ראשי מגזין מציאות ברשת: Canon EF 1200mm 1:5.6 ב-165 אלף דולר בלבד

מציאות ברשת: Canon EF 1200mm 1:5.6 ב-165 אלף דולר בלבד

4
0

פעם בכמה שנים צצה לה למכירה ברשת “המפלצת של קנון” – ה-Canon EF 1200mm 1:5.6 – עדשת הפריים הסדרתית הארוכה ביותר שייצרה קנון – בוודאי מאז ראשית שנות ה-90 של המאה הקודמת. כעת מגיעה שוב עדשה אחת למכירה בחנות בריטית ואם יש ברשותכם 165 אלף דולר פנויים – אתם מוזמנים לנסות את מזלכם.

לפני כ-3 שנים פרסמנו כאן כי עדשת ה-Canon EF 1200mm f/5.6L USM הוותיקה של קנון הוצאה למכירה ב-e-bay תמורת סכום צנוע למדי – קצת יותר מ-80 אלף דולרים. עברו להן השנים וכעת מוצעת עדשה נוספת מתוך ה-100 לערך שיוצרו במקור בראשית שנות ה-90 למכירה והפעם המחיר כפול ויותר – 165 אלף דולרים.

עדשת ה-Canon EF 1200mm f/5.6L USM

Canon EF 1200mm f5.6L USM

זאת הזדמנות נהדרת להביא כן את הסרטון שהקליטה בעבר B&H עם  Bryan Carnarthan of  עורך האתר The-Digital-Picture לפני מספר שנים בניו יורק המשוחחים על העדשה העצומה שהייתה באותה תקופה בחנות לזמן קצר.

סרטון מעודכן אודות העדשה מבית B&H

אם אתם מעוניינים במפלצת של קנון קחו בחשבון שמשקלה עומד על לא פחות מ-16.5 ק”ג (לא בדיוק עדשה לצילום מהיד) ואורכה כ-83 ס”מ. אם יש ברשותכם כ-100 אלף פאונד תוכלו להזמין את העדשה מ-mpbphotographic שבבריטניה – הם ישמחו בוודאי לארוז אותה ולדאוג למשלוח – אך אם אנו למדים משהו מן העבר, כדאי למהר – העדשה הבאה שתגיע לשוק עשויה לעלות כבר כפול…

אם אתם מתעניינים בעדשות טלפוטו ארוכות במיוחד אנו ממליצים לכם לקרוא את הכתבה שלנו מלפני שנתיים – סיפורה של המפלצת: ניקון 1200-1700 מ”מ הסוקרת קצת מן ההיסטוריה שמאחורי פיתוח העדשות העצומות הללו בקנון ובניקון בשנות ה-80 וה-90 של המאה הקודמת.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

4 תגובות

  1. Avatar

    שלום

    21/08/2014 ב 1:57 AM

    ולמי שאין 165 אלף דולר מוזמן לקנות מצלמת אולטרה זום בכמה מאות שקלים. למה ייצרו עדשות כאלו בכלל? מישהו באמת השתמש בהן? וזה בכלל יצא משתלם לחברות? באמת שאני פשוט לא מבין…

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    21/08/2014 ב 4:38 PM

    אין שום מקום להשוואה. איכות התמונה של העדשות האלו פנומנאלית. לדעתי גם על חיישנים מודרניים (לא בדקתי מן הסתם אבל כן יצא לי לשחק קצת עם ה-800 מ”מ החדשה של ניקון שלא מאד רחוקה מזו מבחינת אורך מוקד).

    בוודאי שהשתמשו בהן – באירועי ספורט גדולים ובכל מצב אחר בו יש צורך אמיתי להיות רחוק ולצלם קרוב באיכות גבוהה. הקונים הם לרוב גופי תקשורת גדולים – עבורם זאת לא הוצאה כל כך גדולה – זכור בבקשה שמצלמת broadcast מקצועית יכולה לעלות הרבה יותר – ובאולפני חדשות יש כמה וכמה כאלות – ציוד סטילס לעומת וידאו הוא זול להפליא – גם היקר ביותר.

    השב

  3. Avatar

    שלום

    21/08/2014 ב 6:27 PM

    אבל בכל זאת, זה בכלל יוצא רווחי לחברות? אותן חברות שלא מוציאות עדשות מקצועיות לקרופ כי זה לא רווחי להן ייצרו עדשה שימכרו מספר מצומצם של יחידות ממנה? או שהן חייבות לעשות זאת כי אז לא יהיה להם ליין שלם של ציוד מקצועי?
    ווידאו זה באמת מטורף… כל מצלמה מקצועית ואיכותית מגיעה לעשרות אלפי דולרים (אם לא יותר) שלא לדבר על העדשות, מיקרופונים, תאורה וכד’ – כמו שאמרת, ממש לא עסק זול…

    השב

    • Avatar

      עידו גנוט

      21/08/2014 ב 7:50 PM

      באופן עקרוני חברות (בטח חברות גדולות ובורסאיות) אמורות לעשות רק מה שרווחי להן. בפועל – וזה נכון במיוחד עם חברות יפניות – יש להן עוד שיקולים – אחד מהם הוא יוקרה. ולהיות מסוגלים לומר שיש להם את העדשה הארוכה ביותר, המהירה ביותר, היקרה ביותר וכו’ – זה גם שיקול.

      בכל מקרה העדשות האלו יוצרו בעבור קונים וכולן נמכרו. הן לא שכבו במחסן אם זה מה שאתה שואל.

      השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *