ראשי מגזין הציפור-צלמת וביצת המצלמה

הציפור-צלמת וביצת המצלמה

5
0

הסרטון אותו אנו מביאים בפניכם היום, חלק מסדרה נפלאה של ה-BBC על פינגווינים, מביא סיפור מדהים של ציפור המנסה לחטוף מה שנראה לה כביצה אך מתברר עד מהרה כמצלמת מעקב אותה היא נושאת לשמים ובדרך מצלמת תמונות מרשימות של מושבת הפינגווינים כולה.

במדור שלנו “על צלמים ובעלי חיים” כיכבו בעבר דובים, אריות, כרישים, קופים וכמובן – לא מעט ציפורים מסוגים שונים אשר הפעילו את קסמיהם על צלמים ומצלמותיהם (לעיתים בדרכים משעשעות למדי). הסרטון הנוכחי פרי יצירתו של העורך והמפיק הבריטי האגדי John Downer האחראי לאחד מפרויקטי צילום הציפורים התיעודיים הגדולים אי פעם – Earthflight (אותו סיקרנו כאן בהרחבה בעבר), הופך את הציפור לצלמת.

במסגרת פרויקט תיעוד הפינגווינים שלו פיזר Downer וצוותו שורה של מצלמות מיוחדות עמידות במיוחד המשולבות בתוך מה שנראה כביצי פינגווין. בסמוך למושבת הפינגווינים אותן תיעדו ביצי-המצלמה עמד לו בז מסוג Caracara. כאשר הוא זיהה את הביצה מיד החל בניסיון לתפוס אותה (מנקודת מבטו מדובר בארוחת צהריים דשנה). לאחר כמה נסיונות כושלים הצליח הבז ללכוד את הביצה ועף איתה מעל אלפי הפינגווינים שעל החוף תוך כדי שהוא מסדר את זווית האחיזה שלו כך שהמצלמה תצלם בדיוק את מושבת הענק שמתחתיו בקטע וידאו קצר אך מרהיב. כמה שניות מאוחר יותר כבר נשמטה הביצה ונפלה ליד זוג ציפורי טרף אחרות שניסו את מזלן שוב במשחק של “תפוס את הביצה המצלמת”.

הבז והביצה המצלמת – הסרטון

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IdR-WlciBlo[/youtube]

קטע נוסף מהסדרה אותו כבר הבאנו בעבר – הפינגווין הרובוטי המצלם

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OCCOUy3VnoQ[/youtube]

אנו ממליצים בחום לצפות גם בראיון הבא של ה-BBC בו מציג Downer ואחד משותפיו את שלל הרובוטים המצלמים שהשתתפו בסדרה.

עוד על סיפורים מדהימים של צלמים ובעלי חיים תוכלו למצוא בערוץ המיוחד שלנו המוקדש לנושא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

5 תגובות

  1. Avatar

    אדי

    20/01/2014 ב 3:59 AM

    מקסים – אבל זו לא חוכמה – אני מכור לסרטי-טבע

    השב

  2. Avatar

    משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    20/01/2014 ב 2:02 PM

    שמישהו יסביר לי בבקשה כמה טבעי הסרט הזה כשברור שצוות מאד מיומן ומקצועי עוקב ומצלם את כל ההתרחשות, את ביצת הצילום עצמה כשהיא מתגלגלת, חלק מצילומי מציפורים במעופן, אולי גם חלק מצילומי האוויר שמיוחסים (אצלנו בראש) לביצה המצלמת? לא שאני חושד ב-BBC אבל עריכה חכמה זה לא המצאה שלהם, ומצלמות בתוך כדור קיימות כבר שנים בתחום הרפואי והבטחוני. מחמד, אבל לטעמי זה יותר ערוך מאותנטי.

    השב

  3. Avatar

    עידו גנוט

    20/01/2014 ב 3:34 PM

    מן הסתם יש צלם שמתעד את זה חיצונית (אפשר לשער אגב שדי מרחוק באמצעות עדשת טלה). אגב אם תצפה בראיון בקישור בסוף הכתבה תראה עוד כמה מהרובוטים שמשמשים לצילום הציפורים/פינגווינים – יכול להיות שחלק מהם גם השתתפו בצילום של הקטע הנ”ל.

    השב

  4. Avatar

    משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    20/01/2014 ב 4:02 PM

    ב-BBC זה הרי לא “מן הסתם” ולא “יש צלם (אחד) שמתעד”…
    בסרטון כזה מועסקים מן הסתם צלמים, טכנאים, מומחי טבע ואחרים, סביר שמושקעות בזה גם מיטב המצלמות, העדשות, התאורה, השליטה מרחוק… ואחרי כל זה מושקעת עריכה מקצועית, אולי אפילו מגמתית (למכירת שירותי צילום, הסוואת מצלמות בטבע וכו’) כך שאותי אישית זה לא נורא מרשים. יש די הרבה אמצעים שנותנים תוצאות מרשימות בהרבה מאשר ציפור שאולי תפסה ביצה כזו ואולי לא, במילים אחרות – אני לא רואה כאן שום ערך מוסף חוץ מיח”צ ל-BBC ולאמצעים שלו. יפה זה כן, אבל מיוחד? לא מספיק.

    השב

  5. Avatar

    עידו גנוט

    20/01/2014 ב 4:15 PM

    אתה מוזמן לעבור הלאה.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *