ראשי מגזין הוכרזו הזוכים בטקס פרסי הצילום של סוני

הוכרזו הזוכים בטקס פרסי הצילום של סוני

0
0

חברת סוני נעלה אתמול את פסטיבל הצילום הבינלאומי בחסותה שהתקיים בעיר קאן שבצרפת. מלבד אירועים שונים בתחום הצילום והרצאות צלמים, התקיים במסגרת הפסטיבל  טקס פרסי סוני לצילומים הטובים ביותר. מלבד פרס כספי נאה הזכיה בפרס נחשבת בעיני לא מעט צלמים כיוקרתית למידי.

שמו של הפרס היוקרתי הוא ” L’Iris d’Or” (מצרפתית: איריס הזהב)  ובדומה לטקס האוסקר גם כאן נבחרו התמונות על ידי חברי אקדמיה. לאירוע עצמו הגיעו צלמים מכל רחבי העולם אשר הגישו את צילומיהם לתחרות. הזוכה הגדול של הטקס הוא צלם איטלקי בשם תומסו אוסלי שהציג סדרת צילומים בשם “המוות הנסתר” בה תיעד “פס ייצור” בבית מטבחיים. תמונותיו של תומסו קשות ועצובות מחד אך מרתקות ומעוררות תהיות מצד שני.

לאחר הזכייה, אמר תומסו בראיון: “אני שמח מאוד שזכיתי בפרס במיוחד לאור העובדה שלאחר שצילמתי את הסדרה, נתקפתי ברגשות אשם ובאי נוחות כתוצאה מנושא הצילום – מוות של בעלי חיים, הזכייה שיפרה את הרגשתי ואני מודה לסוני על הערכתם לעבודתי”.

מלבד היוקרה זכה תומסו גם בפרס כספי בן 25,000 דולר ובציוד צילום מקצועי של חברת Sony.

הזוכה הבולט השני של התחרות היה ויטאלי סייז המתגורר במינכן (במקור מסיביר). סייז נבחר בקטגורית “הצלם החובב של השנה” על עבודתו “קונצרט הבית” (בגרמנית: Hauskonzert). צילומו של סייז מתעד אירוע מוסיקלי שהתקיים כחלק ממסיבת יום הולדת משפחתית. עבודתו של סייז זיכתה אותו בפרס כספי של 5,000 דולר (וציוד צילום מקצועי).

התחרות כללה גם 12 קטגוריות צילום נוספות בניהן: אופנה, ספורט, ארכיטקטורה וכו’ ורשימת הזוכים המגוונת כללה צלמים מרחבי העולם מאיראן ועד ארה”ב.

ניתן לצפות בגלריית התמונות הזוכות המלאה באתר הפסטיבל.

[mega_gallery]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *