ראשי מגזין Chris McLennan: אריות vs. ניקון D800E “רובוטית”

Chris McLennan: אריות vs. ניקון D800E “רובוטית”

3
0

מה קורה כשצלם טבע מוביל מחליט לקחת את מצלמת ה-D800E שלו ולחבר אותה לרכב בשלט רחוק ולנסות לצלם אריות בטבע? אתם יכולים לנחש בעצמכם – הצלם Chris McLennan החליט לבדוק את העניין עם ה-D800E האישית שלו.

Chris McLennan הוא צלם טבע מקצועי ושגריר של חברת הצילום ניקון. לא מזמן הוא החליט לצאת לפרויקט צילום אישי רובוטי בתקציב נמוך. יחד עם Carl Hansen הוא חיבר את מצלמת ה-D800E שלו אל רכב 4X4 זעיר המופעל באמצעות שלט רחוק. בכדי למנוע מן האריות (ובעיקר הלביאות) להרוס את המצלמה הוא הכניס אותה אל תוך blimp – התקן קשיח ומרופד פנימית אשר נועד בדרך כלל להשתיק את קולות הצילום (למשל כאשר יש צורך לצלם על סט של סרט קולנוע).

Chris McLennan lion robot1

על בעיית הצילום מרחוק התגבר McLennan בצורה פשוטה למדי לכאורה – הוא הצביע את המצלמה עם העדשה במצב ידני עם צמצם סגור וכיוון את המצלמה לצלם ברצף בכל שנייה לערך – התוצאה היא מספר רב של תמונות (רובו מן הסתם לא מעניין במיוחד) אך פה ושם נתפסו גם לא מעט הפתעות ותמונות שאין ממש דרך אחרת להשיגן (כולל גורים ממרחק סנטימטרים ספורים המתקרבים לרובוט ומנסים לבחון אותו באמצעות צפורניהם).

ה-Car-L של McLennan והחתולים הגדולים

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lRY4-feFZZY[/youtube]

כפי שניתן לראות בסרטון סופו של הרכב הרובוטי לא היה טוב במיוחד – החתולים הגדולים החליטו לבחון אותו מקרוב והוא נפגע קשות בהתעללות. המצלמה מצד שני דווקא לא ניזוקה מסתבר ואחרי שנמאס לחתולים להתעלל ברובוט חסר הישע הצליח McLennan להשיב אותו ולעבור על התמונות שצולמו.

הפרויקט של McLennan הוא ממש לא הפרויקט הראשון לצילום רובוטי של אריות ובעלי חיים אחרים. זוג האחים הבריטי Will ו-MattאBurrard-Lucas עשו זאת לראשונה כבר ב-2009 בטנזניה (כפי שפרסמנו כאן) והדבר זכה להצלחה בינלאומית גדולה. ה-BBC “משחק” מזה שנים עם רובוטים מצלמים מסוגים שונים ומשונים – כמו לדוגמא רובוט פינגווין מתקדם אשר במרכזו שולבה מצלמה והצליח להטעות פינגווינים אחרים לחשוב שהוא אחד מהם. ההבדל בין הפרויקט של McLennan לכל אלו הוא בעלויות. בעוד הפרויקט של שני האחים הבריטיים עלה אלפים רבים של דולרים (שלא לדבר על הפרויקט של ה-BBC אשר דרש יצירה של רובוטים בהזמנה מיוחדת שעלותם מאות אלפים של דולרים ליחידה), ה-Car-L הוא מוצר מדף זול יחסית וכך גם ה-Blimp. כמובן שמדובר בהתקן מוגבל מאד (וכפי שניתן לראות גם חד פעמי) ובכל זאת התוצאות לא רעות בכלל – אז אם אתם מתכננים טיול לסוואנה – אתם מוזמנים לשקול לבנות לעצמכם אחד (השימוש על אחיותכם בלבד).

עוד על סיפורים מדהימים של צלמים ובעלי חיים תוכלו למצוא בערוץ המיוחד שלנו המוקדש לנושא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

3 תגובות

  1. Avatar

    גיורא

    24/11/2013 ב 5:21 PM

    רוב הצילומים הם בכלל ממקום אחר (של “הרכב” כשהוא מתקרב, של האריות שמשחקים איתו וכו’) שנראה די קרוב, אולי מתוך מסתור? יש נתונים כלשהם גם על זה?

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    24/11/2013 ב 5:32 PM

    לא ממש – באופן כללי לא היה הרבה מידע על הסרטון לצערנו – אני מניח שצולם עם עדשה ארוכה באמת מהיכן שהוא.

    השב

  3. Avatar

    שחר

    26/11/2013 ב 1:32 PM

    גיורא,
    האמת שהייתי קנייה גם התקרבנו כלכך לחייות.
    למעשה יש לי סרטון של לביאה מתנגשת לנו ברכב בגלל שהיא רדפה אחרי נשר שחליט לברוח לך מתחת לרכב שלנו. כשהסתכלתי מהחלון יכולתי לראת אם יש לה סתימות. מיותר לציין שלא הספקתי לצלם מתוך הרכב. (כי אז גם הייתי מפרסם לינק לתמונה).

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *