מגזין ראש בראש בוידאו: גלקסי Note 3 ב-4K מול קנון 5D MKIII ב-1080p – מי עדיפה? ע״י עידו גנוט פורסם ב 04/05/2014 25 0 מה נראה טוב יותר? וידאו ב-4K אותו מצלמת המצלמה במכשיר הסלולארי Note 3 של סמסונג או וידאו ברזולוציה של 1080p שמקורו במצלמת הרפלקס המקצועית של קנון – ה-5D MKIII? הצלם אלק ויינשטיין מארה”ב היה זקוק למכשיר סלולארי חדש. בדיקה קצרה לימדה אותו שמספר מכשירים חדשים בשוק ובניהם הגלקסי Note 3 של סמסונג מצלמים כיום וידאו ברזולוציה אולטרה גבוהה (4K) ולכן החליט לרכוש את המכשיר ולצלם כמה סרטוני השוואה קצרים. את התוצאה אתם יכולים לראות בסרטון הבא – המלצה – נסו לזהות לבד האם הסצנה העליונה או התחתונה צולמה עם הגלקסי/קנון לפני שהדבר מופיע בסרטון: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pLiehzLTxXk[/youtube] כמה נקודות בעקבות צפיה בסרטון: לא מעט גולשים העירו כי איכות התמונה שצולמה עם ה-5D MKIII (עם עדשת 24-70 מ”מ של סיגמא) איננה אופטימאלית (רכה מידי). זה כנראה נכון, אך זה אינו מוריד מרמת הפרטים של הגלקסי (גם אם ההבדל בפועל בין השתיים קטן מכפי שהוא נראה לכאורה בסרטון). אפילו אם ה-5D MKIII איננה אופטימאלית ניתן לראות בהחלט הבדל משמעותי בכמות הפרטים בחלק ניכר מן הסרטונים – אנו לפחות הופתענו לגלות כמה פרטים נוספים ניתן לראות בתמונה מבלי שיש צורך אפילו לבצע הגדלה ל-100% ומבלי שצפינו על מסך 4K. מצד שני – רזולוציה כפי שניתן לראות די בקלות בסרטוני ההשוואה היא לא חזות הכל. הטווח הדינאמי של הסמסונג אינו קרוב אפילו לזה של הקנון (ניתן לראות זאת בקלות באחד הסרטונים בו מוצג אזור שרוף בסמסונג אך פרטים ברורים עם מצלמת הקנון). ישנו גם הבדל בעומק השדה אותו ניתן לראות בכמה מן הסרטונים אם כי הם צולמו במכוון בצורה כזו שלא תדגיש את היתרון הנ”ל (כנראה בכדי להקשות עלינו את הזיהוי של מצלמת הרפלקס). חדי עין יבחינו גם אפשר להניח בלא מעט הבדלים בין הצבעים בין שתי המצלמות. מה שלא נבדק כאן הוא כמובן היכולת של הסמרטפון של סמסונג לצלם בתאורה נמוכה אל מול הקנון – לו היה נערך מבחן שכזה אין ספק שהתוצאות היו נוטות לכיוון הקנון בעלת החיישן הגדול באופן מובהק ביותר. בשורה התחתונה צריך להתייס אל ההשוואה הזאת לדעתנו בהקשר הנכון – האם לוידאו 4K יש באמת יתרון איכותי בו ניתן להבחין – גם על מסכי מחשב רגילים – על פני צילום ברזולוציה גבוהה רגילה: התשובה (אם להאמין למה שראינו בסרטון הנוכחי) היא בהחלט כן. האם ויינשטיין צודק כשהוא טוען שהקנון 5D MKIII מתקרבת לסוף חייה השימושיים לנוכח היכולות שמוצעות כבר כיום בסמטפונים (שלא לדבר על מצלמות חסרות מראה דוגמת ה-GH4 של פנסוניק)? כאן אנחנו כבר הרבה פחות בטוחים. כן, 4K הוא כנראה הדבר הבא בתחום הצילום ואין לנו ספק שבעקבות ה-GH4 והסוני A7S אנו נמשיך לראות עוד מצלמות התומכות בצילום ברזולוציה אולטרה גבוהה, אך יחד עם זאת חשוב להבין כי בשלב זה היכולת לערוך באופן יעיל סרטונים כאלו מחייבת מחשבים חזקים (ויקרים) מאד – כאלו שהופכים את העלויות הכוללות של יצירת סרטוני 4K לגבוהות בהרבה והרחק מחוץ להישג ידם של מרבית הצלמים החובבים (גם כאלו שאולי יוכלו להרשות לעצמם רכישה של מצלמה עם יכולות צילום שכאלו). עידו גנוט עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות. אתם יכולים לתמוך באתר מגה פיקסל על ידי רכישה מהשותפים שלנו משווקים: Amazon, B&H, Adorama and E-bay. למה שתסמכו עלינו?
LensVid Talk (פרק 1): סוני A6700, תאורות GaN, פילטרים ננעלים ועוד היום אנו גאים להביא בפניכם את הפרק הראשון של LensVid Talk (מתוך אתר הבת …
מוצר ראשון מבית LensVid בשיתוף חברת SmallRig – ה-mini L-Shaped Mount Plate אנו גאים במיוחד לפרסם היום את המוצר הראשון פרי פיתוחנו – ה-mini L-Shaped Mount …
LensVid Talk (פרק 2): ZHIYUN Crane 4, DJI Air 3, Came-TV V-Mount Clamp ועוד אנו ממשיכים היום בסדרת של LensVid Talk (מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית), שיחה …