ראשי מגזין קורי ריצ’רדס: כמה רחוק תהיו מוכנים ללכת בשביל תמונה?

קורי ריצ’רדס: כמה רחוק תהיו מוכנים ללכת בשביל תמונה?

2
0

קורי ריצ’רדס (Cory Richards) הוא כנראה אחד הצלמים האמיצים – יש יאמרו המטורפים – ביותר בעולם. מדוע? אחרי שתצפו בשני הסרטונים אותם אנו מביאים בפניכם היום אשר צולמו במסגרת מסע רב סיכונים לאנטארטיקה כנראה שלא יהיו לכם עוד ספקות.

למעלה מ-3000 ק”מ מן העיר הקרובה ביותר באחד האזורים הקפואים והעויינים ביותר בכדור הארץ. הרוחות יכולות להעיף אדם על ציודו כאילו היה עלה ואם תישארו יותר מכמה דקות במקום אחד אתם עלולים להתכסות בשלג וקרח במהירות כזו שלא תספיקו לנוע.

אל תוך התנאים העויינים הללו יצאה חבורה של שני צלמים ושני מטפסים לכבוש את פסגת “מגדלי ברת’ה” (bertha’s towers) – צוקים אדירים ומדהימים ביופיים באזור בו הרוחות והקור בלתי נתפסים כמעט וטיפוס נראה בלתי אפשרי פרט למנוסים ולמקצועיים שבמטפסים. הצוות אשר נשלח על ידי הנשיונל ג’אוגרפיק, היה בודד לגמרי – אם חלילה יקרה אסון משלחת חילוץ יכולה להגיע במקרה הטוב בתוך שבוע (עד אז סביר להניח יקפאו כבר מזמן למוות). אל האזור הקפוא לא ניתן היה לקחת כלי תחבורה כלשהם (אפילו לא כלבים) ולכן נאלץ הצוות לנוע ברגל עם כל הציוד הכבד על הגב. את המחנה הראשוני שלהם בנו באתר בו הונחתו על ידי הטיסה עימה הגיעו (וכשחזרו גילו כי למרות גדר הקרח אותה בנו הוא נקבר כולו מתחת לכמויות עצומות של שלג ואילץ אותן לחפור בידיים בכדי להגיע למזון ולציוד לו נזקקו.

כמעט כל היבט של התפקוד בתנאים קיצוניים אלו הוא בלתי נתפס וכך גם הצילום. המצלמות והעדשות מתקשות לתפקד בתנאים אלו ויש להתאמץ כל העת בכדי למנוע מהן לקפוא. יחד עם זאת ריצ’רדס והצלם הנוסף שעימו (Keith Ladzinski) הצליחו לספק תמונות (וקטעי וידאו) עוצרי נשימה המעבירים שבריר מן החוויה שעברה עליהם במשך 6 שבועות שלמים של ניתוק מוחלט מכל סביבה אנושית מוכרת.

סרטון קצרצר של נשיונל ג’אוגרפיק המספק הצצה אל המסע לאנטארקטיקה לקראת הסרטון המלא בהמשך

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nztiHRsbqiU[/youtube]

אף שהמסע עצמו התנהל בסוף 2012 רק לאחרונה ערכו ריצ’רדס והמטפס Mike Libecki אשר ליווה אותו, שיחה בערוץ נשיונל ג’אוגרפיק וסיפרו על תלאותיהם והציגו תמונות וקטעי וידאו מדהימים מן המסע. השיחה היא אחת המוצלחות ביותר במסגרת סדרות ההרצאות National Geographic Live (אשר רבות ממנה פרסמנו באתר LensVid בחודשים האחרונים). אי אפשר שלא להתרשם מפילוסופיית החיים הייחודית של ליבקי המחלק את חייו לרגעים של אושר ורגעים של “קדם אושר” (ריצ’רדס לעומתו נשמע מעט ספקן יותר), אך נראה שאופטמיות היא כמעט הכרחית במסע מסוג זה.

הראיון אותו נתנו ריצ’רדס יחד עם ליבקי (משמאל) במסגרת National Geographic Live – תמונות מדהימות נופים בלתי נתפסים באמצע הישימון הקפוא

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EULc7RgnM4c[/youtube]

ניתן למצוא חלק מן התמונות שצילמו ריצ’רדס ו-Keith Ladzinski באתר הנשיונל ג’אוגרפיק.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

2 תגובות

  1. Avatar

    Yuvalm

    23/06/2014 ב 2:34 PM

    בדיוק זה למה יש צילום. כדי שכל אלה שאין להם סיכוי להגיע למקומות האלה, יוכלו לקבל משהו מההרגשה של להיות שם. כשכל העולם מסתובב עם מצלמה בכיס ומצלם את הבית ואת הרחוב, צריך כמה מטורפים שיביאו לנו את כל המקומות שצריך להיות מטורלל לגמרי כדי להגיע אליהם ולחזור משם בחיים עם תמונות.

    זה התחליף הפוסט-מודרני למגלי הארצות של ימי הביניים

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    23/06/2014 ב 2:52 PM

    לא יכולתי לומר זאת טוב יותר.
    ואני חייב להמליץ בחום לראות את השיחה בסרטון השני – היא באמת מצויינת – ליבקי הוא ממש מרצה מעולה.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *