ראשי מגזין מנכ”לית יאהו!: “תם עידן הצלמים המקצועיים”

מנכ”לית יאהו!: “תם עידן הצלמים המקצועיים”

8
0

Marissa Mayer – המנכ”לית הפרובוקטיבית והשנויה במחלוקת של חברת יאהו! יצאה מוקדם יותר השבוע בהכרזה שהקפיצה לא מעט צלמים ברחבי העולם ועל פיה אין יותר צורך בחשבונות Pro בשירות הפליקר (בגרסתו החדשה) וזאת משום שעם המצלמות המודרניות “אין יותר צלמים מקצועיים”.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה מוקדם יותר השבוע חשפה Mayer את העיצוב החדש והמעודכן של האתר Flickr ובתגובה לשאלת אחד הכתבים ענתה:

There’s no such thing as Flickr Pro anymore, because today, with cameras as pervasive as they are, there’s no such thing as professional photographers

Mayer במסיבת העיתונאים בנושא העיצוב החדש של Flickr – פליטות פה בלי הפסק

Mayer press

האמירה הציתה אין ספור ידיעות וגל מחאה מצד צלמים מקצועיים בכל רחבי הרשת. בפועל כאשר מאזינים לדבריה לאורך הראיון ברור שכוונתה הייתה מעט שונה וכי מה שבעצם ניסתה לומר הוא ש-Flickr ביטלה את חשבון ה-Pro בכדי לתת חוויה אחידה יותר לכל המשתמשים (אפשר להניח שהיו סיבות נוספות למהלך ש-Mayer בחרה שלא לפרט). בפועל נראה כי זאת דוגמא נוספת למקרה בו הפה הגדול של Mayer סיבך אותה עם קבוצה של משתמשים שממש לא אהבה את דבריה.

Mayer במסיבת העיתונאים (הציטוט בדקה 46:15):

Mayer הייתה בעבר אחת המהנדסות הראשונות בחברת גוגל, ניהלה את צוות פיתוח מנוע החיפוש של חברת הענק במשך תקופה ארוכה והייתה אחת הפנים המוכרות בחברה אחרי לארי פייג’, סרגיי ברין ואריק שמיט עד שעזבה לנהל את יאהו! ביולי 2012.

האמירה האחרונה של Mayer רחוקה מלהיות פליטת פה יחידה. מאז מונתה למנכ”לית יאהו! לפני כמעט שנה הספיקה ליצור לעצמה לא מעט אוייבים לאחר שהחליטה לבטל את האפשרות לעבודה מהבית בחברה בטענה כי למרות שצורת עבודה זו עשויה להיות פרודוקטיבית יותר, היא מונעת יצירתיות שמקורה בשיתוף פעולה. כחברת אינטרנט וותיקה וגדולה, למהלך של יאהו! הייתה (וכנראה גם תהיה) השפעה על חברות נוספות בתעשיה ורבים הגיבו בכעס כלפי המהלך אשר עשוי להשפיע על צורת עבודתם.

קבוצה נוספת אותה הצליחה Mayer להכעיס היא נשים ובעיקר נשים עובדות לילדים. כאשר נכנסה Mayer לתפקיד מנכ”לית יאהו! היא הודיעה במקביל כי היא נמצאת בחודש השביעי להריונה. לאחר שילדה לקחה Mayer חופשת לידה בת שבועיים בלבד וחזרה אחריהם מיד לעבודה תוך שהיא מקימה מעון יום בסמוך למשרדה. נשים רבות ראו במהלך זה סוג של צביעות – במיוחד כשהוא בא במקביל להכרזתה על המהלך למניעת עבודה מהבית. מה שיכולה מנכ”לית בחברת ענק לא יכולות בהכרח נשים במשרות רגילות אשר רוצות להקדיש זמן לעבודה ולטפל בילדיהן במקביל. מעניין יהיה לראות מי תהיה הקבוצה הבאה ש-Mayer תצליח להכעיס…

עדכון: מאז אמרה את הדברים ויצרה סערה כבר הספיקה Mayer להתנצל בהודעה בטוויטר ולומר כי דבריה הוצאו מהקשרם. מעניין כמה זמן יעבור עד לפליטת הפה וההתנצלות הבאה…

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

8 תגובות

  1. Avatar

    אדי

    22/05/2013 ב 8:23 PM

    צלם מקצועי הוא מי שמתפרנס למחייתו מצילום – בלי קשר לדגם המצלמה שלו.

    יש חובבים שמצלמים עם מצלמות “מקצועיות”, ויש מקצוענים שמצלמים עם מצלמות “חובבים”.

    ההקשר הוא העיסוק – לא המכשיר

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    23/05/2013 ב 12:31 AM

    ספר את זה לחברתנו Mayer…

    השב

  3. Avatar

    אדי

    23/05/2013 ב 3:14 AM

    חייבים להודות: אנחנו בעידן טכנולוגי, שבו אנשים מרגישים “מקצועי” לפי מחיר המכשיר שרכשו – בלי שום קשר לידע שלהם בצילום

    השב

  4. Avatar

    גיורא

    23/05/2013 ב 10:29 PM

    “פרו” בפליקר לא אומר שאתה מקצועי, כמו שכרטיס אשראי “זהב” לא עשוי מזהב. זה בסה”כ כותרת למינוי בתשלום, שנותן קצת יותר (נפח איכסון בעיקר) לעומת משתמש “סתם”. אני גם מתפלא על כל הרעש מכיוון שפליקר לא באמת ביטלו את ה”פרו” אלא רק הפסיקו לכתוב אותו על המסך! ביום שהוכרז השינוי קיבל כל משתמש “פרו” הודעה על כך, כולל שאלה האם הוא רוצה לשמור על ה”פרו” בתשלום (ולהמשיך לקבל כמה יתרונות) או לוותר עליו כי אם עניין נפח שמירת התמונות עניין אותו אז השיקול הזה עכשיו חסר ערך; השינוי העיקרי הוא בעיצוב, בנפח איכסון אדיר (גם בלי “פרו”) ואפשרות להעלאת התמונות ברזולוציה גבוהה. בקיצור – הרבה מהומה על מאומה, כולו הפסיקו לכתוב “פרו” על המסך, מעולם זה לא סימן מי מקצועי ומי לא.

    השב

  5. Avatar

    שפן

    25/05/2013 ב 1:05 PM

    אני חייב להגיד שזה נטו נשמע כמו רגשי נחיתות של צלמים.
    אותי יותר מפתיע שלא פירסמתם כתבה על העדכון של פליקר שמאפשר להעלות תמונות ברזולוציה מלאה עם נפח אחסון של טרה בייט בחינם, זה נשמע כמו שינוי חשוב, מבורך ופורץ דרך לצלמים – בעיקר למקצועיים שבינינו. אם היו מתייחסים למכלול של דבריה אולי היו כועסים פחות, בינתיים זה נשמע כמו רצון להיעלב על לא כלום.

    ושוב, למה אין סקירה של השינויים בפליקר? זה פחות חשוב מעיתונאות צהובה?

    השב

  6. Avatar

    עידו גנוט

    25/05/2013 ב 1:53 PM

    זה נושא חם ברשת וסקרנו אותו. אנחנו גם לא מסקרים עדכונים באתרים אחרים כמו 500PX או DPR או 1X או אחרים. האם הארץ מסקרים שינויים בידיעות? YNET מסקר שינויים בוואלה?

    השב

  7. Avatar

    שפן

    25/05/2013 ב 4:32 PM

    עידו – אתה אומר שאתם לא מסקרים את השינויים בפליקר כי זה אתר מתחרה (על פי מה שהבנתי מהדוגמא של הארץ-ידיעות, ווינט-וואלה). אבל זה לא המצב, פליקר אינו אתר חדשות אלא ספק שירות לאחסון תמונות, ועל אותו עיקרון, אתם לא ספק שירות אלא אתר חדשות.

    שלא תהיינה אי-הבנות: אני מאוד נהנה מהאתר ומהכתבות, הביקורת הינה נטו ביקורת בונה מתוך הערכה לצוות (-:

    השב

  8. Avatar

    עידו גנוט

    25/05/2013 ב 5:01 PM

    תודה. בוא נשאיר את זה כמו שזה בשלב זה.

    השב

להגיב על אדי לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *