ראשי מגזין למה אנו שונאים לראות תמונות של עצמנו?

למה אנו שונאים לראות תמונות של עצמנו?

3
0

זה קורה לכולנו. מישהו מצלם אותנו ומראה לנו את התמונה ומיד משהו בפנים מתכווץ ואנחנו מעוותים את הפרצוף באי נוחות. אבל מה באמת עומד מאחורי הסלידה הכמעט אוניברסאלית מתמונות בהן אנו מופיעים? הצלם Duncan Davidson מאמין שיש לו תשובה אפשרית.

זה בכלל לא משנה איך אנחנו נראים, אם אנחנו צעירים או מבוגרים, גברים או נשים, בעלי הערכה עצמית גבוה או נמוכה – כמעט כל אחד מאיתנו נתקל לא פעם במצב בו הוא נאלץ להתבונן בתמונה של עצמו בסלידה לא מוסברת. כצלמים אנו רואים זאת יותר מכל אחד אחר כשאנו מצלמים אנשים ארחים (ולא, אל תקחו את זה אישית – אנשים מתקשים לקבל תמונות של עצמם פעמים רבות גם אם אלו צולמו על ידי טובי הצלמים בתנאים אופטימאליים).

אז מה קורה כאן בעצם? מה פשר הסלידה הלא מוסברת הזאת מתמונות בהן אנו מופיעים? לצלם Duncan Davidson אשר קיים בשנה שעברה הרצאה במסגרת הרצאות TED הפופולאריות יש רעיון אותו הוא מציג בקצרה בסרטון הבא:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NUDxHB41dPQ[/youtube]

הטענה של Davidson אשר שוחח בנושא עם חוקרי מוח ומדענים מתחום הקוגניציה היא שתמונה בה אנו מופיעים מציגה למוח שלנו גרסה של עצמנו אשר נראית קרובה למציאות אך בכל זאת מעט שונה והדבר מוביל לסוג של דחיה מיידית.

איך תאוריה כזו יכולה להסביר את העובדה שלעיתים (גם אם נדירות) אנשים דווקא מרוצים מתמונות של עצמם – לא ברור.

מה אתם חושבים על הנושא – מנסיונכם האישי ומנסיונכם כצלמים – מה גורם לכם לאהוב / לא לאהוב תמונה בה אתם מופיעים (או לחילופין מה זיהיתם שמצולמים שלכם אוהבים / לא אוהבים בתמונות בהם הם מופיעים) – ספרו לנו בתגובות.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

3 תגובות

  1. Avatar

    אלון

    31/12/2013 ב 12:21 AM

    כמות השומנים 🙂

    השב

  2. Avatar

    אדי

    31/12/2013 ב 12:39 AM

    אני חושב שמדובר בכך שאנחנו נשמעים ונראים לעצמנו אחרת מאשר העולם סביבנו רואה אותנו.

    לא רק בצילום, אלא גם בהקלטה קולית, אנחנו נשמעים “זרים” לעצמנו, כאילו מדובר במישהו אחר.

    אנחנו רגילים למראה שניבט אלינו דרך הראי, ובכל זאת אנחנו נראים “זרים” לעצמנו בצילום

    השב

  3. Avatar

    איתי

    31/12/2013 ב 1:13 AM

    בהמשך למה שאדי ציין – אנחנו אכן רגילים לראות את עצמנו בראי אך זו חוויה שונה לחלוטין. אנחנו רואים את עצמנו במהופך וזוהי לרוב הדרך בה אנו מכירים את עצמנו. בנוסף התמונה היא ‘מראה עם זיכרון’, אין אפשרות “לשפר” פוזיציה בתמונה המצולמת. אגב, בלייטרום יש פעולה נסתרת המאפשרת להפוך את כל התמונות לתמונת ראי בכדי להציג אותן בפני המצולמים שלנו שרגילים לראות עצמם כדמות במראה.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *