photographic – חנות הצילום הבריטית אשר מכרה את העדשה, לקחו את המפלצת (16.5 ק”ג משקלה ואורכה קרוב למטר עם מגן השמש) לסיבוב בלונדון בכמה מן האתרים התיירותיים המוכרים ביניהם כיכר טרפלגר, ה-Big Ben, אזור התמזה ועוד.

הסרטון – לוקחים את המפלצת לסיור בלונדון

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Cj8vzeT4MeI[/youtube]

בלב הסרטון שיצרו החברה, בדיקה של יכולות העדשה על מצלמת ה-1D-X של קנון עם ובלי מכפילים (1.4x, 1.6x ו-2x) ואל מול כמה עדשות “קצרות” יותר של החברה (כולל ה-100-400 מ”מ שנראית לידה כמעט כמו צעצוע לילדים). בנוסף החליטו החברה לבחון את העדשה עם מצלמת ה-EOS-M הזעירה אשר נראית כמעט כמו פקק בקצה של בקבוק ענקי כשהיא מחוברת לעדשה. התוצאות עם מצלמת ה-EOS-M, במיוחד כאשר משולבים מכפילם אשר מאפשרים לה להגיע לאורך מוקד מדהים של 3840 מ”מ (בשווה ערך ל-35 מ”מ) אולי אינן מרשימות במיוחד ובכל זאת באורך המוקד הרגיל שלה ואפילו עם מכפיל יחיד על מצלמת ה-1D-X התוצאות נראות איכותיות למדי.

תמונה שצולמה ממרחק של כ-1 ק”מ (0.6 מייל) באזור שער האדמירליה לא הרחק מארמון בקינגהם – 1200 מ”מ על ה-1D-X (ללא מכפילים)

Canon-EF-1200mm-f5.6-L-USM-image

ניתן לקרוא עוד על הפרויקט ולראות עוד תמונות בבלוג של  MPB Photographic.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

2 תגובות

  1. Avatar

    david

    03/09/2014 ב 9:56 AM

    משהו לא מובן לי לגבי אורך המוקד.
    אם אני משווה את התמונה שהתקבלה באורך מוקד של 2400mm (בסירטון זה מופיע ב 0:53) לעומת 3840mm (בסירטון זה מופיע 1:09),

    נראה לי שהתמונה ב 2400mm “יותר קרובה” מהתמונה השניה. איך זה יכול להיות?

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    03/09/2014 ב 4:45 PM

    אתה צודק. אין לי הסבר – אולי הם עשו קרופ כלשהו? (אם כי זה קצת מוציא את הפואנטה מההשוואה). בכל מקרה התוצאות עם ה-EOS-M עם מכפיל לא טובות.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *